Les complicacions del passaport covid en la seua primera jornada

Durant el primer dia de la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana ja s’han pogut apreciar diversos altercats. Persones sense certificat, població intentant entrar a bars i restaurants sense la vacuna i hostalers cansats de fer de policies.

El passaport s’ha implantat com a mesura de seguretat davant l’avanç de la pandèmia en tot el territori valencià. Encara hi ha un percentatge de la població que continua sense vacunar-se i, per este motiu, no podran entrar a la majoria de bars i restaurants.

Malgrat les publicacions de la Generalitat sobre l’aprovació del passaport covid, i les notícies dels mitjans, alguns ciutadans han sortit este segon dia de vigència sense el seu passaport.

Cansament dels hostalers

Els treballadors de l’hostaleria han començat una jornada dura. Els responsables i cambrers de bars i restaurants amb aforaments superiors a 50 persones, han de demanar el certificat covid a tots els clients abans d’entrar a l’establiment. Si els futurs clients no disposen d’este passaport o se’ls ha oblidat, es veuen obligats a no deixar-los entrar.

Per als hostalers «fer de policia» amb els seus clients està suposant un esforç extra. No sols per haver d’estar pendent de totes les persones que entren i se senten en el restaurant, sinó també per haver de bregar amb les persones que s’enfaden si no els deixen entrar.

L’hostaleria s’enfronta a multes de fins a 30.000 € si no controla el passaport covid dels seus clients. A més, s’esperen inspeccions aleatòries per a controlar que tots els establiments complesquen amb la nova mesura.

Bretxa digital

Durant el matí del dissabte s’han viscut algunes situacions complicades. Persones majors que acudeixen habitualment al mateix bar, s’han vist avui sense poder entrar per no disposar del passaport covid.

Gran part de la població major no sap encara que el passaport covid ja està en vigor en la Comunitat Valenciana, o no saben en quines situacions han d’utilitzar-ho. Això és un gran exemple de la bretxa digital que encara es viu a Espanya.

El certificat covid s’ha anunciat reiteradament en els mòbils i Internet. Tota esta població que no esta connectada s’està trobant amb problemes per a assistir als seus llocs quotidians.

A pesar que la millor manera d’obtenir el passaport és a través de la web de la Conselleria de Sanitat, els centres de salut també ho emeten presentant la targeta SIP.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.