Arriben a les farmàcies els tests d’antígens per a fer a casa

El Consell de Ministres aprovarà este dimarts, 20 de juliol, la venda lliure i sense recepta mèdica de test d’antígens. Són proves d’autodiagnòstic venuts en les farmàcies amb una fi. «Augmentar l’accessibilitat d’estes proves al ciutadà i augmentar també la capacitat diagnòstica del nostre país«, ha explicat Ana López Casero, membre del Consell General del Col·legi de Farmacèutics.

Resultat en 15 minuts

Fins al moment requerien prova mèdica la qual te havien d’autoritzar o anar per privat. A partir d’este dimarts es podrà aconseguir el test en farmàcies. El resultat estarà llest en uns 15 minuts, i el més important: es comptarà amb l’ajuda del professional farmacèutic si així es requereix per a fer-ho des de casa. «Podrà realitzar-se este test baix la supervisió i acompanyament de qualsevol farmacèutic o bé podrà analitzar-lo en el domicili amb tota la informació que el farmacèutic li facilite«, ha apuntat López Casero.

Té els seus riscs

Clar està que s’ha de fer correctament, avisant si és positiu a les autoritats sanitàries, no es pot anar per lliure. És per això que els epidemiòlegs alerten dels seus riscs: cal monitorar els resultats de les proves i incorporar-les al sistema de vigilància epidemiològica. «En cas que el resultat siga positiu, és molt important posar-se en contacte amb les autoritats sanitàries. Estem treballant amb el Ministeri i les autoritats perquè el farmacèutic puga incorporar estos resultats al sistema de vigilància del nostre país«, ha assenyalat López Casero.

Per això, l’important en cas de ser positiu és comunicar-ho. L’accés lliure pot donar una falsa sensació de seguretat, encara que la veritat és que tots compliran amb els següents paràmetres que explica el divulgador Luis Quevedo: «L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) recomana usar test que tinguen almenys un 97% de especifidad«. I almenys un 90% de sensibilitat. És a dir, que no done falsos positius.

Objectiu

Amb això, es pretén augmentar la capacitat diagnòstica del Sistema Nacional de Salut per als casos lleus i per als asimptomàtics. La ministra va assenyalar que «la majoria» dels positius es troben en el grup d’edat entre els 12 i 29 anys i molts no presenten símptomes. L’objectiu és controlar la progressió de la pandèmia i reduir la pressió hospitalària.

Últimes notícies

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.