Brussel·les aprova el fons de recapitalització espanyol de 1.000 milions d’euros per a les empreses afectades

La Comissió Europea ha donat llum verda al pla de fons espanyol de 1.000 milions d’ajudes per a la pandèmia, per a invertir a través d‘instruments de deute i capital en determinades empreses actives afectades.

«Este règim de recapitalització de 1.000 milions d’euros permetrà que Espanya done suport a les empreses afectades per la pandèmia de coronavirus, facilitant-ne l’accés al finançament en estos temps difícils«, ha dit la vicepresidenta de la Comissió encarregada de Competència, Margrethe Vestager, en un comunicat.

La mesura espanyola està disponible per a empreses establides a Espanya de qualsevol sector excepte el financer, els ingressos nets totals de les quals oscil·len entre 15 milions i 400 milions d’euros en base consolidada i que travessen dificultats de capital a causa de la pandèmia de coronavirus.

Impulsar empreses

El govern busca així impulsar a empreses que superen uns certs paràmetres de risc i puguen assumir un endeutament sostenible que, a més, tinguen un full de serveis net: no podran accedir al finançament aquelles que hagen sol·licitat o estiguen en concurs de creditors.

Un finançament a mesura per a un endeutament controlat

El finançament màxim que cada empresa podrà obtenir variarà en funció de la seua grandària. Les pimes podran obtenir entre 3 i 15 milions d’euros, mentre que les mitjanes empreses veuran este capital ampliat des dels 4 fins als 25 milions d’euros.

Interessos

Els interessos de cada instrument de finançament, segons Cofides, s’estudiaran de manera individualitzada, però seran «creixents en el temps per a incentivar l’amortització a mesura que millore la situació econòmica financera de la companyia».

Sols per a empreses

Brussel·les ha aprovat el pla de finançament espanyol en sentenciar que les mesures de recapitalització són «apropiades i només estarà a l’abast de les empreses si no hi ha cap altra opció disponible», ressaltant també que el «suport» es limita a les quantitats necessàries per a assegurar la viabilitat dels seus beneficiaris«.

Línies obertes

Grans signatures de consultoria com PwC ja han obert línies d’assessorament per a les empreses interessades a accedir a este fons de capitalització i les millors maneres de gestionar estos fons.

«Treballem en la gestió dels fons per a executar estratègies de creixement, incloent processos de refinançament, novació o ampliació de deute existent«, assegura PwC en el seu web.

Espanya assumeix el paper d’un banc i continua obrint línies de finançament per a reflotar l’economia després de la crisi causada per la pandèmia, continuant la seua aposta inversora amb l’aval de Brussel·les.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.