14 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Augmenten els casos de Covid-19 en Moscú i el seu alcalde declara una setmana de vacances

Diuen que quan les barbes del teu veí veges tallar… Sembla que a Moscú tornen a començar i es que l’alcalde de Moscú, Serguei Sobianin, va decretar este dissabte una setmana de vacances per a frenar la propagació del coronavirus en la capital russa, davant el dràstic augment dels contagis.

Este anunci es produeix quan Sobianin alertés el divendres de l’augment dels casos de Covid-19 a Moscú, lamentant el creixent nombre de pacients difícils de tractar, en el context d’una campanya de vacunació lenta.

«En l’última setmana, la situació de la propagació del coronavirus s’ha deteriorat significativament, i el nombre de noves infeccions ha aconseguit els màxims de l’any passat», va dir Sobianin en un comunicat.

A Moscú arriba de nou l’alerta

A Moscú es van registrar el dissabte 6.701 nous casos de coronavirus, un rècord en la capital russa des de desembre. «No podem no reaccionar davant esta situació», va subratllar Sobianin. «Per a frenar l’augment de la incidència i preservar la vida de la gent, he signat un decret que preveu una setmana de vacances del 12 al 20 de juny», va dir.

Tancament de zones i centres públics

Abans que la cosa vaja a més l’alcalde de Moscou també va ordenar el tancament de les zones de jocs infantils en centres comercials i parcs fins al 20 de juny.

A més també demana als empresaris

Demana a més als empresaris que donen preferència al teletreball per als empleats que no s’hagen vacunat contra la Covid-19, principalment persones majors considerades més vulnerables.

Tornen a començar de nou. Sembla un malson

Ara que sembla que estem millor, no ens agradaria tornar a començar, és el que està passant a Moscú, el seu alcalde també ha prohibit als restaurants i bars de la capital servir als clients entre les 23.00 h i les 06.00 h i durant estes hores només es permetrà la venda per a portar.

Rússia va registrar este dissabte 13.510 nous casos i 399 morts, amb el que el nombre total de casos al país ascendeix a 5.193.964 contagis, incloent 126.073 morts.

Des de desembre, només 18 milions de russos, al voltant del 12% de la població, han rebut almenys una dosi de la vacuna contra la covid-19, segons xifres oficials.

Últimes notícies

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.