Les complicacions del passaport covid en la seua primera jornada

Durant el primer dia de la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana ja s’han pogut apreciar diversos altercats. Persones sense certificat, població intentant entrar a bars i restaurants sense la vacuna i hostalers cansats de fer de policies.

El passaport s’ha implantat com a mesura de seguretat davant l’avanç de la pandèmia en tot el territori valencià. Encara hi ha un percentatge de la població que continua sense vacunar-se i, per este motiu, no podran entrar a la majoria de bars i restaurants.

Malgrat les publicacions de la Generalitat sobre l’aprovació del passaport covid, i les notícies dels mitjans, alguns ciutadans han sortit este segon dia de vigència sense el seu passaport.

Cansament dels hostalers

Els treballadors de l’hostaleria han començat una jornada dura. Els responsables i cambrers de bars i restaurants amb aforaments superiors a 50 persones, han de demanar el certificat covid a tots els clients abans d’entrar a l’establiment. Si els futurs clients no disposen d’este passaport o se’ls ha oblidat, es veuen obligats a no deixar-los entrar.

Per als hostalers «fer de policia» amb els seus clients està suposant un esforç extra. No sols per haver d’estar pendent de totes les persones que entren i se senten en el restaurant, sinó també per haver de bregar amb les persones que s’enfaden si no els deixen entrar.

L’hostaleria s’enfronta a multes de fins a 30.000 € si no controla el passaport covid dels seus clients. A més, s’esperen inspeccions aleatòries per a controlar que tots els establiments complesquen amb la nova mesura.

Bretxa digital

Durant el matí del dissabte s’han viscut algunes situacions complicades. Persones majors que acudeixen habitualment al mateix bar, s’han vist avui sense poder entrar per no disposar del passaport covid.

Gran part de la població major no sap encara que el passaport covid ja està en vigor en la Comunitat Valenciana, o no saben en quines situacions han d’utilitzar-ho. Això és un gran exemple de la bretxa digital que encara es viu a Espanya.

El certificat covid s’ha anunciat reiteradament en els mòbils i Internet. Tota esta població que no esta connectada s’està trobant amb problemes per a assistir als seus llocs quotidians.

A pesar que la millor manera d’obtenir el passaport és a través de la web de la Conselleria de Sanitat, els centres de salut també ho emeten presentant la targeta SIP.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.