Quina és la causa de la cinquena ona del coronavirus?

 

La incidència acumulada per coronavirus a Espanya s’ha disparat en els últims dies. Però, per què tants contagis en esta cinquena ona del COVID-19? Alguns immunòlegs admeten que la variant delta pot ser la culpable, però també assenyalen que hi ha altres factors que han ajudat al fet que la situació empitjore.
Causes dels contagis en la cinquena ona

Entre estos factors es troba, la desescalada, l’arribada del bon temps, la fi de l’ús obligatori de la màscara en exteriors, l’ampliació dels horaris en l’hostaleria i la volta a l’activitat de l’oci nocturn.

Entre les raons que ens han portat fins a la cinquena ona, que té com a diana els joves, la consellera ha esgrimit la fi dels exàmens escolars, els viatges de fi de curs, l’augment del contacte social i de la mobilitat en l’estiu.

Però també ha influït en este vertiginós increment de la incidència la presència de variants molt contagioses com l’índia i la relaxació de les mesures de prevenció com la retirada de la màscara en exteriors, en un context de fatiga pandèmica.

“Al virus els agradeu molt, no li ho poseu fàcil”, ha recomanat la titular de Sanitat, qui també ha mostrat incertesa per com reaccionarà este grup de població després dels contagis. “El virus va per ells perquè tenen molt contacte social i mobilitat”; ha recordat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.