Brussel·les aprova el fons de recapitalització espanyol de 1.000 milions d’euros per a les empreses afectades

La Comissió Europea ha donat llum verda al pla de fons espanyol de 1.000 milions d’ajudes per a la pandèmia, per a invertir a través d‘instruments de deute i capital en determinades empreses actives afectades.

«Este règim de recapitalització de 1.000 milions d’euros permetrà que Espanya done suport a les empreses afectades per la pandèmia de coronavirus, facilitant-ne l’accés al finançament en estos temps difícils«, ha dit la vicepresidenta de la Comissió encarregada de Competència, Margrethe Vestager, en un comunicat.

La mesura espanyola està disponible per a empreses establides a Espanya de qualsevol sector excepte el financer, els ingressos nets totals de les quals oscil·len entre 15 milions i 400 milions d’euros en base consolidada i que travessen dificultats de capital a causa de la pandèmia de coronavirus.

Impulsar empreses

El govern busca així impulsar a empreses que superen uns certs paràmetres de risc i puguen assumir un endeutament sostenible que, a més, tinguen un full de serveis net: no podran accedir al finançament aquelles que hagen sol·licitat o estiguen en concurs de creditors.

Un finançament a mesura per a un endeutament controlat

El finançament màxim que cada empresa podrà obtenir variarà en funció de la seua grandària. Les pimes podran obtenir entre 3 i 15 milions d’euros, mentre que les mitjanes empreses veuran este capital ampliat des dels 4 fins als 25 milions d’euros.

Interessos

Els interessos de cada instrument de finançament, segons Cofides, s’estudiaran de manera individualitzada, però seran «creixents en el temps per a incentivar l’amortització a mesura que millore la situació econòmica financera de la companyia».

Sols per a empreses

Brussel·les ha aprovat el pla de finançament espanyol en sentenciar que les mesures de recapitalització són «apropiades i només estarà a l’abast de les empreses si no hi ha cap altra opció disponible», ressaltant també que el «suport» es limita a les quantitats necessàries per a assegurar la viabilitat dels seus beneficiaris«.

Línies obertes

Grans signatures de consultoria com PwC ja han obert línies d’assessorament per a les empreses interessades a accedir a este fons de capitalització i les millors maneres de gestionar estos fons.

«Treballem en la gestió dels fons per a executar estratègies de creixement, incloent processos de refinançament, novació o ampliació de deute existent«, assegura PwC en el seu web.

Espanya assumeix el paper d’un banc i continua obrint línies de finançament per a reflotar l’economia després de la crisi causada per la pandèmia, continuant la seua aposta inversora amb l’aval de Brussel·les.

 

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.