Les complicacions del passaport covid en la seua primera jornada

Durant el primer dia de la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana ja s’han pogut apreciar diversos altercats. Persones sense certificat, població intentant entrar a bars i restaurants sense la vacuna i hostalers cansats de fer de policies.

El passaport s’ha implantat com a mesura de seguretat davant l’avanç de la pandèmia en tot el territori valencià. Encara hi ha un percentatge de la població que continua sense vacunar-se i, per este motiu, no podran entrar a la majoria de bars i restaurants.

Malgrat les publicacions de la Generalitat sobre l’aprovació del passaport covid, i les notícies dels mitjans, alguns ciutadans han sortit este segon dia de vigència sense el seu passaport.

Cansament dels hostalers

Els treballadors de l’hostaleria han començat una jornada dura. Els responsables i cambrers de bars i restaurants amb aforaments superiors a 50 persones, han de demanar el certificat covid a tots els clients abans d’entrar a l’establiment. Si els futurs clients no disposen d’este passaport o se’ls ha oblidat, es veuen obligats a no deixar-los entrar.

Per als hostalers «fer de policia» amb els seus clients està suposant un esforç extra. No sols per haver d’estar pendent de totes les persones que entren i se senten en el restaurant, sinó també per haver de bregar amb les persones que s’enfaden si no els deixen entrar.

L’hostaleria s’enfronta a multes de fins a 30.000 € si no controla el passaport covid dels seus clients. A més, s’esperen inspeccions aleatòries per a controlar que tots els establiments complesquen amb la nova mesura.

Bretxa digital

Durant el matí del dissabte s’han viscut algunes situacions complicades. Persones majors que acudeixen habitualment al mateix bar, s’han vist avui sense poder entrar per no disposar del passaport covid.

Gran part de la població major no sap encara que el passaport covid ja està en vigor en la Comunitat Valenciana, o no saben en quines situacions han d’utilitzar-ho. Això és un gran exemple de la bretxa digital que encara es viu a Espanya.

El certificat covid s’ha anunciat reiteradament en els mòbils i Internet. Tota esta població que no esta connectada s’està trobant amb problemes per a assistir als seus llocs quotidians.

A pesar que la millor manera d’obtenir el passaport és a través de la web de la Conselleria de Sanitat, els centres de salut també ho emeten presentant la targeta SIP.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.