14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Augmenten els nous positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.574.074 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 185.716 a Castelló, 577.998 a Alacant i 810.360 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 411.342 persones.

A més, s’han notificat 225 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.075 persones. Per províncies, 41 a Castelló (40.189 en total); 57 a Alacant (146.249 en total); i 127 a València, província a la qual s’ha reassignat un cas (203.636 en total). El total de casos no assignats baixa a 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 180 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 390.243 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.328 a Castelló, 145.987 a Alacant i 203.873 a València. El total d’altes no assignades es redueix a 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 256 persones ingressades: 54 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 69 a la província d’Alacant, 18 d’ells en l’UCI; i 133 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 5 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.307: 794 a la província de Castelló, 2.779 en la d’Alacant i 3.734 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.993 casos actius, la qual cosa suposa un 0,99% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

En estos moments hi ha casos positius en 7 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 4 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València. Els nous casos que s’han declarat en centres de majors corresponen a persones asimptomàtiques.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 5
Residents que han mort: 4

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 10 brots des de l’última actualització:

Almassora: 3 casos. Origen laboral
Dénia: 3 casos. Origen social
Tavernes de la Valldigna: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen laboral
Rafal: 6 casos. Origen social
• Orihuela: 4 casos. Àmbit educatiu
Massamagrell: 4 casos. Origen social
La Vall d’Uixó: 11 casos. Origen social
Elx: 9 casos. Origen social
• San Antonio de Benagéber: 5 casos. Origen social
 

Últimes notícies

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.