La Comunitat Valenciana redueix els contagis COVID un 97% i un 93% les morts en cinc mesos

La Comunitat Valenciana ha aconseguit reduir més d’un 97% dels contagis des que va començar l’any fins ara. En gener es van notificar un total de 161.661 casos de coronavirus, fet que suposa una mitjana de 5.214 persones al dia. Esta xifra ha caigut un 97% al mes de maig, Quan es van registrar 4.114 casos, el que equival a 132 contagis diaris.

Amb menys contagis també s’ha reduït el nombre de morts. Fins a un 93% menys si comparem estos dos mesos. En gener es van registrar a la Comunitat Valenciana 1.827 decessos per coronavirus, i al mes de maig 119.

Les xifres registrades al gener es van reduir a més de la meitat durant el mes de febrer, passant a 68.639 casos registrats amb una mitjana de 2.451 contagis al dia. No obstant això, el nombre de persones mortes va augmentar respecte al mes anterior, comptabilitzant un total de 1.894 persones.

La recuperació, però, es va disparar en els mesos de març i abril, baixant dràsticament tant els contagis com els morts. Al març es van declarar 6.904 casos (un 90% menys que el mes anterior) i 459 morts (75,7% menys que al febrer). A l’abril, per la seua banda, es van registrar 4.968 casos i 160 morts (un 65% menys respecte al mes anterior).

«Són unes xifres esperançadores que són el fruit de la feina comú entre l’administració i els ciutadans que, amb el seu esforç, han permés mantenir sota control al virus», apuntava la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. «Estes dades -continuava Barceló- ens permetran, a partir d’ara, reprendre a poc a poc tot el que la pandèmia ens ha robat«.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.