Brussel·les aprova el fons de recapitalització espanyol de 1.000 milions d’euros per a les empreses afectades

La Comissió Europea ha donat llum verda al pla de fons espanyol de 1.000 milions d’ajudes per a la pandèmia, per a invertir a través d‘instruments de deute i capital en determinades empreses actives afectades.

«Este règim de recapitalització de 1.000 milions d’euros permetrà que Espanya done suport a les empreses afectades per la pandèmia de coronavirus, facilitant-ne l’accés al finançament en estos temps difícils«, ha dit la vicepresidenta de la Comissió encarregada de Competència, Margrethe Vestager, en un comunicat.

La mesura espanyola està disponible per a empreses establides a Espanya de qualsevol sector excepte el financer, els ingressos nets totals de les quals oscil·len entre 15 milions i 400 milions d’euros en base consolidada i que travessen dificultats de capital a causa de la pandèmia de coronavirus.

Impulsar empreses

El govern busca així impulsar a empreses que superen uns certs paràmetres de risc i puguen assumir un endeutament sostenible que, a més, tinguen un full de serveis net: no podran accedir al finançament aquelles que hagen sol·licitat o estiguen en concurs de creditors.

Un finançament a mesura per a un endeutament controlat

El finançament màxim que cada empresa podrà obtenir variarà en funció de la seua grandària. Les pimes podran obtenir entre 3 i 15 milions d’euros, mentre que les mitjanes empreses veuran este capital ampliat des dels 4 fins als 25 milions d’euros.

Interessos

Els interessos de cada instrument de finançament, segons Cofides, s’estudiaran de manera individualitzada, però seran «creixents en el temps per a incentivar l’amortització a mesura que millore la situació econòmica financera de la companyia».

Sols per a empreses

Brussel·les ha aprovat el pla de finançament espanyol en sentenciar que les mesures de recapitalització són «apropiades i només estarà a l’abast de les empreses si no hi ha cap altra opció disponible», ressaltant també que el «suport» es limita a les quantitats necessàries per a assegurar la viabilitat dels seus beneficiaris«.

Línies obertes

Grans signatures de consultoria com PwC ja han obert línies d’assessorament per a les empreses interessades a accedir a este fons de capitalització i les millors maneres de gestionar estos fons.

«Treballem en la gestió dels fons per a executar estratègies de creixement, incloent processos de refinançament, novació o ampliació de deute existent«, assegura PwC en el seu web.

Espanya assumeix el paper d’un banc i continua obrint línies de finançament per a reflotar l’economia després de la crisi causada per la pandèmia, continuant la seua aposta inversora amb l’aval de Brussel·les.

 

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.