Les complicacions del passaport covid en la seua primera jornada

Durant el primer dia de la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana ja s’han pogut apreciar diversos altercats. Persones sense certificat, població intentant entrar a bars i restaurants sense la vacuna i hostalers cansats de fer de policies.

El passaport s’ha implantat com a mesura de seguretat davant l’avanç de la pandèmia en tot el territori valencià. Encara hi ha un percentatge de la població que continua sense vacunar-se i, per este motiu, no podran entrar a la majoria de bars i restaurants.

Malgrat les publicacions de la Generalitat sobre l’aprovació del passaport covid, i les notícies dels mitjans, alguns ciutadans han sortit este segon dia de vigència sense el seu passaport.

Cansament dels hostalers

Els treballadors de l’hostaleria han començat una jornada dura. Els responsables i cambrers de bars i restaurants amb aforaments superiors a 50 persones, han de demanar el certificat covid a tots els clients abans d’entrar a l’establiment. Si els futurs clients no disposen d’este passaport o se’ls ha oblidat, es veuen obligats a no deixar-los entrar.

Per als hostalers «fer de policia» amb els seus clients està suposant un esforç extra. No sols per haver d’estar pendent de totes les persones que entren i se senten en el restaurant, sinó també per haver de bregar amb les persones que s’enfaden si no els deixen entrar.

L’hostaleria s’enfronta a multes de fins a 30.000 € si no controla el passaport covid dels seus clients. A més, s’esperen inspeccions aleatòries per a controlar que tots els establiments complesquen amb la nova mesura.

Bretxa digital

Durant el matí del dissabte s’han viscut algunes situacions complicades. Persones majors que acudeixen habitualment al mateix bar, s’han vist avui sense poder entrar per no disposar del passaport covid.

Gran part de la població major no sap encara que el passaport covid ja està en vigor en la Comunitat Valenciana, o no saben en quines situacions han d’utilitzar-ho. Això és un gran exemple de la bretxa digital que encara es viu a Espanya.

El certificat covid s’ha anunciat reiteradament en els mòbils i Internet. Tota esta població que no esta connectada s’està trobant amb problemes per a assistir als seus llocs quotidians.

A pesar que la millor manera d’obtenir el passaport és a través de la web de la Conselleria de Sanitat, els centres de salut també ho emeten presentant la targeta SIP.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.