Castelló tancarà les seues platges en la Nit de Sant Joan a partir de les 20.00 h. per a evitar aglomeracions

L’Ajuntament de Castelló tancarà les platges durant la Nit de Sant Joan i prohibirà l’accés a les mateixes a partir de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny i fins a les 6 del matí de l’endemà amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i situacions que posen en risc el compliment de la normativa sanitària per a la contenció del virus de la covid-19. El regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha anunciat que la mesura s’aprovarà en una pròxima Junta de Govern Local i que s’ha pres davant el «risc real» que durant aqueixa nit es puguen produir altes concentracions de persones que donen lloc a incompliments de la normativa, augmentant així el risc de contagis. Aquest dilluns s’abordarà el dispositiu en una Junta Local de Seguretat.

«Encara que la situació epidemiològica està evolucionant favorablement, encara estem en una situació de pandèmia en la qual hem de ser cautelosos i aplicar el màxim principi de prudència, per això es fa necessari adoptar aquesta mesura de tancament de platges a l’ésser l’única que permetrà assegurar el compliment efectiu de les mesures sanitàries i a fi de salvaguardar la salut de tota la població, especialment, la d’aquelles persones que encara no han sigut vacunades», ha indicat Donate.

Cal recordar que l’Ajuntament de Castelló, en compliment de la normativa sanitària actual que no permet la celebració de festejos populars, va suspendre les celebracions de la Nit de Sant Joan, per la qual cosa ni el consistori ni cap dels seus òrgans dependents organitzarà cap mena d’acte o esdeveniment.

Per això, des de la Regidoria de Seguretat Pública i Emergències, es disposarà del tancament de les platges des de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny fins a les 06.00 hores del dijous amb l’objectiu d’evitar aglomeracions que pogueren donar lloc a incompliments de la normativa sanitària. Durant este període es prohibirà l’accés a les platges de la ciutat i es desallotjarà a les que hi haguera en elles.

La mesura es pren tenint en compte que, en l’actual context de crisi sanitària i en el marc de la citada normativa, no es pot desconéixer el risc real que en la Nit de Sant Joan es pogueren produir concentracions de persones que donen lloc a incompliments, augmentant així el risc de contagis. És per això que es considera que, l’única mesura que permetria assegurar el compliment de les mesures fixades per l’autoritat sanitària és el tancament de les platges. A més, s’ha considerat que durant les hores en les quals es farà efectiu el tancament no solen desenvolupar-se els usos propis i comuns de la platja, com ara el bany, passeig o pràctica esportiva, entre altres.

Consciència cívica

L’acord, que passarà per una pròxima Junta de Govern Local, recorda a la ciutadania el necessari compliment de la normativa dictada amb la finalitat d’afrontar la crisi sanitària provocada per la covid-19 i que ha d’adoptar les mesures necessàries per a evitar generar riscos de propagació, així com per a evitar la mateixa exposició a estos riscos. Així mateix, es recorda que s’ha de respectar les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries i que, amb caràcter general, està prohibit el consum d’alcohol en la via pública. Per tot això, es fa una crida a la ciutadania i s’apel·la a la seua consciència cívica perquè continue complint la normativa i s’eviten riscos.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.