11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Castelló tancarà les seues platges en la Nit de Sant Joan a partir de les 20.00 h. per a evitar aglomeracions

L’Ajuntament de Castelló tancarà les platges durant la Nit de Sant Joan i prohibirà l’accés a les mateixes a partir de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny i fins a les 6 del matí de l’endemà amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i situacions que posen en risc el compliment de la normativa sanitària per a la contenció del virus de la covid-19. El regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha anunciat que la mesura s’aprovarà en una pròxima Junta de Govern Local i que s’ha pres davant el “risc real” que durant aqueixa nit es puguen produir altes concentracions de persones que donen lloc a incompliments de la normativa, augmentant així el risc de contagis. Aquest dilluns s’abordarà el dispositiu en una Junta Local de Seguretat.

“Encara que la situació epidemiològica està evolucionant favorablement, encara estem en una situació de pandèmia en la qual hem de ser cautelosos i aplicar el màxim principi de prudència, per això es fa necessari adoptar aquesta mesura de tancament de platges a l’ésser l’única que permetrà assegurar el compliment efectiu de les mesures sanitàries i a fi de salvaguardar la salut de tota la població, especialment, la d’aquelles persones que encara no han sigut vacunades”, ha indicat Donate.

Cal recordar que l’Ajuntament de Castelló, en compliment de la normativa sanitària actual que no permet la celebració de festejos populars, va suspendre les celebracions de la Nit de Sant Joan, per la qual cosa ni el consistori ni cap dels seus òrgans dependents organitzarà cap mena d’acte o esdeveniment.

Per això, des de la Regidoria de Seguretat Pública i Emergències, es disposarà del tancament de les platges des de les 20.00 hores del dimecres 23 de juny fins a les 06.00 hores del dijous amb l’objectiu d’evitar aglomeracions que pogueren donar lloc a incompliments de la normativa sanitària. Durant este període es prohibirà l’accés a les platges de la ciutat i es desallotjarà a les que hi haguera en elles.

La mesura es pren tenint en compte que, en l’actual context de crisi sanitària i en el marc de la citada normativa, no es pot desconéixer el risc real que en la Nit de Sant Joan es pogueren produir concentracions de persones que donen lloc a incompliments, augmentant així el risc de contagis. És per això que es considera que, l’única mesura que permetria assegurar el compliment de les mesures fixades per l’autoritat sanitària és el tancament de les platges. A més, s’ha considerat que durant les hores en les quals es farà efectiu el tancament no solen desenvolupar-se els usos propis i comuns de la platja, com ara el bany, passeig o pràctica esportiva, entre altres.

Consciència cívica

L’acord, que passarà per una pròxima Junta de Govern Local, recorda a la ciutadania el necessari compliment de la normativa dictada amb la finalitat d’afrontar la crisi sanitària provocada per la covid-19 i que ha d’adoptar les mesures necessàries per a evitar generar riscos de propagació, així com per a evitar la mateixa exposició a estos riscos. Així mateix, es recorda que s’ha de respectar les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries i que, amb caràcter general, està prohibit el consum d’alcohol en la via pública. Per tot això, es fa una crida a la ciutadania i s’apel·la a la seua consciència cívica perquè continue complint la normativa i s’eviten riscos.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.