15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana redueix els contagis COVID un 97% i un 93% les morts en cinc mesos

La Comunitat Valenciana ha aconseguit reduir més d’un 97% dels contagis des que va començar l’any fins ara. En gener es van notificar un total de 161.661 casos de coronavirus, fet que suposa una mitjana de 5.214 persones al dia. Esta xifra ha caigut un 97% al mes de maig, Quan es van registrar 4.114 casos, el que equival a 132 contagis diaris.

Amb menys contagis també s’ha reduït el nombre de morts. Fins a un 93% menys si comparem estos dos mesos. En gener es van registrar a la Comunitat Valenciana 1.827 decessos per coronavirus, i al mes de maig 119.

Les xifres registrades al gener es van reduir a més de la meitat durant el mes de febrer, passant a 68.639 casos registrats amb una mitjana de 2.451 contagis al dia. No obstant això, el nombre de persones mortes va augmentar respecte al mes anterior, comptabilitzant un total de 1.894 persones.

La recuperació, però, es va disparar en els mesos de març i abril, baixant dràsticament tant els contagis com els morts. Al març es van declarar 6.904 casos (un 90% menys que el mes anterior) i 459 morts (75,7% menys que al febrer). A l’abril, per la seua banda, es van registrar 4.968 casos i 160 morts (un 65% menys respecte al mes anterior).

“Són unes xifres esperançadores que són el fruit de la feina comú entre l’administració i els ciutadans que, amb el seu esforç, han permés mantenir sota control al virus”, apuntava la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. “Estes dades -continuava Barceló- ens permetran, a partir d’ara, reprendre a poc a poc tot el que la pandèmia ens ha robat“.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.