El brot de coronavirus del Galileu Galilei afecta a totes les universitats de València

 

La secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, ha informat este dilluns que s’han detectat casos positius de coronavirus en «totes les universitats» de la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, derivats del brot detectat en el col·legi major Galileu Galilei.

 

 

En declaracions a la televisió pública autonòmica À Punt, la secretària autonòmica ha assenyalat que, a demés de la UPV, s’haurien registrat contagis en la Universitat de València, la Universitat Catòlica i el CEU Sant Pablo.

 

Sobre la possibilitat que s’aplique en estes universitats la mateixa mesura adoptada en la UPV de suspendre les classes presencials, Navarro ha precisat que cal vore les característiques de cada centre universitari, el número de contagis, els seus contactes i les instal·lacions i espais comuns que podrien haver usat per a prendre una decisió sobre este tema, en coordinació amb les direccions dels centres.

 

 

La secretària autonòmica ha advertit que les dades anit eren «preocupants» i ha avançat que la Conselleria de Sanitat investiga quatre festes celebrades en la residència d’estudiants com a possible origen del brot. Navarro ha descartat possibles sancions al col·legi major i ha exonerat al centre de la responsabilitat, que ha atribuït als jóvens que van convocar i van participar en estes.

 

S’investigarà als estudiants que han generat el brot

La Universitat Politècnica de València obrirà expedients informatius als estudiants que van participar en una festa d’un col·legi major i ha causat un brot de Covid-19 tan extens que ha obligat a prestar des d’este dilluns totes les classes per internet als 25.000 alumnes del campus de Vera.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el rector de la UPV, Francisco Mora, qui ha comparegut en roda de premsa al costat de la consellera d’Universitats, Carolina Pascual, per a oferir les últimes novetats d’este cas, que ha generat a més brots de persones que van participar en la festa del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Segons Pascual, la celebració d’eixa festa i el contagi massiu que es va produir en ella ha fet que hi haja també estudiants afectats d’altres universitats, i ha apel·lat a la responsabilitat i la conscienciació dels jóvens perquè no tornen a produir-se casos com este.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.