Anuncios

Compromís demana prohibir reunions de no convivents i tancar l’hostaleria

 

Compromís ha reclamat un confinament parcial, que incloga la prohibició de les reunions de grups de persones no convivents, toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada i la suspensió l’activitat de l’hostaleria, dels locals hotelers i dels centres comercials de més de 800 metres quadrats.

 

El Consell de Coordinació Institucional de Compromís ha acordat traslladar al Consell i al Govern d’Espanya la necessitat d’adoptar mesures més dures per a fer front a la pandèmia de coronavirus davant les «preocupants xifres» dels últims dies.

 

Els portaveus de Compromís, Mónica Oltra, Àgueda Micó, Joan Ribó i Juan Ponce, han assenyalat en un comunicat que cal prendre mesures «contundents i valentes» per a frenar els contagis, preservar vides, evitar el col·lapse del sistema sanitari i garantir el procés de vacunació, com venen proposant des d’octubre.

 

Compromís demana un confinament parcial, en el que es mantinga l’activitat dels servicis públics, de l’educació i de l’economia, i la pràctica deportiva saludable i segura, i es promoga el teletreball en les activitats a on siga possible.

 

Suspensió de l’activitat hostalera

També demana que se suspenga l’activitat de l’hostaleria, els locals turístics, hotelers i d’oci, els centres comercials i establiments comercials no essencials de més de 800 metres quadrats, i es limite la seua activitat en espais d’igual o inferior grandària.

 

A demés, reclama suspendre espectacles i activitats sense programació estable que impliquen acumulació de persones a l’entrada i a l’eixida; prohibir les reunions de no convivents, exceptuant les cures i la criança, i el confinament nocturn a les 20.00 hores, amb les excepcions que marca l’actual normativa.

 

La coalició reclama este mesures al Govern central, si bé destaca que la Generalitat pot mentres adoptar les mateixes limitacions d’activitats dins del marc que dona l’actual estat d’alarma i mantindre les que estan actualment vigents i que no són incompatibles, com el tancament perimetral.

 

Davant de la gravetat d’estes restriccions, Compromís demana la creació d’un fons d’emergència Covid estatal i un altre autonòmic per a pal·liar els efectes econòmics del tancament en els sectors esmentats, vinculats al manteniment dels llocs de treball, els drets laborals i el treball autònom.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá carrega contra la regularització d’immigrants i la qualifica de nyap contra els ajuntaments

L'alcaldessa de València, María José Catalá, critica amb duresa el procés de regularització de persones estrangeres, que considera un nyap del Govern i una barbaritat per als ajuntaments, col·lapsats per la falta de planificació i informació prèvia.

Cues, por i il·lusió a València davant l’inici de la regularització extraordinària de migrants

Milers de migrants inicien a València els tràmits presencials per a la regularització extraordinària entre llargues cues, dubtes sobre els requisits i el desig d'aconseguir estabilitat.

Calor i temps estable per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient estable i màximes superiors a 25 graus, encara que no es descarten tempestes vespertines a l'interior nord.

El staycation impulsa l’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins a fregar el 80% a l’abril

Els hotels de la Comunitat Valenciana tanquen la primera quinzena d'abril amb un 78,6% d'ocupació gràcies al staycation i a l'empenyiment del turisme britànic i internacional.

La cap de Protecció Civil assegura que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Delegació del Govern sosté que va intentar activar l'És-Alert a les 18.29 hores durant la dana, mentres la defensa de la exconsellera Pradas insistix que el text es va plantejar a les 19 hores.

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.

Pérez Llorca reivindica l’aposta del Consell pels servicis socials i la vivenda pública a Sant Joan

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Sant Joan d'Alacant el compromís del Consell amb projectes socials, educatius, sanitaris, de vivenda pública i d'infraestructures per a millorar la qualitat de vida.

Morrissey presentarà a Barcelona i Madrid el seu nou disc Make-up is a lie al juliol

Morrissey presentarà el seu catorzé disc en solitari, Make-up is a lie, el 25 de juliol a Barcelona i el 29 de juliol a Madrid, dins del seu gira europea.