La Comunitat Valenciana redueix els contagis COVID un 97% i un 93% les morts en cinc mesos

La Comunitat Valenciana ha aconseguit reduir més d’un 97% dels contagis des que va començar l’any fins ara. En gener es van notificar un total de 161.661 casos de coronavirus, fet que suposa una mitjana de 5.214 persones al dia. Esta xifra ha caigut un 97% al mes de maig, Quan es van registrar 4.114 casos, el que equival a 132 contagis diaris.

Amb menys contagis també s’ha reduït el nombre de morts. Fins a un 93% menys si comparem estos dos mesos. En gener es van registrar a la Comunitat Valenciana 1.827 decessos per coronavirus, i al mes de maig 119.

Les xifres registrades al gener es van reduir a més de la meitat durant el mes de febrer, passant a 68.639 casos registrats amb una mitjana de 2.451 contagis al dia. No obstant això, el nombre de persones mortes va augmentar respecte al mes anterior, comptabilitzant un total de 1.894 persones.

La recuperació, però, es va disparar en els mesos de març i abril, baixant dràsticament tant els contagis com els morts. Al març es van declarar 6.904 casos (un 90% menys que el mes anterior) i 459 morts (75,7% menys que al febrer). A l’abril, per la seua banda, es van registrar 4.968 casos i 160 morts (un 65% menys respecte al mes anterior).

«Són unes xifres esperançadores que són el fruit de la feina comú entre l’administració i els ciutadans que, amb el seu esforç, han permés mantenir sota control al virus», apuntava la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. «Estes dades -continuava Barceló- ens permetran, a partir d’ara, reprendre a poc a poc tot el que la pandèmia ens ha robat«.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.