La Generalitat reforçarà el control policial este cap de setmana en els accessos de les ciutats confinades

 

La Generalitat reforçarà este cap de setmana els controls policials en els accessos i zones públiques de les 16 ciutats tancades perimetralment del territori valencià dins de les restriccions vigents per a contindre l’expansió del coronavirus.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dijous la reunió de coordinació del dispositiu especial que es posarà en marxa a partir d’este divendres, 29 de gener, per a tancar els termes municipals de València, Alacant, Castelló de la Plana, Elx, Gandia, Alcoi, Benidorm, Orihuela, Paterna, Elda, Petrer, Sagunt, Torrent, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i Vila-real.

 

En la trobada han participat alcaldes de les localitats en les que s’ha establit la limitació de mobilitat, edils de Seguretat, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i els comandaments del Cos de Policia Nacional, Guàrdia Civil i Unitat Adscrita.

 

Més de 2 milions de valencians confinats

Al final de la reunió, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que ve un cap de setmana complex perquè les mesures recollides en el decret del president «suposen la restricció de mobilitat per a més de 2,5 milions de valencians» i, per tant, «hi haurà un gran desplegament per part de les policies locals, la Policia Nacional, la Guàrdia Civil, la Unitat Adscrita i Protecció Civil» per a dur-ho a terme.

 

En este sentit, la responsable d’Interior del Consell ha recordat també que totes estes mesures que s’han adoptat pretenen salvar vides, al mateix temps que ha agraït a tots els ajuntaments afectats «la seua implicació i la labor que estan fent en eixa crida a la població al fet que quede a casa». Per això, ha afegit, «és necessària la corresponsabilitat, donada la situació que estem vivint, perquè només des d’eixa mirada serem capaços de tirar avant».

 

Bravo també ha detallat que el desplegament policial es durà a terme en els accessos a les 16 ciutats confinades, en les seues estacions de trens i autobusos, els seus llocs d’oci, a les platges i els centres comercials, així com en zones de gran afluència de públic.

 

«Sancionar als insolidaris»

A demés, la consellera ha recordat que seguix en vigor el Decret llei del 25 de juliol sobre el règim sancionador de l’incompliment de les mesures contra el Covid-19, així com el que s’establix per la Llei de Seguretat Ciutadana per a denunciar i sancionar els comportaments incívics i insolidaris dels qui no respecten les mesures adoptades per a frenar la corba de contagis.

 

En este sentit, la consellera també ha apel·lat a la comprensió de la ciutadania davant les molèsties i, sobretot, les retencions que poden produir-se a causa dels controls, i ha insistit que la millor opció continua sent quedar-se a casa.

 

No obstant això, Gabriela Bravo ha recordat que, a pesar de la capacitat sancionadora dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat que es desplegaran este cap de setmana, es prevaldrà la informació i la pedagogia.

Últimes notícies

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.