Brussel·les aprova el fons de recapitalització espanyol de 1.000 milions d’euros per a les empreses afectades

La Comissió Europea ha donat llum verda al pla de fons espanyol de 1.000 milions d’ajudes per a la pandèmia, per a invertir a través d‘instruments de deute i capital en determinades empreses actives afectades.

«Este règim de recapitalització de 1.000 milions d’euros permetrà que Espanya done suport a les empreses afectades per la pandèmia de coronavirus, facilitant-ne l’accés al finançament en estos temps difícils«, ha dit la vicepresidenta de la Comissió encarregada de Competència, Margrethe Vestager, en un comunicat.

La mesura espanyola està disponible per a empreses establides a Espanya de qualsevol sector excepte el financer, els ingressos nets totals de les quals oscil·len entre 15 milions i 400 milions d’euros en base consolidada i que travessen dificultats de capital a causa de la pandèmia de coronavirus.

Impulsar empreses

El govern busca així impulsar a empreses que superen uns certs paràmetres de risc i puguen assumir un endeutament sostenible que, a més, tinguen un full de serveis net: no podran accedir al finançament aquelles que hagen sol·licitat o estiguen en concurs de creditors.

Un finançament a mesura per a un endeutament controlat

El finançament màxim que cada empresa podrà obtenir variarà en funció de la seua grandària. Les pimes podran obtenir entre 3 i 15 milions d’euros, mentre que les mitjanes empreses veuran este capital ampliat des dels 4 fins als 25 milions d’euros.

Interessos

Els interessos de cada instrument de finançament, segons Cofides, s’estudiaran de manera individualitzada, però seran «creixents en el temps per a incentivar l’amortització a mesura que millore la situació econòmica financera de la companyia».

Sols per a empreses

Brussel·les ha aprovat el pla de finançament espanyol en sentenciar que les mesures de recapitalització són «apropiades i només estarà a l’abast de les empreses si no hi ha cap altra opció disponible», ressaltant també que el «suport» es limita a les quantitats necessàries per a assegurar la viabilitat dels seus beneficiaris«.

Línies obertes

Grans signatures de consultoria com PwC ja han obert línies d’assessorament per a les empreses interessades a accedir a este fons de capitalització i les millors maneres de gestionar estos fons.

«Treballem en la gestió dels fons per a executar estratègies de creixement, incloent processos de refinançament, novació o ampliació de deute existent«, assegura PwC en el seu web.

Espanya assumeix el paper d’un banc i continua obrint línies de finançament per a reflotar l’economia després de la crisi causada per la pandèmia, continuant la seua aposta inversora amb l’aval de Brussel·les.

 

Últimes notícies

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.
FILMOTECA D'ESTIU