Cau un 18% la natalitat a la Comunitat Valenciana. Després del confinament no hi ha Baby boom

 

Es deia que el confinament portaria un baby boom, però sembla no ser així. Els aproximadament tres mesos que vam estar tancats a casa per la irrupció en les nostres vides del coronavirus no s’han traduït en un baby boom, sinó tot el contrari. A la Comunitat Valenciana els naixements entre els mesos de desembre del 2020 i el febrer d’enguany -que corresponen als nadons concebuts durant març, abril i maig- han disminuït un 18% respecte del mateix període de l’any anterior.

Les dades es desprenen de l’Estimació Mensual de Naixements publicada per l’Institut Nacional d’Estadística. Un projecte que combina les dades mensuals dels registres civils i la informació històrica de l’estadística de naixements amb l’objectiu d’estimar els naixements durant el brot de Covid-19.

La caiguda ha sigut més notable durant el primer mes de l’any, quan se n’han registrat només 2.469, un 26% menys que al gener passat. Per províncies, és Castelló la que més ha experimentat este descens en la natalitat, amb un 35% menys. Per darrere si situen la de València i la d’Alacant, amb descens del 25 i del 24%, respectivament.

És cert que des de fa anys els naixements tenen una tendència constant a la baixa però amb la pandèmia s’ha accentuat justament nou mesos després del confinament de tota la població durant el primer estat d’alarma per Covid-19. Fins ara les variacions interanuals del nombre de naixements al nostre territori no anaven més enllà del -10%.

A Espanya s’han registrat un total de 48.282 naixements els dos primers mesos de l’any, un 15% menys que el mateix període de l’any passat i la xifra més baixa des que va començar la sèrie estadística de l’INE l’any 1941.

Estimació mensual de naixements

Segons el INÉ (Institut Nacional d’Estadística) l’objectiu d’este projecte és l’estimació del nombre de naixements ocorreguts des de juliol de 2020 (les dades del primer semestre ja es troben publicats amb caràcter provisional) i la seua comparació amb les dades històriques des de l’any 2016, la qual cosa permet interpretar-los amb una perspectiva temporal necessària, donada la variabilitat que sempre presenten i la gradual disminució que es ve observant en el nombre de naixements durant els últims anys

Últimes notícies

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.