Augmenten els nous positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.574.074 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 185.716 a Castelló, 577.998 a Alacant i 810.360 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 411.342 persones.

A més, s’han notificat 225 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.075 persones. Per províncies, 41 a Castelló (40.189 en total); 57 a Alacant (146.249 en total); i 127 a València, província a la qual s’ha reassignat un cas (203.636 en total). El total de casos no assignats baixa a 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 180 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 390.243 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.328 a Castelló, 145.987 a Alacant i 203.873 a València. El total d’altes no assignades es redueix a 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 256 persones ingressades: 54 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 69 a la província d’Alacant, 18 d’ells en l’UCI; i 133 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 5 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.307: 794 a la província de Castelló, 2.779 en la d’Alacant i 3.734 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.993 casos actius, la qual cosa suposa un 0,99% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

En estos moments hi ha casos positius en 7 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 4 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València. Els nous casos que s’han declarat en centres de majors corresponen a persones asimptomàtiques.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 5
Residents que han mort: 4

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 10 brots des de l’última actualització:

Almassora: 3 casos. Origen laboral
Dénia: 3 casos. Origen social
Tavernes de la Valldigna: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen laboral
Rafal: 6 casos. Origen social
• Orihuela: 4 casos. Àmbit educatiu
Massamagrell: 4 casos. Origen social
La Vall d’Uixó: 11 casos. Origen social
Elx: 9 casos. Origen social
• San Antonio de Benagéber: 5 casos. Origen social
 

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.