16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Baixen els casos per coronavirus en la Comunitat Valenciana amb 182 nous positius


La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.432.916 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 167.721 a Castelló, 519.578 a Alacant i 745.617 a València. Han rebut les dos dosis 379.340 persones.

A més, s’han notificat 182 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de prova d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 389.174 persones. Per províncies, 35 a Castelló (40.016 en total); 61 a Alacant (146.017 en total); i 85 a la província de València (203.139 en total). S’ha notificat un cas sense assignar, amb el que la xifra total s’eleva a 2.

Des de l’última actualització s’han registrat 197 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 389.654 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.230 a Castelló, 145.797 a Alacant i 203.571 a València, a més de 56 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 268 persones ingressades: 36 a la província de Castelló, amb 11 pacients en UCI; 81 a la província d’Alacant, 23 d’ells en l’UCI; i 151 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.282: 790 a la província de Castelló, 2.772 en la d’Alacant i 3.720 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.706 casos actius, la qual cosa suposa un 0,93% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 1 a la província d’Alacant i 3 a la província de València).

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 7
Residents que han mort: 2

Actualització brots de coronavirus

S’han notificat 6 brots des de l’última actualització:

Almassora: 5 casos. Origen laboral
València: 3 casos. Origen laboral
Sagunt:4 casos. Origen social
L’Eliana: 4 casos. Origen social
Alacant: 7 casos. Origen social
Almàssera: 3 casos. Origen social

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.