Arriben a les farmàcies els tests d’antígens per a fer a casa

El Consell de Ministres aprovarà este dimarts, 20 de juliol, la venda lliure i sense recepta mèdica de test d’antígens. Són proves d’autodiagnòstic venuts en les farmàcies amb una fi. «Augmentar l’accessibilitat d’estes proves al ciutadà i augmentar també la capacitat diagnòstica del nostre país«, ha explicat Ana López Casero, membre del Consell General del Col·legi de Farmacèutics.

Resultat en 15 minuts

Fins al moment requerien prova mèdica la qual te havien d’autoritzar o anar per privat. A partir d’este dimarts es podrà aconseguir el test en farmàcies. El resultat estarà llest en uns 15 minuts, i el més important: es comptarà amb l’ajuda del professional farmacèutic si així es requereix per a fer-ho des de casa. «Podrà realitzar-se este test baix la supervisió i acompanyament de qualsevol farmacèutic o bé podrà analitzar-lo en el domicili amb tota la informació que el farmacèutic li facilite«, ha apuntat López Casero.

Té els seus riscs

Clar està que s’ha de fer correctament, avisant si és positiu a les autoritats sanitàries, no es pot anar per lliure. És per això que els epidemiòlegs alerten dels seus riscs: cal monitorar els resultats de les proves i incorporar-les al sistema de vigilància epidemiològica. «En cas que el resultat siga positiu, és molt important posar-se en contacte amb les autoritats sanitàries. Estem treballant amb el Ministeri i les autoritats perquè el farmacèutic puga incorporar estos resultats al sistema de vigilància del nostre país«, ha assenyalat López Casero.

Per això, l’important en cas de ser positiu és comunicar-ho. L’accés lliure pot donar una falsa sensació de seguretat, encara que la veritat és que tots compliran amb els següents paràmetres que explica el divulgador Luis Quevedo: «L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) recomana usar test que tinguen almenys un 97% de especifidad«. I almenys un 90% de sensibilitat. És a dir, que no done falsos positius.

Objectiu

Amb això, es pretén augmentar la capacitat diagnòstica del Sistema Nacional de Salut per als casos lleus i per als asimptomàtics. La ministra va assenyalar que «la majoria» dels positius es troben en el grup d’edat entre els 12 i 29 anys i molts no presenten símptomes. L’objectiu és controlar la progressió de la pandèmia i reduir la pressió hospitalària.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.