El brot de coronavirus del Galileu Galilei afecta a totes les universitats de València

 

La secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, ha informat este dilluns que s’han detectat casos positius de coronavirus en «totes les universitats» de la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, derivats del brot detectat en el col·legi major Galileu Galilei.

 

 

En declaracions a la televisió pública autonòmica À Punt, la secretària autonòmica ha assenyalat que, a demés de la UPV, s’haurien registrat contagis en la Universitat de València, la Universitat Catòlica i el CEU Sant Pablo.

 

Sobre la possibilitat que s’aplique en estes universitats la mateixa mesura adoptada en la UPV de suspendre les classes presencials, Navarro ha precisat que cal vore les característiques de cada centre universitari, el número de contagis, els seus contactes i les instal·lacions i espais comuns que podrien haver usat per a prendre una decisió sobre este tema, en coordinació amb les direccions dels centres.

 

 

La secretària autonòmica ha advertit que les dades anit eren «preocupants» i ha avançat que la Conselleria de Sanitat investiga quatre festes celebrades en la residència d’estudiants com a possible origen del brot. Navarro ha descartat possibles sancions al col·legi major i ha exonerat al centre de la responsabilitat, que ha atribuït als jóvens que van convocar i van participar en estes.

 

S’investigarà als estudiants que han generat el brot

La Universitat Politècnica de València obrirà expedients informatius als estudiants que van participar en una festa d’un col·legi major i ha causat un brot de Covid-19 tan extens que ha obligat a prestar des d’este dilluns totes les classes per internet als 25.000 alumnes del campus de Vera.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el rector de la UPV, Francisco Mora, qui ha comparegut en roda de premsa al costat de la consellera d’Universitats, Carolina Pascual, per a oferir les últimes novetats d’este cas, que ha generat a més brots de persones que van participar en la festa del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Segons Pascual, la celebració d’eixa festa i el contagi massiu que es va produir en ella ha fet que hi haja també estudiants afectats d’altres universitats, i ha apel·lat a la responsabilitat i la conscienciació dels jóvens perquè no tornen a produir-se casos com este.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.