El brot de coronavirus del Galileu Galilei afecta a totes les universitats de València

 

La secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, ha informat este dilluns que s’han detectat casos positius de coronavirus en «totes les universitats» de la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, derivats del brot detectat en el col·legi major Galileu Galilei.

 

 

En declaracions a la televisió pública autonòmica À Punt, la secretària autonòmica ha assenyalat que, a demés de la UPV, s’haurien registrat contagis en la Universitat de València, la Universitat Catòlica i el CEU Sant Pablo.

 

Sobre la possibilitat que s’aplique en estes universitats la mateixa mesura adoptada en la UPV de suspendre les classes presencials, Navarro ha precisat que cal vore les característiques de cada centre universitari, el número de contagis, els seus contactes i les instal·lacions i espais comuns que podrien haver usat per a prendre una decisió sobre este tema, en coordinació amb les direccions dels centres.

 

 

La secretària autonòmica ha advertit que les dades anit eren «preocupants» i ha avançat que la Conselleria de Sanitat investiga quatre festes celebrades en la residència d’estudiants com a possible origen del brot. Navarro ha descartat possibles sancions al col·legi major i ha exonerat al centre de la responsabilitat, que ha atribuït als jóvens que van convocar i van participar en estes.

 

S’investigarà als estudiants que han generat el brot

La Universitat Politècnica de València obrirà expedients informatius als estudiants que van participar en una festa d’un col·legi major i ha causat un brot de Covid-19 tan extens que ha obligat a prestar des d’este dilluns totes les classes per internet als 25.000 alumnes del campus de Vera.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el rector de la UPV, Francisco Mora, qui ha comparegut en roda de premsa al costat de la consellera d’Universitats, Carolina Pascual, per a oferir les últimes novetats d’este cas, que ha generat a més brots de persones que van participar en la festa del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Segons Pascual, la celebració d’eixa festa i el contagi massiu que es va produir en ella ha fet que hi haja també estudiants afectats d’altres universitats, i ha apel·lat a la responsabilitat i la conscienciació dels jóvens perquè no tornen a produir-se casos com este.

Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

El fiscal Anticorrupció rebutja que Sánchez fora el número u de la trama de Ábalos

El fiscal cap d'Anticorrupció sosté davant el Suprem que Pedro Sánchez no era el líder de l'organització criminal que situa entorn de l'exministre José Luis Ábalos i defén que va haver-hi una estructura delictiva nascuda en Transports.

Els sindicats docents reclamen a Pérez Llorca que medie per a frenar la vaga en Educació

Els sindicats del professorat es concentren davant el Palau de la Generalitat per a exigir la mediació de Juanfran Pérez Llorca amb Educació i Hisenda i desbloquejar la vaga general prevista.

Gátova exigix a la CHJ una neteja urgent del barranc del Carraixet per risc de riuades i incendis

L'Ajuntament de Gátova reclama a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer una intervenció urgent i integral en el barranc del Carraixet davant l'acumulació massiva de canyes invasores i l'augment del risc d'inundacions i incendis.

Elx mobilitza els seus símbols en un vídeo per a espentar a l’equip cap a la salvació

L'Elx difon un vídeo en les seues xarxes en el qual recorre a símbols il·licitans, personatges històrics i oficis tradicionals per a animar a l'equip en la lluita per la permanència en Primera Divisió.