Compromís demana prohibir reunions de no convivents i tancar l’hostaleria

 

Compromís ha reclamat un confinament parcial, que incloga la prohibició de les reunions de grups de persones no convivents, toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada i la suspensió l’activitat de l’hostaleria, dels locals hotelers i dels centres comercials de més de 800 metres quadrats.

 

El Consell de Coordinació Institucional de Compromís ha acordat traslladar al Consell i al Govern d’Espanya la necessitat d’adoptar mesures més dures per a fer front a la pandèmia de coronavirus davant les «preocupants xifres» dels últims dies.

 

Els portaveus de Compromís, Mónica Oltra, Àgueda Micó, Joan Ribó i Juan Ponce, han assenyalat en un comunicat que cal prendre mesures «contundents i valentes» per a frenar els contagis, preservar vides, evitar el col·lapse del sistema sanitari i garantir el procés de vacunació, com venen proposant des d’octubre.

 

Compromís demana un confinament parcial, en el que es mantinga l’activitat dels servicis públics, de l’educació i de l’economia, i la pràctica deportiva saludable i segura, i es promoga el teletreball en les activitats a on siga possible.

 

Suspensió de l’activitat hostalera

També demana que se suspenga l’activitat de l’hostaleria, els locals turístics, hotelers i d’oci, els centres comercials i establiments comercials no essencials de més de 800 metres quadrats, i es limite la seua activitat en espais d’igual o inferior grandària.

 

A demés, reclama suspendre espectacles i activitats sense programació estable que impliquen acumulació de persones a l’entrada i a l’eixida; prohibir les reunions de no convivents, exceptuant les cures i la criança, i el confinament nocturn a les 20.00 hores, amb les excepcions que marca l’actual normativa.

 

La coalició reclama este mesures al Govern central, si bé destaca que la Generalitat pot mentres adoptar les mateixes limitacions d’activitats dins del marc que dona l’actual estat d’alarma i mantindre les que estan actualment vigents i que no són incompatibles, com el tancament perimetral.

 

Davant de la gravetat d’estes restriccions, Compromís demana la creació d’un fons d’emergència Covid estatal i un altre autonòmic per a pal·liar els efectes econòmics del tancament en els sectors esmentats, vinculats al manteniment dels llocs de treball, els drets laborals i el treball autònom.

Últimes notícies

El Palau de la Música presenta l’estrena absoluta de l’òpera Medea de Sánchez-Verdú

El Palau de la Música de València estrena l'òpera Medea de José María Sánchez-Verdú, una proposta monodramática i experimental que integra al públic en un ritual sonor, al costat de la Simfonia núm. 1 de Beethoven.

La jutgessa manté el veto al fet que Rovira i Barrachina declaren per la gestió de la dana

La magistrada que investiga la gestió de la dana en la Comunitat Valenciana confirma que no cridarà a declarar com a testimonis als consellers José Antonio Rovira i Miguel Barrachina, malgrat la petició de Compromís i de la Fiscalia.

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.

El Govern reforça amb 64 milions la recuperació agrària després de la dana de 2024

El Consell de Ministres aprova una ampliacion de quasi 64 milions per a completar la reconstruccion de camins rurals, explotacions i regadios danyats per la dana de 2024, elevant la partida especifica a uns 257 milions i l'esforç total a mes de 400 milions.

BBVA Research preveu més creixement en la Comunitat Valenciana i atur al 10,4% en 2027

BBVA Research preveu que la Comunitat Valenciana mantinga un creixement econòmic per damunt de la mitjana espanyola fins a 2027 i reduïsca la seua taxa d'atur al 10,4% gràcies a la creació de 126.000 ocupacions.

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.

Campofrío arranca a Utiel la construcció de la seua nova fàbrica amb 134 milions d’inversió

Campofrío comença les obres d'una nova planta d'elaborats carnis a Utiel, amb 134 milions d'inversió, per a substituir a la destruïda per la dana a Torrent i mantindre més de 300 ocupacions.