La Generalitat reforçarà el control policial este cap de setmana en els accessos de les ciutats confinades

 

La Generalitat reforçarà este cap de setmana els controls policials en els accessos i zones públiques de les 16 ciutats tancades perimetralment del territori valencià dins de les restriccions vigents per a contindre l’expansió del coronavirus.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dijous la reunió de coordinació del dispositiu especial que es posarà en marxa a partir d’este divendres, 29 de gener, per a tancar els termes municipals de València, Alacant, Castelló de la Plana, Elx, Gandia, Alcoi, Benidorm, Orihuela, Paterna, Elda, Petrer, Sagunt, Torrent, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i Vila-real.

 

En la trobada han participat alcaldes de les localitats en les que s’ha establit la limitació de mobilitat, edils de Seguretat, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i els comandaments del Cos de Policia Nacional, Guàrdia Civil i Unitat Adscrita.

 

Més de 2 milions de valencians confinats

Al final de la reunió, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que ve un cap de setmana complex perquè les mesures recollides en el decret del president «suposen la restricció de mobilitat per a més de 2,5 milions de valencians» i, per tant, «hi haurà un gran desplegament per part de les policies locals, la Policia Nacional, la Guàrdia Civil, la Unitat Adscrita i Protecció Civil» per a dur-ho a terme.

 

En este sentit, la responsable d’Interior del Consell ha recordat també que totes estes mesures que s’han adoptat pretenen salvar vides, al mateix temps que ha agraït a tots els ajuntaments afectats «la seua implicació i la labor que estan fent en eixa crida a la població al fet que quede a casa». Per això, ha afegit, «és necessària la corresponsabilitat, donada la situació que estem vivint, perquè només des d’eixa mirada serem capaços de tirar avant».

 

Bravo també ha detallat que el desplegament policial es durà a terme en els accessos a les 16 ciutats confinades, en les seues estacions de trens i autobusos, els seus llocs d’oci, a les platges i els centres comercials, així com en zones de gran afluència de públic.

 

«Sancionar als insolidaris»

A demés, la consellera ha recordat que seguix en vigor el Decret llei del 25 de juliol sobre el règim sancionador de l’incompliment de les mesures contra el Covid-19, així com el que s’establix per la Llei de Seguretat Ciutadana per a denunciar i sancionar els comportaments incívics i insolidaris dels qui no respecten les mesures adoptades per a frenar la corba de contagis.

 

En este sentit, la consellera també ha apel·lat a la comprensió de la ciutadania davant les molèsties i, sobretot, les retencions que poden produir-se a causa dels controls, i ha insistit que la millor opció continua sent quedar-se a casa.

 

No obstant això, Gabriela Bravo ha recordat que, a pesar de la capacitat sancionadora dels efectius de les forces i cossos de seguretat de l’Estat que es desplegaran este cap de setmana, es prevaldrà la informació i la pedagogia.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.