Compromís demana prohibir reunions de no convivents i tancar l’hostaleria

 

Compromís ha reclamat un confinament parcial, que incloga la prohibició de les reunions de grups de persones no convivents, toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada i la suspensió l’activitat de l’hostaleria, dels locals hotelers i dels centres comercials de més de 800 metres quadrats.

 

El Consell de Coordinació Institucional de Compromís ha acordat traslladar al Consell i al Govern d’Espanya la necessitat d’adoptar mesures més dures per a fer front a la pandèmia de coronavirus davant les «preocupants xifres» dels últims dies.

 

Els portaveus de Compromís, Mónica Oltra, Àgueda Micó, Joan Ribó i Juan Ponce, han assenyalat en un comunicat que cal prendre mesures «contundents i valentes» per a frenar els contagis, preservar vides, evitar el col·lapse del sistema sanitari i garantir el procés de vacunació, com venen proposant des d’octubre.

 

Compromís demana un confinament parcial, en el que es mantinga l’activitat dels servicis públics, de l’educació i de l’economia, i la pràctica deportiva saludable i segura, i es promoga el teletreball en les activitats a on siga possible.

 

Suspensió de l’activitat hostalera

També demana que se suspenga l’activitat de l’hostaleria, els locals turístics, hotelers i d’oci, els centres comercials i establiments comercials no essencials de més de 800 metres quadrats, i es limite la seua activitat en espais d’igual o inferior grandària.

 

A demés, reclama suspendre espectacles i activitats sense programació estable que impliquen acumulació de persones a l’entrada i a l’eixida; prohibir les reunions de no convivents, exceptuant les cures i la criança, i el confinament nocturn a les 20.00 hores, amb les excepcions que marca l’actual normativa.

 

La coalició reclama este mesures al Govern central, si bé destaca que la Generalitat pot mentres adoptar les mateixes limitacions d’activitats dins del marc que dona l’actual estat d’alarma i mantindre les que estan actualment vigents i que no són incompatibles, com el tancament perimetral.

 

Davant de la gravetat d’estes restriccions, Compromís demana la creació d’un fons d’emergència Covid estatal i un altre autonòmic per a pal·liar els efectes econòmics del tancament en els sectors esmentats, vinculats al manteniment dels llocs de treball, els drets laborals i el treball autònom.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.