Bars pròxims faciliten alcohol als estudiants aïllats a l’hotel covid de Mallorca

 

La festa continua. La Policia Local de Palma ha informat este dimarts que diversos agents municipals s’han personat a l’hotel COVID de Palma arran de les «nombroses queixes de particulars i clients de l’hotel adjacent» pels sorolls i actes vandàlics dels estudiants de la península que es troben allí fent quarantena.

Segons fonts policials, els bars de la zona estan subministrant begudes alcohòliques als joves per mitjà de poals lligats als llençols a través dels balcons.

A la seua arribada a l’hotel, els agents van comprovar que els estudiants reprodueixen música a alt volum, criden i llancen objectes a la via pública.

Una vegada allí, s’han posat en contacte amb el personal de seguretat de l’establiment, que també li han fet arribar la seua preocupació, ja que pel que sembla des d’un bar confrontant se subministren begudes alcohòliques als confinats mitjançant poals lligats a llençols que eren hissats pels balcons.

Els treballadors asseguren que els joves no havien fet cas dels seus advertiments quan els van demanar que detingueren el seu comportament.

La dotació policial s’ha desplaçat al lloc on s’havia produït el llançament d’objectes, així com crits als vianants i en requerir als joves que deposaren la seua actitud, estos van obeir les indicacions dels agents.

Els macrobrots, originats a Mallorca per joves de viatges de fi de curs, ja acumulen 1.167 positius i afecten estudiants de huit comunitats autònomes. A l’hotel COVID de Palma este dimarts hi ha 64 positius i 14 ingressats entre els 249 estudiants aïllats.

Els joves localitzats a Mallorca han sigut traslladats en una ambulància del SAMU061 i a la seua arribada han sigut sotmesos a prova PCR. 64 han donat positiu per PCR i 185 han donat negatiu. La taxa de positivitat entre els joves és del 25,7%.

A més, 14 joves romanen actualment ingressats a l’Hospital Universitari Són Espases amb símptomes lleus.
La Conselleria de Salut va realitzar un rastreig massiu en tindre coneixement del brot i té detectats a un total de 265 joves provinents d’Andalusia (214), Madrid (21), País Basc (18) i Galícia (12) encara de viatge en diversos hotels de l’illa, que podrien haver tingut relació directa o indirecta amb el brot.

En l’actualitat, un total de 13 estudiants estan pendents de ser traslladats a l’Hotel Bellver. Per a estos estudiants que encara romanen als seus hotels s’ha establit un protocol de control en col·laboració amb la Delegació de Govern perquè queden aïllats a les seues habitacions.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.