14.6 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Quina és la causa de la cinquena ona del coronavirus?

 

La incidència acumulada per coronavirus a Espanya s’ha disparat en els últims dies. Però, per què tants contagis en esta cinquena ona del COVID-19? Alguns immunòlegs admeten que la variant delta pot ser la culpable, però també assenyalen que hi ha altres factors que han ajudat al fet que la situació empitjore.
Causes dels contagis en la cinquena ona

Entre estos factors es troba, la desescalada, l’arribada del bon temps, la fi de l’ús obligatori de la màscara en exteriors, l’ampliació dels horaris en l’hostaleria i la volta a l’activitat de l’oci nocturn.

Entre les raons que ens han portat fins a la cinquena ona, que té com a diana els joves, la consellera ha esgrimit la fi dels exàmens escolars, els viatges de fi de curs, l’augment del contacte social i de la mobilitat en l’estiu.

Però també ha influït en este vertiginós increment de la incidència la presència de variants molt contagioses com l’índia i la relaxació de les mesures de prevenció com la retirada de la màscara en exteriors, en un context de fatiga pandèmica.

“Al virus els agradeu molt, no li ho poseu fàcil”, ha recomanat la titular de Sanitat, qui també ha mostrat incertesa per com reaccionarà este grup de població després dels contagis. “El virus va per ells perquè tenen molt contacte social i mobilitat”; ha recordat.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.