Compromís demana prohibir reunions de no convivents i tancar l’hostaleria

 

Compromís ha reclamat un confinament parcial, que incloga la prohibició de les reunions de grups de persones no convivents, toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada i la suspensió l’activitat de l’hostaleria, dels locals hotelers i dels centres comercials de més de 800 metres quadrats.

 

El Consell de Coordinació Institucional de Compromís ha acordat traslladar al Consell i al Govern d’Espanya la necessitat d’adoptar mesures més dures per a fer front a la pandèmia de coronavirus davant les «preocupants xifres» dels últims dies.

 

Els portaveus de Compromís, Mónica Oltra, Àgueda Micó, Joan Ribó i Juan Ponce, han assenyalat en un comunicat que cal prendre mesures «contundents i valentes» per a frenar els contagis, preservar vides, evitar el col·lapse del sistema sanitari i garantir el procés de vacunació, com venen proposant des d’octubre.

 

Compromís demana un confinament parcial, en el que es mantinga l’activitat dels servicis públics, de l’educació i de l’economia, i la pràctica deportiva saludable i segura, i es promoga el teletreball en les activitats a on siga possible.

 

Suspensió de l’activitat hostalera

També demana que se suspenga l’activitat de l’hostaleria, els locals turístics, hotelers i d’oci, els centres comercials i establiments comercials no essencials de més de 800 metres quadrats, i es limite la seua activitat en espais d’igual o inferior grandària.

 

A demés, reclama suspendre espectacles i activitats sense programació estable que impliquen acumulació de persones a l’entrada i a l’eixida; prohibir les reunions de no convivents, exceptuant les cures i la criança, i el confinament nocturn a les 20.00 hores, amb les excepcions que marca l’actual normativa.

 

La coalició reclama este mesures al Govern central, si bé destaca que la Generalitat pot mentres adoptar les mateixes limitacions d’activitats dins del marc que dona l’actual estat d’alarma i mantindre les que estan actualment vigents i que no són incompatibles, com el tancament perimetral.

 

Davant de la gravetat d’estes restriccions, Compromís demana la creació d’un fons d’emergència Covid estatal i un altre autonòmic per a pal·liar els efectes econòmics del tancament en els sectors esmentats, vinculats al manteniment dels llocs de treball, els drets laborals i el treball autònom.

Últimes notícies

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.