11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Sanitat registra 2.073 nous casos de coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

Un total de 3.419.816 han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 2.847.691 persones. Per províncies: 335.625 a Castelló, 1.020.977 a Alacant i 1.491.089 a València. 

 

D’altra banda, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.073 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 474.508 persones. Per províncies, 196 a Castelló (49.085 en total); 783 a Alacant (169.902 en total); i 1.091 a València (255.516 en total). Hi ha 3 nous casos sense assignar, per la qual cosa el total de casos no assignats augmenta a 5.

 

A més, s’han registrat 3.128 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 451.432 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 46.827 a Castelló, 160.700 a Alacant i 243.847 a València. El total d’altes no assignades se situa en 58.

 

Nombre d’ingressats per coronavirus

Els hospitals valencians tenen, actualment, 625 persones ingressades, 107 d’elles en l’UCI: 81 a la província de Castelló, 17 en UCI; 169 a la província d’Alacant, 30 d’elles en l’UCI; i 375 a la província de València, 60 d’elles en UCI. 

D’altra banda, s’han registrat set defuncions en els últims set dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.526: 816 a la província de Castelló, 2.861 en la d’Alacant i 3.849 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 27.011 casos actius, la qual cosa suposa un 5,56% del total de positius. 

 

Brots registrats 

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:

•    Torrent: 19 casos. Origen laboral
•    Gandia: 11 casos. Origen social
•    Gandia: 13 casos. Origen social

Últimes notícies

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.