18.6 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Quina és la causa de la cinquena ona del coronavirus?

 

La incidència acumulada per coronavirus a Espanya s’ha disparat en els últims dies. Però, per què tants contagis en esta cinquena ona del COVID-19? Alguns immunòlegs admeten que la variant delta pot ser la culpable, però també assenyalen que hi ha altres factors que han ajudat al fet que la situació empitjore.
Causes dels contagis en la cinquena ona

Entre estos factors es troba, la desescalada, l’arribada del bon temps, la fi de l’ús obligatori de la màscara en exteriors, l’ampliació dels horaris en l’hostaleria i la volta a l’activitat de l’oci nocturn.

Entre les raons que ens han portat fins a la cinquena ona, que té com a diana els joves, la consellera ha esgrimit la fi dels exàmens escolars, els viatges de fi de curs, l’augment del contacte social i de la mobilitat en l’estiu.

Però també ha influït en este vertiginós increment de la incidència la presència de variants molt contagioses com l’índia i la relaxació de les mesures de prevenció com la retirada de la màscara en exteriors, en un context de fatiga pandèmica.

“Al virus els agradeu molt, no li ho poseu fàcil”, ha recomanat la titular de Sanitat, qui també ha mostrat incertesa per com reaccionarà este grup de població després dels contagis. “El virus va per ells perquè tenen molt contacte social i mobilitat”; ha recordat.

Últimes notícies

Mazón sosté que els escortes li van acompanyar en arribar al Ventorro però no en eixir

El president en funcions ha defés davant la comissió en el Congrés que els escortes només li van acompanyar a l'entrada del Ventorro i no a l'eixida. També ha negat decidir les medalles i ha explicat que no es va canviar de roba.

Mazón atribuïx les 229 morts de la dana a la falta d’informació i sosté que no havia d’acudir al Cecopi

El president en funcions ha sostingut en la comissió del Congrés que el problema va ser la informació, no les decisions. Assegura que va acudir al Cecopi malgrat no estar obligat.

Familiars de les víctimes de la DANA protesten davant el Congrés contra Mazón

Un centenar de familiars i amics de víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a denunciar la gestió de Carlos Mazón durant el temporal. La protesta ha coincidit amb la seua compareixença per a donar explicacions.

Mazón atribuïx a la falta d’informació les morts per la DANA i justifica les crides no ateses

Mazón ha defés davant la comissió que investiga la DANA que les 229 morts es van deure a la falta d'informació. Ha explicat per què no va atendre algunes crides de la exconsellera i ha sostingut que no havia d'anar al Cecopi, encara que finalment va acudir.

Rufián i Belarra acusen a Mazón per la gestió de la DANA i exigixen responsabilitats

La compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA ha estat marcada per dures acusacions de Rufián i Belarra, que li han responsabilitzat de la tragèdia amb 229 morts. El president valencià en funcions ha defés que no comptava amb informació suficient ni la competència per a activar alertes.

Rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte per a les comunitats en 2026

Les comunitats rebran en 2026 un màxim històric de 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més. Hisenda ha fixat a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Hisenda ha oferit a les comunitats autònomes un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028

Hisenda ha oferit a les comunitats un objectiu de dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028 en el CPFF. La mesura afig 5.485 milions de marge i la seua aprovació és previsible.

Les comunitats rebran un rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte en 2026

Hisenda ha confirmat que en 2026 les comunitats rebran 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més que enguany. El CPFF fixa a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.