7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Augmenten els nous positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.574.074 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 185.716 a Castelló, 577.998 a Alacant i 810.360 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 411.342 persones.

A més, s’han notificat 225 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.075 persones. Per províncies, 41 a Castelló (40.189 en total); 57 a Alacant (146.249 en total); i 127 a València, província a la qual s’ha reassignat un cas (203.636 en total). El total de casos no assignats baixa a 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 180 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 390.243 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.328 a Castelló, 145.987 a Alacant i 203.873 a València. El total d’altes no assignades es redueix a 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 256 persones ingressades: 54 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 69 a la província d’Alacant, 18 d’ells en l’UCI; i 133 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 5 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.307: 794 a la província de Castelló, 2.779 en la d’Alacant i 3.734 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.993 casos actius, la qual cosa suposa un 0,99% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

En estos moments hi ha casos positius en 7 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 4 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València. Els nous casos que s’han declarat en centres de majors corresponen a persones asimptomàtiques.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 5
Residents que han mort: 4

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 10 brots des de l’última actualització:

Almassora: 3 casos. Origen laboral
Dénia: 3 casos. Origen social
Tavernes de la Valldigna: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen laboral
Rafal: 6 casos. Origen social
• Orihuela: 4 casos. Àmbit educatiu
Massamagrell: 4 casos. Origen social
La Vall d’Uixó: 11 casos. Origen social
Elx: 9 casos. Origen social
• San Antonio de Benagéber: 5 casos. Origen social
 

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.