Els bombers d’Alacant entreguen les primeres pantalles protectores i bates fabricades

Bombers d'Alacant fabriquen màscares i bates per al personal sanitari

Els bombers treballant en les màscares | Ajuntament d’Alacant

 

Els bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis de la regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant han fabricat i entregat ja més de 400 pantalles protectores i bates als Policies, Hospitals, Centres de Salut i al Centre Penitenciari de Fontcalent d’Alacant per a que puguen fer front al COVID.

 

Este ambiciós projecte que ha vist la llum gràcies a la iniciativa d’un grup de bombers de l’Ajuntament d’Alacant, hui comença a créixer per la col·laboració i la donació de moltes empreses i particulars anònims que han aportat no sols el material sinó també les seues impressores 3D per a poder fabricar els prototips de les pantalles.

 

Una de les donacions més importants és l’aportada per les empreses alacantines TECNOAGUA, Ingra Impressors i Plast Alacant que s’ha posat en contacte amb els bombers en conéixer esta iniciativa, i facilita que es puguen fabricar un miler de pantalles protectores al dia.

 

Esta setmana els bombers de SPEIS han continuat fabricant més d’un centenar de noves pantalles i bates diàries en tots els torns, que han sigut distribuïdes entre la Policia Local d’Alacant, i els Centres de Salut, Hospitals i Clíniques d’Alacant, el Campello, Elx, Sant Joan, Sant Vicent, Mutxamel o la Vila Joiosa, i han arribat peticions d’altres comunitats autònomes d’Espanya.

 

Els bombers necessiten donació de Filaments per a impressores 3D

Des de bombers volen fer una crida a empreses fabricadores per a que donen Filaments PLA -diàmetre 1.75mm- per a les impressores 3D, i poder fer una major fabricació de pantalles. Si algú vol col·laborar, és necessari posar-se en contacte a través de l’email:   donacionesdematerial@bomberosalicante.com.

 

Per la seua part els bombers continuen sol·licitant col·laboració a empreses i particulars per a que donen: làmines de PVC transparent format A4, Velcro, Gomes i Cordino elàstics, Pistoles de Silicones i recàrregues, Bosses de plàstic de fem grandària gran.

 

La fabricació i distribució es fa diàriament en els dos parcs de bombers, i sempre baix petició en el mail    solicitudpantallas@bomberosalicante.com   , i és necessari que tant els sanitaris com les persones dels cossos de seguretat remeten un correu per a sol·licitar i demanar el material que necessiten.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.