Augmenten els nous positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.574.074 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 185.716 a Castelló, 577.998 a Alacant i 810.360 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 411.342 persones.

A més, s’han notificat 225 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.075 persones. Per províncies, 41 a Castelló (40.189 en total); 57 a Alacant (146.249 en total); i 127 a València, província a la qual s’ha reassignat un cas (203.636 en total). El total de casos no assignats baixa a 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 180 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 390.243 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.328 a Castelló, 145.987 a Alacant i 203.873 a València. El total d’altes no assignades es redueix a 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 256 persones ingressades: 54 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 69 a la província d’Alacant, 18 d’ells en l’UCI; i 133 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 5 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.307: 794 a la província de Castelló, 2.779 en la d’Alacant i 3.734 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.993 casos actius, la qual cosa suposa un 0,99% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

En estos moments hi ha casos positius en 7 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 4 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València. Els nous casos que s’han declarat en centres de majors corresponen a persones asimptomàtiques.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 5
Residents que han mort: 4

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 10 brots des de l’última actualització:

Almassora: 3 casos. Origen laboral
Dénia: 3 casos. Origen social
Tavernes de la Valldigna: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen laboral
Rafal: 6 casos. Origen social
• Orihuela: 4 casos. Àmbit educatiu
Massamagrell: 4 casos. Origen social
La Vall d’Uixó: 11 casos. Origen social
Elx: 9 casos. Origen social
• San Antonio de Benagéber: 5 casos. Origen social
 

Últimes notícies

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.