Castelló tancarà les seues platges en la Nit de Sant Joan a partir de les 20.00 h. per a evitar aglomeracions

L’Ajuntament de Castelló tancarà les platges durant la Nit de Sant Joan i prohibirà l’accés a les mateixes a partir de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny i fins a les 6 del matí de l’endemà amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i situacions que posen en risc el compliment de la normativa sanitària per a la contenció del virus de la covid-19. El regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha anunciat que la mesura s’aprovarà en una pròxima Junta de Govern Local i que s’ha pres davant el «risc real» que durant aqueixa nit es puguen produir altes concentracions de persones que donen lloc a incompliments de la normativa, augmentant així el risc de contagis. Aquest dilluns s’abordarà el dispositiu en una Junta Local de Seguretat.

«Encara que la situació epidemiològica està evolucionant favorablement, encara estem en una situació de pandèmia en la qual hem de ser cautelosos i aplicar el màxim principi de prudència, per això es fa necessari adoptar aquesta mesura de tancament de platges a l’ésser l’única que permetrà assegurar el compliment efectiu de les mesures sanitàries i a fi de salvaguardar la salut de tota la població, especialment, la d’aquelles persones que encara no han sigut vacunades», ha indicat Donate.

Cal recordar que l’Ajuntament de Castelló, en compliment de la normativa sanitària actual que no permet la celebració de festejos populars, va suspendre les celebracions de la Nit de Sant Joan, per la qual cosa ni el consistori ni cap dels seus òrgans dependents organitzarà cap mena d’acte o esdeveniment.

Per això, des de la Regidoria de Seguretat Pública i Emergències, es disposarà del tancament de les platges des de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny fins a les 06.00 hores del dijous amb l’objectiu d’evitar aglomeracions que pogueren donar lloc a incompliments de la normativa sanitària. Durant este període es prohibirà l’accés a les platges de la ciutat i es desallotjarà a les que hi haguera en elles.

La mesura es pren tenint en compte que, en l’actual context de crisi sanitària i en el marc de la citada normativa, no es pot desconéixer el risc real que en la Nit de Sant Joan es pogueren produir concentracions de persones que donen lloc a incompliments, augmentant així el risc de contagis. És per això que es considera que, l’única mesura que permetria assegurar el compliment de les mesures fixades per l’autoritat sanitària és el tancament de les platges. A més, s’ha considerat que durant les hores en les quals es farà efectiu el tancament no solen desenvolupar-se els usos propis i comuns de la platja, com ara el bany, passeig o pràctica esportiva, entre altres.

Consciència cívica

L’acord, que passarà per una pròxima Junta de Govern Local, recorda a la ciutadania el necessari compliment de la normativa dictada amb la finalitat d’afrontar la crisi sanitària provocada per la covid-19 i que ha d’adoptar les mesures necessàries per a evitar generar riscos de propagació, així com per a evitar la mateixa exposició a estos riscos. Així mateix, es recorda que s’ha de respectar les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries i que, amb caràcter general, està prohibit el consum d’alcohol en la via pública. Per tot això, es fa una crida a la ciutadania i s’apel·la a la seua consciència cívica perquè continue complint la normativa i s’eviten riscos.

Últimes notícies

El sacerdot d’Oriola expulsat pel papa qualifica de injusta la seua reducció a l’estat laïcal

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha denunciat que el decret del papa León XIV que l’expulsa de l’estat clerical és injust i l’ha deixat sense dret de defensa. L’Església li retreu el rebuig públic a reconéixer els papes Francisco i León XIV i el seu magisteri.

Pablo Martínez deixa el Levante i queda lliure després de no rebre oferta de renovació

El capità del Levante Pablo Martínez ha acabat contracte este 30 de juny i el club no li ha oferit renovar, per la qual cosa queda lliure des de l’1 de juliol després de 155 partits com a granota.

Parejo, Pedraza, Partey i Rafa Marín tanquen etapa al Vila-real CF este 30 de juny

El Vila-real CF ha confirmat este dimarts la marxa de Dani Parejo, Alfonso Pedraza, Thomas Partey i Rafa Marín en finalitzar el seu contracte el 30 de juny, amb especial pes emocional per les eixides de Parejo i Pedraza per la seua llarga trajectòria al club.

Pradilla, davant una millora del València Basket després de l’oferta del Real Madrid

El València Basket ha reaccionat a l’oferta del Real Madrid per Jaime Pradilla amb una millora de contracte i espera la decisió del jugador, en un estiu marcat també per les eixides de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Sis banderes negres per a la costa valenciana per contaminació i mala gestió

Ecologistas en Acción ha atorgat sis banderes negres a la Comunitat Valenciana, repartides entre les tres províncies, per contaminants i mala gestió del litoral.

El Valencia Basket dona per feta la marxa de Pedro Martínez al Real Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez abandonarà el club rumb al Real Madrid després d’haver conquistat la Lliga Endesa fa només una setmana.

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.