La Generalitat reforçarà el control policial este cap de setmana en els accessos de les ciutats confinades

 

La Generalitat reforçarà este cap de setmana els controls policials en els accessos i zones públiques de les 16 ciutats tancades perimetralment del territori valencià dins de les restriccions vigents per a contindre l’expansió del coronavirus.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dijous la reunió de coordinació del dispositiu especial que es posarà en marxa a partir d’este divendres, 29 de gener, per a tancar els termes municipals de València, Alacant, Castelló de la Plana, Elx, Gandia, Alcoi, Benidorm, Orihuela, Paterna, Elda, Petrer, Sagunt, Torrent, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i Vila-real.

 

En la trobada han participat alcaldes de les localitats en les que s’ha establit la limitació de mobilitat, edils de Seguretat, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i els comandaments del Cos de Policia Nacional, Guàrdia Civil i Unitat Adscrita.

 

Més de 2 milions de valencians confinats

Al final de la reunió, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que ve un cap de setmana complex perquè les mesures recollides en el decret del president «suposen la restricció de mobilitat per a més de 2,5 milions de valencians» i, per tant, «hi haurà un gran desplegament per part de les policies locals, la Policia Nacional, la Guàrdia Civil, la Unitat Adscrita i Protecció Civil» per a dur-ho a terme.

 

En este sentit, la responsable d’Interior del Consell ha recordat també que totes estes mesures que s’han adoptat pretenen salvar vides, al mateix temps que ha agraït a tots els ajuntaments afectats «la seua implicació i la labor que estan fent en eixa crida a la població al fet que quede a casa». Per això, ha afegit, «és necessària la corresponsabilitat, donada la situació que estem vivint, perquè només des d’eixa mirada serem capaços de tirar avant».

 

Bravo també ha detallat que el desplegament policial es durà a terme en els accessos a les 16 ciutats confinades, en les seues estacions de trens i autobusos, els seus llocs d’oci, a les platges i els centres comercials, així com en zones de gran afluència de públic.

 

«Sancionar als insolidaris»

A demés, la consellera ha recordat que seguix en vigor el Decret llei del 25 de juliol sobre el règim sancionador de l’incompliment de les mesures contra el Covid-19, així com el que s’establix per la Llei de Seguretat Ciutadana per a denunciar i sancionar els comportaments incívics i insolidaris dels qui no respecten les mesures adoptades per a frenar la corba de contagis.

 

En este sentit, la consellera també ha apel·lat a la comprensió de la ciutadania davant les molèsties i, sobretot, les retencions que poden produir-se a causa dels controls, i ha insistit que la millor opció continua sent quedar-se a casa.

 

No obstant això, Gabriela Bravo ha recordat que, a pesar de la capacitat sancionadora dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat que es desplegaran este cap de setmana, es prevaldrà la informació i la pedagogia.

Últimes notícies

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.