14.7 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Compromís demana prohibir reunions de no convivents i tancar l’hostaleria

 

Compromís ha reclamat un confinament parcial, que incloga la prohibició de les reunions de grups de persones no convivents, toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada i la suspensió l’activitat de l’hostaleria, dels locals hotelers i dels centres comercials de més de 800 metres quadrats.

 

El Consell de Coordinació Institucional de Compromís ha acordat traslladar al Consell i al Govern d’Espanya la necessitat d’adoptar mesures més dures per a fer front a la pandèmia de coronavirus davant les «preocupants xifres» dels últims dies.

 

Els portaveus de Compromís, Mónica Oltra, Àgueda Micó, Joan Ribó i Juan Ponce, han assenyalat en un comunicat que cal prendre mesures «contundents i valentes» per a frenar els contagis, preservar vides, evitar el col·lapse del sistema sanitari i garantir el procés de vacunació, com venen proposant des d’octubre.

 

Compromís demana un confinament parcial, en el que es mantinga l’activitat dels servicis públics, de l’educació i de l’economia, i la pràctica deportiva saludable i segura, i es promoga el teletreball en les activitats a on siga possible.

 

Suspensió de l’activitat hostalera

També demana que se suspenga l’activitat de l’hostaleria, els locals turístics, hotelers i d’oci, els centres comercials i establiments comercials no essencials de més de 800 metres quadrats, i es limite la seua activitat en espais d’igual o inferior grandària.

 

A demés, reclama suspendre espectacles i activitats sense programació estable que impliquen acumulació de persones a l’entrada i a l’eixida; prohibir les reunions de no convivents, exceptuant les cures i la criança, i el confinament nocturn a les 20.00 hores, amb les excepcions que marca l’actual normativa.

 

La coalició reclama este mesures al Govern central, si bé destaca que la Generalitat pot mentres adoptar les mateixes limitacions d’activitats dins del marc que dona l’actual estat d’alarma i mantindre les que estan actualment vigents i que no són incompatibles, com el tancament perimetral.

 

Davant de la gravetat d’estes restriccions, Compromís demana la creació d’un fons d’emergència Covid estatal i un altre autonòmic per a pal·liar els efectes econòmics del tancament en els sectors esmentats, vinculats al manteniment dels llocs de treball, els drets laborals i el treball autònom.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.