Quina és la causa de la cinquena ona del coronavirus?

 

La incidència acumulada per coronavirus a Espanya s’ha disparat en els últims dies. Però, per què tants contagis en esta cinquena ona del COVID-19? Alguns immunòlegs admeten que la variant delta pot ser la culpable, però també assenyalen que hi ha altres factors que han ajudat al fet que la situació empitjore.
Causes dels contagis en la cinquena ona

Entre estos factors es troba, la desescalada, l’arribada del bon temps, la fi de l’ús obligatori de la màscara en exteriors, l’ampliació dels horaris en l’hostaleria i la volta a l’activitat de l’oci nocturn.

Entre les raons que ens han portat fins a la cinquena ona, que té com a diana els joves, la consellera ha esgrimit la fi dels exàmens escolars, els viatges de fi de curs, l’augment del contacte social i de la mobilitat en l’estiu.

Però també ha influït en este vertiginós increment de la incidència la presència de variants molt contagioses com l’índia i la relaxació de les mesures de prevenció com la retirada de la màscara en exteriors, en un context de fatiga pandèmica.

“Al virus els agradeu molt, no li ho poseu fàcil”, ha recomanat la titular de Sanitat, qui també ha mostrat incertesa per com reaccionarà este grup de població després dels contagis. “El virus va per ells perquè tenen molt contacte social i mobilitat”; ha recordat.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.