La Comunitat Valenciana redueix els contagis COVID un 97% i un 93% les morts en cinc mesos

La Comunitat Valenciana ha aconseguit reduir més d’un 97% dels contagis des que va començar l’any fins ara. En gener es van notificar un total de 161.661 casos de coronavirus, fet que suposa una mitjana de 5.214 persones al dia. Esta xifra ha caigut un 97% al mes de maig, Quan es van registrar 4.114 casos, el que equival a 132 contagis diaris.

Amb menys contagis també s’ha reduït el nombre de morts. Fins a un 93% menys si comparem estos dos mesos. En gener es van registrar a la Comunitat Valenciana 1.827 decessos per coronavirus, i al mes de maig 119.

Les xifres registrades al gener es van reduir a més de la meitat durant el mes de febrer, passant a 68.639 casos registrats amb una mitjana de 2.451 contagis al dia. No obstant això, el nombre de persones mortes va augmentar respecte al mes anterior, comptabilitzant un total de 1.894 persones.

La recuperació, però, es va disparar en els mesos de març i abril, baixant dràsticament tant els contagis com els morts. Al març es van declarar 6.904 casos (un 90% menys que el mes anterior) i 459 morts (75,7% menys que al febrer). A l’abril, per la seua banda, es van registrar 4.968 casos i 160 morts (un 65% menys respecte al mes anterior).

“Són unes xifres esperançadores que són el fruit de la feina comú entre l’administració i els ciutadans que, amb el seu esforç, han permés mantenir sota control al virus”, apuntava la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. “Estes dades -continuava Barceló- ens permetran, a partir d’ara, reprendre a poc a poc tot el que la pandèmia ens ha robat“.

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.