Quina és la causa de la cinquena ona del coronavirus?

 

La incidència acumulada per coronavirus a Espanya s’ha disparat en els últims dies. Però, per què tants contagis en esta cinquena ona del COVID-19? Alguns immunòlegs admeten que la variant delta pot ser la culpable, però també assenyalen que hi ha altres factors que han ajudat al fet que la situació empitjore.
Causes dels contagis en la cinquena ona

Entre estos factors es troba, la desescalada, l’arribada del bon temps, la fi de l’ús obligatori de la màscara en exteriors, l’ampliació dels horaris en l’hostaleria i la volta a l’activitat de l’oci nocturn.

Entre les raons que ens han portat fins a la cinquena ona, que té com a diana els joves, la consellera ha esgrimit la fi dels exàmens escolars, els viatges de fi de curs, l’augment del contacte social i de la mobilitat en l’estiu.

Però també ha influït en este vertiginós increment de la incidència la presència de variants molt contagioses com l’índia i la relaxació de les mesures de prevenció com la retirada de la màscara en exteriors, en un context de fatiga pandèmica.

“Al virus els agradeu molt, no li ho poseu fàcil”, ha recomanat la titular de Sanitat, qui també ha mostrat incertesa per com reaccionarà este grup de població després dels contagis. “El virus va per ells perquè tenen molt contacte social i mobilitat”; ha recordat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.