Arriben a les farmàcies els tests d’antígens per a fer a casa

Ejemplo de shortcode con estilo
El Consell de Ministres aprovarà este dimarts, 20 de juliol, la venda lliure i sense recepta mèdica de test d’antígens. Són proves d’autodiagnòstic venuts en les farmàcies amb una fi. «Augmentar l’accessibilitat d’estes proves al ciutadà i augmentar també la capacitat diagnòstica del nostre país«, ha explicat Ana López Casero, membre del Consell General del Col·legi de Farmacèutics. Resultat en […]

El Consell de Ministres aprovarà este dimarts, 20 de juliol, la venda lliure i sense recepta mèdica de test d’antígens. Són proves d’autodiagnòstic venuts en les farmàcies amb una fi. «Augmentar l’accessibilitat d’estes proves al ciutadà i augmentar també la capacitat diagnòstica del nostre país«, ha explicat Ana López Casero, membre del Consell General del Col·legi de Farmacèutics.

Resultat en 15 minuts

Fins al moment requerien prova mèdica la qual te havien d’autoritzar o anar per privat. A partir d’este dimarts es podrà aconseguir el test en farmàcies. El resultat estarà llest en uns 15 minuts, i el més important: es comptarà amb l’ajuda del professional farmacèutic si així es requereix per a fer-ho des de casa. «Podrà realitzar-se este test baix la supervisió i acompanyament de qualsevol farmacèutic o bé podrà analitzar-lo en el domicili amb tota la informació que el farmacèutic li facilite«, ha apuntat López Casero.

Té els seus riscs

Clar està que s’ha de fer correctament, avisant si és positiu a les autoritats sanitàries, no es pot anar per lliure. És per això que els epidemiòlegs alerten dels seus riscs: cal monitorar els resultats de les proves i incorporar-les al sistema de vigilància epidemiològica. «En cas que el resultat siga positiu, és molt important posar-se en contacte amb les autoritats sanitàries. Estem treballant amb el Ministeri i les autoritats perquè el farmacèutic puga incorporar estos resultats al sistema de vigilància del nostre país«, ha assenyalat López Casero.

Per això, l’important en cas de ser positiu és comunicar-ho. L’accés lliure pot donar una falsa sensació de seguretat, encara que la veritat és que tots compliran amb els següents paràmetres que explica el divulgador Luis Quevedo: «L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) recomana usar test que tinguen almenys un 97% de especifidad«. I almenys un 90% de sensibilitat. És a dir, que no done falsos positius.

Objectiu

Amb això, es pretén augmentar la capacitat diagnòstica del Sistema Nacional de Salut per als casos lleus i per als asimptomàtics. La ministra va assenyalar que «la majoria» dels positius es troben en el grup d’edat entre els 12 i 29 anys i molts no presenten símptomes. L’objectiu és controlar la progressió de la pandèmia i reduir la pressió hospitalària.

Últimes notícies

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.

El combustible pot encarir els vols britànics a Benidorm

Els operadors britànics temen menys places i tarifes més cares per a 2027 a causa de l’encariment del combustible. Tot i això, les reserves anticipades cap a Benidorm i la Costa Blanca mantenen una evolució favorable.

Aldaia alerta que no va rebre avisos abans de la barrancada mortal

L’alcalde d’Aldaia ha denunciat que el municipi no va rebre avisos previs. El desbordament de La Saleta va causar sis morts.