14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Les complicacions del passaport covid en la seua primera jornada

Durant el primer dia de la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana ja s’han pogut apreciar diversos altercats. Persones sense certificat, població intentant entrar a bars i restaurants sense la vacuna i hostalers cansats de fer de policies.

El passaport s’ha implantat com a mesura de seguretat davant l’avanç de la pandèmia en tot el territori valencià. Encara hi ha un percentatge de la població que continua sense vacunar-se i, per este motiu, no podran entrar a la majoria de bars i restaurants.

Malgrat les publicacions de la Generalitat sobre l’aprovació del passaport covid, i les notícies dels mitjans, alguns ciutadans han sortit este segon dia de vigència sense el seu passaport.

Cansament dels hostalers

Els treballadors de l’hostaleria han començat una jornada dura. Els responsables i cambrers de bars i restaurants amb aforaments superiors a 50 persones, han de demanar el certificat covid a tots els clients abans d’entrar a l’establiment. Si els futurs clients no disposen d’este passaport o se’ls ha oblidat, es veuen obligats a no deixar-los entrar.

Per als hostalers «fer de policia» amb els seus clients està suposant un esforç extra. No sols per haver d’estar pendent de totes les persones que entren i se senten en el restaurant, sinó també per haver de bregar amb les persones que s’enfaden si no els deixen entrar.

L’hostaleria s’enfronta a multes de fins a 30.000 € si no controla el passaport covid dels seus clients. A més, s’esperen inspeccions aleatòries per a controlar que tots els establiments complesquen amb la nova mesura.

Bretxa digital

Durant el matí del dissabte s’han viscut algunes situacions complicades. Persones majors que acudeixen habitualment al mateix bar, s’han vist avui sense poder entrar per no disposar del passaport covid.

Gran part de la població major no sap encara que el passaport covid ja està en vigor en la Comunitat Valenciana, o no saben en quines situacions han d’utilitzar-ho. Això és un gran exemple de la bretxa digital que encara es viu a Espanya.

El certificat covid s’ha anunciat reiteradament en els mòbils i Internet. Tota esta població que no esta connectada s’està trobant amb problemes per a assistir als seus llocs quotidians.

A pesar que la millor manera d’obtenir el passaport és a través de la web de la Conselleria de Sanitat, els centres de salut també ho emeten presentant la targeta SIP.

Últimes notícies

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.