Arriben a les farmàcies els tests d’antígens per a fer a casa

El Consell de Ministres aprovarà este dimarts, 20 de juliol, la venda lliure i sense recepta mèdica de test d’antígens. Són proves d’autodiagnòstic venuts en les farmàcies amb una fi. “Augmentar l’accessibilitat d’estes proves al ciutadà i augmentar també la capacitat diagnòstica del nostre país“, ha explicat Ana López Casero, membre del Consell General del Col·legi de Farmacèutics.

Resultat en 15 minuts

Fins al moment requerien prova mèdica la qual te havien d’autoritzar o anar per privat. A partir d’este dimarts es podrà aconseguir el test en farmàcies. El resultat estarà llest en uns 15 minuts, i el més important: es comptarà amb l’ajuda del professional farmacèutic si així es requereix per a fer-ho des de casa. “Podrà realitzar-se este test baix la supervisió i acompanyament de qualsevol farmacèutic o bé podrà analitzar-lo en el domicili amb tota la informació que el farmacèutic li facilite“, ha apuntat López Casero.

Té els seus riscs

Clar està que s’ha de fer correctament, avisant si és positiu a les autoritats sanitàries, no es pot anar per lliure. És per això que els epidemiòlegs alerten dels seus riscs: cal monitorar els resultats de les proves i incorporar-les al sistema de vigilància epidemiològica.En cas que el resultat siga positiu, és molt important posar-se en contacte amb les autoritats sanitàries. Estem treballant amb el Ministeri i les autoritats perquè el farmacèutic puga incorporar estos resultats al sistema de vigilància del nostre país“, ha assenyalat López Casero.

Per això, l’important en cas de ser positiu és comunicar-ho. L’accés lliure pot donar una falsa sensació de seguretat, encara que la veritat és que tots compliran amb els següents paràmetres que explica el divulgador Luis Quevedo: “L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) recomana usar test que tinguen almenys un 97% de especifidad“. I almenys un 90% de sensibilitat. És a dir, que no done falsos positius.

Objectiu

Amb això, es pretén augmentar la capacitat diagnòstica del Sistema Nacional de Salut per als casos lleus i per als asimptomàtics. La ministra va assenyalar que “la majoria” dels positius es troben en el grup d’edat entre els 12 i 29 anys i molts no presenten símptomes. L’objectiu és controlar la progressió de la pandèmia i reduir la pressió hospitalària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.