Augmenten els casos de Covid-19 en Moscú i el seu alcalde declara una setmana de vacances

Diuen que quan les barbes del teu veí veges tallar… Sembla que a Moscú tornen a començar i es que l’alcalde de Moscú, Serguei Sobianin, va decretar este dissabte una setmana de vacances per a frenar la propagació del coronavirus en la capital russa, davant el dràstic augment dels contagis.

Este anunci es produeix quan Sobianin alertés el divendres de l’augment dels casos de Covid-19 a Moscú, lamentant el creixent nombre de pacients difícils de tractar, en el context d’una campanya de vacunació lenta.

«En l’última setmana, la situació de la propagació del coronavirus s’ha deteriorat significativament, i el nombre de noves infeccions ha aconseguit els màxims de l’any passat», va dir Sobianin en un comunicat.

A Moscú arriba de nou l’alerta

A Moscú es van registrar el dissabte 6.701 nous casos de coronavirus, un rècord en la capital russa des de desembre. «No podem no reaccionar davant esta situació», va subratllar Sobianin. «Per a frenar l’augment de la incidència i preservar la vida de la gent, he signat un decret que preveu una setmana de vacances del 12 al 20 de juny», va dir.

Tancament de zones i centres públics

Abans que la cosa vaja a més l’alcalde de Moscou també va ordenar el tancament de les zones de jocs infantils en centres comercials i parcs fins al 20 de juny.

A més també demana als empresaris

Demana a més als empresaris que donen preferència al teletreball per als empleats que no s’hagen vacunat contra la Covid-19, principalment persones majors considerades més vulnerables.

Tornen a començar de nou. Sembla un malson

Ara que sembla que estem millor, no ens agradaria tornar a començar, és el que està passant a Moscú, el seu alcalde també ha prohibit als restaurants i bars de la capital servir als clients entre les 23.00 h i les 06.00 h i durant estes hores només es permetrà la venda per a portar.

Rússia va registrar este dissabte 13.510 nous casos i 399 morts, amb el que el nombre total de casos al país ascendeix a 5.193.964 contagis, incloent 126.073 morts.

Des de desembre, només 18 milions de russos, al voltant del 12% de la població, han rebut almenys una dosi de la vacuna contra la covid-19, segons xifres oficials.

Últimes notícies

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.