El brot de coronavirus del Galileu Galilei afecta a totes les universitats de València

 

La secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, ha informat este dilluns que s’han detectat casos positius de coronavirus en «totes les universitats» de la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, derivats del brot detectat en el col·legi major Galileu Galilei.

 

 

En declaracions a la televisió pública autonòmica À Punt, la secretària autonòmica ha assenyalat que, a demés de la UPV, s’haurien registrat contagis en la Universitat de València, la Universitat Catòlica i el CEU Sant Pablo.

 

Sobre la possibilitat que s’aplique en estes universitats la mateixa mesura adoptada en la UPV de suspendre les classes presencials, Navarro ha precisat que cal vore les característiques de cada centre universitari, el número de contagis, els seus contactes i les instal·lacions i espais comuns que podrien haver usat per a prendre una decisió sobre este tema, en coordinació amb les direccions dels centres.

 

 

La secretària autonòmica ha advertit que les dades anit eren «preocupants» i ha avançat que la Conselleria de Sanitat investiga quatre festes celebrades en la residència d’estudiants com a possible origen del brot. Navarro ha descartat possibles sancions al col·legi major i ha exonerat al centre de la responsabilitat, que ha atribuït als jóvens que van convocar i van participar en estes.

 

S’investigarà als estudiants que han generat el brot

La Universitat Politècnica de València obrirà expedients informatius als estudiants que van participar en una festa d’un col·legi major i ha causat un brot de Covid-19 tan extens que ha obligat a prestar des d’este dilluns totes les classes per internet als 25.000 alumnes del campus de Vera.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el rector de la UPV, Francisco Mora, qui ha comparegut en roda de premsa al costat de la consellera d’Universitats, Carolina Pascual, per a oferir les últimes novetats d’este cas, que ha generat a més brots de persones que van participar en la festa del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Segons Pascual, la celebració d’eixa festa i el contagi massiu que es va produir en ella ha fet que hi haja també estudiants afectats d’altres universitats, i ha apel·lat a la responsabilitat i la conscienciació dels jóvens perquè no tornen a produir-se casos com este.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.