Castelló tancarà les seues platges en la Nit de Sant Joan a partir de les 20.00 h. per a evitar aglomeracions

L’Ajuntament de Castelló tancarà les platges durant la Nit de Sant Joan i prohibirà l’accés a les mateixes a partir de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny i fins a les 6 del matí de l’endemà amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i situacions que posen en risc el compliment de la normativa sanitària per a la contenció del virus de la covid-19. El regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha anunciat que la mesura s’aprovarà en una pròxima Junta de Govern Local i que s’ha pres davant el «risc real» que durant aqueixa nit es puguen produir altes concentracions de persones que donen lloc a incompliments de la normativa, augmentant així el risc de contagis. Aquest dilluns s’abordarà el dispositiu en una Junta Local de Seguretat.

«Encara que la situació epidemiològica està evolucionant favorablement, encara estem en una situació de pandèmia en la qual hem de ser cautelosos i aplicar el màxim principi de prudència, per això es fa necessari adoptar aquesta mesura de tancament de platges a l’ésser l’única que permetrà assegurar el compliment efectiu de les mesures sanitàries i a fi de salvaguardar la salut de tota la població, especialment, la d’aquelles persones que encara no han sigut vacunades», ha indicat Donate.

Cal recordar que l’Ajuntament de Castelló, en compliment de la normativa sanitària actual que no permet la celebració de festejos populars, va suspendre les celebracions de la Nit de Sant Joan, per la qual cosa ni el consistori ni cap dels seus òrgans dependents organitzarà cap mena d’acte o esdeveniment.

Per això, des de la Regidoria de Seguretat Pública i Emergències, es disposarà del tancament de les platges des de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny fins a les 06.00 hores del dijous amb l’objectiu d’evitar aglomeracions que pogueren donar lloc a incompliments de la normativa sanitària. Durant este període es prohibirà l’accés a les platges de la ciutat i es desallotjarà a les que hi haguera en elles.

La mesura es pren tenint en compte que, en l’actual context de crisi sanitària i en el marc de la citada normativa, no es pot desconéixer el risc real que en la Nit de Sant Joan es pogueren produir concentracions de persones que donen lloc a incompliments, augmentant així el risc de contagis. És per això que es considera que, l’única mesura que permetria assegurar el compliment de les mesures fixades per l’autoritat sanitària és el tancament de les platges. A més, s’ha considerat que durant les hores en les quals es farà efectiu el tancament no solen desenvolupar-se els usos propis i comuns de la platja, com ara el bany, passeig o pràctica esportiva, entre altres.

Consciència cívica

L’acord, que passarà per una pròxima Junta de Govern Local, recorda a la ciutadania el necessari compliment de la normativa dictada amb la finalitat d’afrontar la crisi sanitària provocada per la covid-19 i que ha d’adoptar les mesures necessàries per a evitar generar riscos de propagació, així com per a evitar la mateixa exposició a estos riscos. Així mateix, es recorda que s’ha de respectar les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries i que, amb caràcter general, està prohibit el consum d’alcohol en la via pública. Per tot això, es fa una crida a la ciutadania i s’apel·la a la seua consciència cívica perquè continue complint la normativa i s’eviten riscos.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.