Bars pròxims faciliten alcohol als estudiants aïllats a l’hotel covid de Mallorca

 

La festa continua. La Policia Local de Palma ha informat este dimarts que diversos agents municipals s’han personat a l’hotel COVID de Palma arran de les «nombroses queixes de particulars i clients de l’hotel adjacent» pels sorolls i actes vandàlics dels estudiants de la península que es troben allí fent quarantena.

Segons fonts policials, els bars de la zona estan subministrant begudes alcohòliques als joves per mitjà de poals lligats als llençols a través dels balcons.

A la seua arribada a l’hotel, els agents van comprovar que els estudiants reprodueixen música a alt volum, criden i llancen objectes a la via pública.

Una vegada allí, s’han posat en contacte amb el personal de seguretat de l’establiment, que també li han fet arribar la seua preocupació, ja que pel que sembla des d’un bar confrontant se subministren begudes alcohòliques als confinats mitjançant poals lligats a llençols que eren hissats pels balcons.

Els treballadors asseguren que els joves no havien fet cas dels seus advertiments quan els van demanar que detingueren el seu comportament.

La dotació policial s’ha desplaçat al lloc on s’havia produït el llançament d’objectes, així com crits als vianants i en requerir als joves que deposaren la seua actitud, estos van obeir les indicacions dels agents.

Els macrobrots, originats a Mallorca per joves de viatges de fi de curs, ja acumulen 1.167 positius i afecten estudiants de huit comunitats autònomes. A l’hotel COVID de Palma este dimarts hi ha 64 positius i 14 ingressats entre els 249 estudiants aïllats.

Els joves localitzats a Mallorca han sigut traslladats en una ambulància del SAMU061 i a la seua arribada han sigut sotmesos a prova PCR. 64 han donat positiu per PCR i 185 han donat negatiu. La taxa de positivitat entre els joves és del 25,7%.

A més, 14 joves romanen actualment ingressats a l’Hospital Universitari Són Espases amb símptomes lleus.
La Conselleria de Salut va realitzar un rastreig massiu en tindre coneixement del brot i té detectats a un total de 265 joves provinents d’Andalusia (214), Madrid (21), País Basc (18) i Galícia (12) encara de viatge en diversos hotels de l’illa, que podrien haver tingut relació directa o indirecta amb el brot.

En l’actualitat, un total de 13 estudiants estan pendents de ser traslladats a l’Hotel Bellver. Per a estos estudiants que encara romanen als seus hotels s’ha establit un protocol de control en col·laboració amb la Delegació de Govern perquè queden aïllats a les seues habitacions.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.