16.7 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Els bombers d’Alacant entreguen les primeres pantalles protectores i bates fabricades

Bombers d'Alacant fabriquen màscares i bates per al personal sanitari

Els bombers treballant en les màscares | Ajuntament d’Alacant

 

Els bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis de la regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant han fabricat i entregat ja més de 400 pantalles protectores i bates als Policies, Hospitals, Centres de Salut i al Centre Penitenciari de Fontcalent d’Alacant per a que puguen fer front al COVID.

 

Este ambiciós projecte que ha vist la llum gràcies a la iniciativa d’un grup de bombers de l’Ajuntament d’Alacant, hui comença a créixer per la col·laboració i la donació de moltes empreses i particulars anònims que han aportat no sols el material sinó també les seues impressores 3D per a poder fabricar els prototips de les pantalles.

 

Una de les donacions més importants és l’aportada per les empreses alacantines TECNOAGUA, Ingra Impressors i Plast Alacant que s’ha posat en contacte amb els bombers en conéixer esta iniciativa, i facilita que es puguen fabricar un miler de pantalles protectores al dia.

 

Esta setmana els bombers de SPEIS han continuat fabricant més d’un centenar de noves pantalles i bates diàries en tots els torns, que han sigut distribuïdes entre la Policia Local d’Alacant, i els Centres de Salut, Hospitals i Clíniques d’Alacant, el Campello, Elx, Sant Joan, Sant Vicent, Mutxamel o la Vila Joiosa, i han arribat peticions d’altres comunitats autònomes d’Espanya.

 

Els bombers necessiten donació de Filaments per a impressores 3D

Des de bombers volen fer una crida a empreses fabricadores per a que donen Filaments PLA -diàmetre 1.75mm- per a les impressores 3D, i poder fer una major fabricació de pantalles. Si algú vol col·laborar, és necessari posar-se en contacte a través de l’email:   donacionesdematerial@bomberosalicante.com.

 

Per la seua part els bombers continuen sol·licitant col·laboració a empreses i particulars per a que donen: làmines de PVC transparent format A4, Velcro, Gomes i Cordino elàstics, Pistoles de Silicones i recàrregues, Bosses de plàstic de fem grandària gran.

 

La fabricació i distribució es fa diàriament en els dos parcs de bombers, i sempre baix petició en el mail    solicitudpantallas@bomberosalicante.com   , i és necessari que tant els sanitaris com les persones dels cossos de seguretat remeten un correu per a sol·licitar i demanar el material que necessiten.

Últimes notícies

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.