Castelló tancarà les seues platges en la Nit de Sant Joan a partir de les 20.00 h. per a evitar aglomeracions

L’Ajuntament de Castelló tancarà les platges durant la Nit de Sant Joan i prohibirà l’accés a les mateixes a partir de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny i fins a les 6 del matí de l’endemà amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i situacions que posen en risc el compliment de la normativa sanitària per a la contenció del virus de la covid-19. El regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha anunciat que la mesura s’aprovarà en una pròxima Junta de Govern Local i que s’ha pres davant el «risc real» que durant aqueixa nit es puguen produir altes concentracions de persones que donen lloc a incompliments de la normativa, augmentant així el risc de contagis. Aquest dilluns s’abordarà el dispositiu en una Junta Local de Seguretat.

«Encara que la situació epidemiològica està evolucionant favorablement, encara estem en una situació de pandèmia en la qual hem de ser cautelosos i aplicar el màxim principi de prudència, per això es fa necessari adoptar aquesta mesura de tancament de platges a l’ésser l’única que permetrà assegurar el compliment efectiu de les mesures sanitàries i a fi de salvaguardar la salut de tota la població, especialment, la d’aquelles persones que encara no han sigut vacunades», ha indicat Donate.

Cal recordar que l’Ajuntament de Castelló, en compliment de la normativa sanitària actual que no permet la celebració de festejos populars, va suspendre les celebracions de la Nit de Sant Joan, per la qual cosa ni el consistori ni cap dels seus òrgans dependents organitzarà cap mena d’acte o esdeveniment.

Per això, des de la Regidoria de Seguretat Pública i Emergències, es disposarà del tancament de les platges des de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny fins a les 06.00 hores del dijous amb l’objectiu d’evitar aglomeracions que pogueren donar lloc a incompliments de la normativa sanitària. Durant este període es prohibirà l’accés a les platges de la ciutat i es desallotjarà a les que hi haguera en elles.

La mesura es pren tenint en compte que, en l’actual context de crisi sanitària i en el marc de la citada normativa, no es pot desconéixer el risc real que en la Nit de Sant Joan es pogueren produir concentracions de persones que donen lloc a incompliments, augmentant així el risc de contagis. És per això que es considera que, l’única mesura que permetria assegurar el compliment de les mesures fixades per l’autoritat sanitària és el tancament de les platges. A més, s’ha considerat que durant les hores en les quals es farà efectiu el tancament no solen desenvolupar-se els usos propis i comuns de la platja, com ara el bany, passeig o pràctica esportiva, entre altres.

Consciència cívica

L’acord, que passarà per una pròxima Junta de Govern Local, recorda a la ciutadania el necessari compliment de la normativa dictada amb la finalitat d’afrontar la crisi sanitària provocada per la covid-19 i que ha d’adoptar les mesures necessàries per a evitar generar riscos de propagació, així com per a evitar la mateixa exposició a estos riscos. Així mateix, es recorda que s’ha de respectar les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries i que, amb caràcter general, està prohibit el consum d’alcohol en la via pública. Per tot això, es fa una crida a la ciutadania i s’apel·la a la seua consciència cívica perquè continue complint la normativa i s’eviten riscos.

Últimes notícies

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.

Els equips directius demanen a Educació una reunió pública i retransmesa en directe

Els equips directius que han presentat la dimissió durant la vaga indefinida han demanat a la Conselleria d’Educació una reunió institucional retransmesa en directe per streaming per a garantir la transparència i explicar els motius de la seua decisió.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.

Quasi tot l’alumnat valencià supera la PAU de 2026 amb un 95,23 % d’aprovats

Un total de 25.503 estudiants s’han presentat a la convocatòria ordinària de la PAU 2026 a la Comunitat Valenciana i el 95,23 % l’ha superada, amb una nota mitjana de 6,35 en la fase obligatòria.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.