Augmenten els casos de Covid-19 en Moscú i el seu alcalde declara una setmana de vacances

Diuen que quan les barbes del teu veí veges tallar… Sembla que a Moscú tornen a començar i es que l’alcalde de Moscú, Serguei Sobianin, va decretar este dissabte una setmana de vacances per a frenar la propagació del coronavirus en la capital russa, davant el dràstic augment dels contagis.

Este anunci es produeix quan Sobianin alertés el divendres de l’augment dels casos de Covid-19 a Moscú, lamentant el creixent nombre de pacients difícils de tractar, en el context d’una campanya de vacunació lenta.

«En l’última setmana, la situació de la propagació del coronavirus s’ha deteriorat significativament, i el nombre de noves infeccions ha aconseguit els màxims de l’any passat», va dir Sobianin en un comunicat.

A Moscú arriba de nou l’alerta

A Moscú es van registrar el dissabte 6.701 nous casos de coronavirus, un rècord en la capital russa des de desembre. «No podem no reaccionar davant esta situació», va subratllar Sobianin. «Per a frenar l’augment de la incidència i preservar la vida de la gent, he signat un decret que preveu una setmana de vacances del 12 al 20 de juny», va dir.

Tancament de zones i centres públics

Abans que la cosa vaja a més l’alcalde de Moscou també va ordenar el tancament de les zones de jocs infantils en centres comercials i parcs fins al 20 de juny.

A més també demana als empresaris

Demana a més als empresaris que donen preferència al teletreball per als empleats que no s’hagen vacunat contra la Covid-19, principalment persones majors considerades més vulnerables.

Tornen a començar de nou. Sembla un malson

Ara que sembla que estem millor, no ens agradaria tornar a començar, és el que està passant a Moscú, el seu alcalde també ha prohibit als restaurants i bars de la capital servir als clients entre les 23.00 h i les 06.00 h i durant estes hores només es permetrà la venda per a portar.

Rússia va registrar este dissabte 13.510 nous casos i 399 morts, amb el que el nombre total de casos al país ascendeix a 5.193.964 contagis, incloent 126.073 morts.

Des de desembre, només 18 milions de russos, al voltant del 12% de la població, han rebut almenys una dosi de la vacuna contra la covid-19, segons xifres oficials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb 20 km i zones inundables

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 km amb zones de laminació i àrees inundables per a mitigar riuades.

Condemnat a 11 anys de presó per set robatoris en vivendes d’Alacant i El Campello

L'Audiència Provincial d'Alacant ha confirmat 11 anys de presó per a un home que va assaltar set vivendes entre gener i febrer de 2025. El tribunal manté els atenuants de reparació del mal i alteració mental i l'agreujant de reincidència.

Tres detinguts a Paterna per vendre cocaïna i amenaçar amb armes a clients deutors

La Policia ha arrestat a dos hòmens i una dona per presumpte narcotràfic i amenaces a clients morosos a Paterna. Es van confiscar cocaïna, una arma simulada i diners.

Kambwala entrarà en la convocatòria per a Vitòria i Pau Navarro és dubte

Willy Kambwala torna després de set mesos i entrarà en la llista del Vila-real per a visitar a l'Alabés a Vitòria. Pau Navarro és dubte a costa de l'entrenament de hui.

Desmantellada una plantació interior de marihuana en una vivenda de la falda del Montgó a Dénia

Dos hòmens de 38 i 47 anys, amb antecedents, han sigut detinguts després de desmantellar una plantació interior en una vivenda del Montgó, a Dénia. La Policia va intervindre 46,77 quilos de fulla, 13,07 de picada i 10.500 euros.

Germán Valera: ‘Davant el Reial Madrid hem de saber patir’

Germán Valera va afirmar que l'Elx haurà de saber patir al Bernabéu i minimitzar errors per a optar a un bon resultat. Malgrat la mala ratxa fora, va recordar el 2-2 de la primera volta com a referència.

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.