12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Bars pròxims faciliten alcohol als estudiants aïllats a l’hotel covid de Mallorca

 

La festa continua. La Policia Local de Palma ha informat este dimarts que diversos agents municipals s’han personat a l’hotel COVID de Palma arran de les “nombroses queixes de particulars i clients de l’hotel adjacent” pels sorolls i actes vandàlics dels estudiants de la península que es troben allí fent quarantena.

Segons fonts policials, els bars de la zona estan subministrant begudes alcohòliques als joves per mitjà de poals lligats als llençols a través dels balcons.

A la seua arribada a l’hotel, els agents van comprovar que els estudiants reprodueixen música a alt volum, criden i llancen objectes a la via pública.

Una vegada allí, s’han posat en contacte amb el personal de seguretat de l’establiment, que també li han fet arribar la seua preocupació, ja que pel que sembla des d’un bar confrontant se subministren begudes alcohòliques als confinats mitjançant poals lligats a llençols que eren hissats pels balcons.

Els treballadors asseguren que els joves no havien fet cas dels seus advertiments quan els van demanar que detingueren el seu comportament.

La dotació policial s’ha desplaçat al lloc on s’havia produït el llançament d’objectes, així com crits als vianants i en requerir als joves que deposaren la seua actitud, estos van obeir les indicacions dels agents.

Els macrobrots, originats a Mallorca per joves de viatges de fi de curs, ja acumulen 1.167 positius i afecten estudiants de huit comunitats autònomes. A l’hotel COVID de Palma este dimarts hi ha 64 positius i 14 ingressats entre els 249 estudiants aïllats.

Els joves localitzats a Mallorca han sigut traslladats en una ambulància del SAMU061 i a la seua arribada han sigut sotmesos a prova PCR. 64 han donat positiu per PCR i 185 han donat negatiu. La taxa de positivitat entre els joves és del 25,7%.

A més, 14 joves romanen actualment ingressats a l’Hospital Universitari Són Espases amb símptomes lleus.
La Conselleria de Salut va realitzar un rastreig massiu en tindre coneixement del brot i té detectats a un total de 265 joves provinents d’Andalusia (214), Madrid (21), País Basc (18) i Galícia (12) encara de viatge en diversos hotels de l’illa, que podrien haver tingut relació directa o indirecta amb el brot.

En l’actualitat, un total de 13 estudiants estan pendents de ser traslladats a l’Hotel Bellver. Per a estos estudiants que encara romanen als seus hotels s’ha establit un protocol de control en col·laboració amb la Delegació de Govern perquè queden aïllats a les seues habitacions.

Últimes notícies

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.