Augmenten els casos de Covid-19 en Moscú i el seu alcalde declara una setmana de vacances

Diuen que quan les barbes del teu veí veges tallar… Sembla que a Moscú tornen a començar i es que l’alcalde de Moscú, Serguei Sobianin, va decretar este dissabte una setmana de vacances per a frenar la propagació del coronavirus en la capital russa, davant el dràstic augment dels contagis.

Este anunci es produeix quan Sobianin alertés el divendres de l’augment dels casos de Covid-19 a Moscú, lamentant el creixent nombre de pacients difícils de tractar, en el context d’una campanya de vacunació lenta.

«En l’última setmana, la situació de la propagació del coronavirus s’ha deteriorat significativament, i el nombre de noves infeccions ha aconseguit els màxims de l’any passat», va dir Sobianin en un comunicat.

A Moscú arriba de nou l’alerta

A Moscú es van registrar el dissabte 6.701 nous casos de coronavirus, un rècord en la capital russa des de desembre. «No podem no reaccionar davant esta situació», va subratllar Sobianin. «Per a frenar l’augment de la incidència i preservar la vida de la gent, he signat un decret que preveu una setmana de vacances del 12 al 20 de juny», va dir.

Tancament de zones i centres públics

Abans que la cosa vaja a més l’alcalde de Moscou també va ordenar el tancament de les zones de jocs infantils en centres comercials i parcs fins al 20 de juny.

A més també demana als empresaris

Demana a més als empresaris que donen preferència al teletreball per als empleats que no s’hagen vacunat contra la Covid-19, principalment persones majors considerades més vulnerables.

Tornen a començar de nou. Sembla un malson

Ara que sembla que estem millor, no ens agradaria tornar a començar, és el que està passant a Moscú, el seu alcalde també ha prohibit als restaurants i bars de la capital servir als clients entre les 23.00 h i les 06.00 h i durant estes hores només es permetrà la venda per a portar.

Rússia va registrar este dissabte 13.510 nous casos i 399 morts, amb el que el nombre total de casos al país ascendeix a 5.193.964 contagis, incloent 126.073 morts.

Des de desembre, només 18 milions de russos, al voltant del 12% de la població, han rebut almenys una dosi de la vacuna contra la covid-19, segons xifres oficials.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.