Arriben a les farmàcies els tests d’antígens per a fer a casa

El Consell de Ministres aprovarà este dimarts, 20 de juliol, la venda lliure i sense recepta mèdica de test d’antígens. Són proves d’autodiagnòstic venuts en les farmàcies amb una fi. «Augmentar l’accessibilitat d’estes proves al ciutadà i augmentar també la capacitat diagnòstica del nostre país«, ha explicat Ana López Casero, membre del Consell General del Col·legi de Farmacèutics.

Resultat en 15 minuts

Fins al moment requerien prova mèdica la qual te havien d’autoritzar o anar per privat. A partir d’este dimarts es podrà aconseguir el test en farmàcies. El resultat estarà llest en uns 15 minuts, i el més important: es comptarà amb l’ajuda del professional farmacèutic si així es requereix per a fer-ho des de casa. «Podrà realitzar-se este test baix la supervisió i acompanyament de qualsevol farmacèutic o bé podrà analitzar-lo en el domicili amb tota la informació que el farmacèutic li facilite«, ha apuntat López Casero.

Té els seus riscs

Clar està que s’ha de fer correctament, avisant si és positiu a les autoritats sanitàries, no es pot anar per lliure. És per això que els epidemiòlegs alerten dels seus riscs: cal monitorar els resultats de les proves i incorporar-les al sistema de vigilància epidemiològica. «En cas que el resultat siga positiu, és molt important posar-se en contacte amb les autoritats sanitàries. Estem treballant amb el Ministeri i les autoritats perquè el farmacèutic puga incorporar estos resultats al sistema de vigilància del nostre país«, ha assenyalat López Casero.

Per això, l’important en cas de ser positiu és comunicar-ho. L’accés lliure pot donar una falsa sensació de seguretat, encara que la veritat és que tots compliran amb els següents paràmetres que explica el divulgador Luis Quevedo: «L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) recomana usar test que tinguen almenys un 97% de especifidad«. I almenys un 90% de sensibilitat. És a dir, que no done falsos positius.

Objectiu

Amb això, es pretén augmentar la capacitat diagnòstica del Sistema Nacional de Salut per als casos lleus i per als asimptomàtics. La ministra va assenyalar que «la majoria» dels positius es troben en el grup d’edat entre els 12 i 29 anys i molts no presenten símptomes. L’objectiu és controlar la progressió de la pandèmia i reduir la pressió hospitalària.

Últimes notícies

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.