Cau un 18% la natalitat a la Comunitat Valenciana. Després del confinament no hi ha Baby boom

 

Es deia que el confinament portaria un baby boom, però sembla no ser així. Els aproximadament tres mesos que vam estar tancats a casa per la irrupció en les nostres vides del coronavirus no s’han traduït en un baby boom, sinó tot el contrari. A la Comunitat Valenciana els naixements entre els mesos de desembre del 2020 i el febrer d’enguany -que corresponen als nadons concebuts durant març, abril i maig- han disminuït un 18% respecte del mateix període de l’any anterior.

Les dades es desprenen de l’Estimació Mensual de Naixements publicada per l’Institut Nacional d’Estadística. Un projecte que combina les dades mensuals dels registres civils i la informació històrica de l’estadística de naixements amb l’objectiu d’estimar els naixements durant el brot de Covid-19.

La caiguda ha sigut més notable durant el primer mes de l’any, quan se n’han registrat només 2.469, un 26% menys que al gener passat. Per províncies, és Castelló la que més ha experimentat este descens en la natalitat, amb un 35% menys. Per darrere si situen la de València i la d’Alacant, amb descens del 25 i del 24%, respectivament.

És cert que des de fa anys els naixements tenen una tendència constant a la baixa però amb la pandèmia s’ha accentuat justament nou mesos després del confinament de tota la població durant el primer estat d’alarma per Covid-19. Fins ara les variacions interanuals del nombre de naixements al nostre territori no anaven més enllà del -10%.

A Espanya s’han registrat un total de 48.282 naixements els dos primers mesos de l’any, un 15% menys que el mateix període de l’any passat i la xifra més baixa des que va començar la sèrie estadística de l’INE l’any 1941.

Estimació mensual de naixements

Segons el INÉ (Institut Nacional d’Estadística) l’objectiu d’este projecte és l’estimació del nombre de naixements ocorreguts des de juliol de 2020 (les dades del primer semestre ja es troben publicats amb caràcter provisional) i la seua comparació amb les dades històriques des de l’any 2016, la qual cosa permet interpretar-los amb una perspectiva temporal necessària, donada la variabilitat que sempre presenten i la gradual disminució que es ve observant en el nombre de naixements durant els últims anys

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig