El brot de coronavirus del Galileu Galilei afecta a totes les universitats de València

 

La secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, ha informat este dilluns que s’han detectat casos positius de coronavirus en «totes les universitats» de la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, derivats del brot detectat en el col·legi major Galileu Galilei.

 

 

En declaracions a la televisió pública autonòmica À Punt, la secretària autonòmica ha assenyalat que, a demés de la UPV, s’haurien registrat contagis en la Universitat de València, la Universitat Catòlica i el CEU Sant Pablo.

 

Sobre la possibilitat que s’aplique en estes universitats la mateixa mesura adoptada en la UPV de suspendre les classes presencials, Navarro ha precisat que cal vore les característiques de cada centre universitari, el número de contagis, els seus contactes i les instal·lacions i espais comuns que podrien haver usat per a prendre una decisió sobre este tema, en coordinació amb les direccions dels centres.

 

 

La secretària autonòmica ha advertit que les dades anit eren «preocupants» i ha avançat que la Conselleria de Sanitat investiga quatre festes celebrades en la residència d’estudiants com a possible origen del brot. Navarro ha descartat possibles sancions al col·legi major i ha exonerat al centre de la responsabilitat, que ha atribuït als jóvens que van convocar i van participar en estes.

 

S’investigarà als estudiants que han generat el brot

La Universitat Politècnica de València obrirà expedients informatius als estudiants que van participar en una festa d’un col·legi major i ha causat un brot de Covid-19 tan extens que ha obligat a prestar des d’este dilluns totes les classes per internet als 25.000 alumnes del campus de Vera.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dilluns el rector de la UPV, Francisco Mora, qui ha comparegut en roda de premsa al costat de la consellera d’Universitats, Carolina Pascual, per a oferir les últimes novetats d’este cas, que ha generat a més brots de persones que van participar en la festa del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Segons Pascual, la celebració d’eixa festa i el contagi massiu que es va produir en ella ha fet que hi haja també estudiants afectats d’altres universitats, i ha apel·lat a la responsabilitat i la conscienciació dels jóvens perquè no tornen a produir-se casos com este.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.