La Generalitat reforçarà el control policial este cap de setmana en els accessos de les ciutats confinades

 

La Generalitat reforçarà este cap de setmana els controls policials en els accessos i zones públiques de les 16 ciutats tancades perimetralment del territori valencià dins de les restriccions vigents per a contindre l’expansió del coronavirus.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dijous la reunió de coordinació del dispositiu especial que es posarà en marxa a partir d’este divendres, 29 de gener, per a tancar els termes municipals de València, Alacant, Castelló de la Plana, Elx, Gandia, Alcoi, Benidorm, Orihuela, Paterna, Elda, Petrer, Sagunt, Torrent, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i Vila-real.

 

En la trobada han participat alcaldes de les localitats en les que s’ha establit la limitació de mobilitat, edils de Seguretat, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i els comandaments del Cos de Policia Nacional, Guàrdia Civil i Unitat Adscrita.

 

Més de 2 milions de valencians confinats

Al final de la reunió, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que ve un cap de setmana complex perquè les mesures recollides en el decret del president «suposen la restricció de mobilitat per a més de 2,5 milions de valencians» i, per tant, «hi haurà un gran desplegament per part de les policies locals, la Policia Nacional, la Guàrdia Civil, la Unitat Adscrita i Protecció Civil» per a dur-ho a terme.

 

En este sentit, la responsable d’Interior del Consell ha recordat també que totes estes mesures que s’han adoptat pretenen salvar vides, al mateix temps que ha agraït a tots els ajuntaments afectats «la seua implicació i la labor que estan fent en eixa crida a la població al fet que quede a casa». Per això, ha afegit, «és necessària la corresponsabilitat, donada la situació que estem vivint, perquè només des d’eixa mirada serem capaços de tirar avant».

 

Bravo també ha detallat que el desplegament policial es durà a terme en els accessos a les 16 ciutats confinades, en les seues estacions de trens i autobusos, els seus llocs d’oci, a les platges i els centres comercials, així com en zones de gran afluència de públic.

 

«Sancionar als insolidaris»

A demés, la consellera ha recordat que seguix en vigor el Decret llei del 25 de juliol sobre el règim sancionador de l’incompliment de les mesures contra el Covid-19, així com el que s’establix per la Llei de Seguretat Ciutadana per a denunciar i sancionar els comportaments incívics i insolidaris dels qui no respecten les mesures adoptades per a frenar la corba de contagis.

 

En este sentit, la consellera també ha apel·lat a la comprensió de la ciutadania davant les molèsties i, sobretot, les retencions que poden produir-se a causa dels controls, i ha insistit que la millor opció continua sent quedar-se a casa.

 

No obstant això, Gabriela Bravo ha recordat que, a pesar de la capacitat sancionadora dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat que es desplegaran este cap de setmana, es prevaldrà la informació i la pedagogia.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.