La Comunitat Valenciana redueix els contagis COVID un 97% i un 93% les morts en cinc mesos

La Comunitat Valenciana ha aconseguit reduir més d’un 97% dels contagis des que va començar l’any fins ara. En gener es van notificar un total de 161.661 casos de coronavirus, fet que suposa una mitjana de 5.214 persones al dia. Esta xifra ha caigut un 97% al mes de maig, Quan es van registrar 4.114 casos, el que equival a 132 contagis diaris.

Amb menys contagis també s’ha reduït el nombre de morts. Fins a un 93% menys si comparem estos dos mesos. En gener es van registrar a la Comunitat Valenciana 1.827 decessos per coronavirus, i al mes de maig 119.

Les xifres registrades al gener es van reduir a més de la meitat durant el mes de febrer, passant a 68.639 casos registrats amb una mitjana de 2.451 contagis al dia. No obstant això, el nombre de persones mortes va augmentar respecte al mes anterior, comptabilitzant un total de 1.894 persones.

La recuperació, però, es va disparar en els mesos de març i abril, baixant dràsticament tant els contagis com els morts. Al març es van declarar 6.904 casos (un 90% menys que el mes anterior) i 459 morts (75,7% menys que al febrer). A l’abril, per la seua banda, es van registrar 4.968 casos i 160 morts (un 65% menys respecte al mes anterior).

«Són unes xifres esperançadores que són el fruit de la feina comú entre l’administració i els ciutadans que, amb el seu esforç, han permés mantenir sota control al virus», apuntava la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. «Estes dades -continuava Barceló- ens permetran, a partir d’ara, reprendre a poc a poc tot el que la pandèmia ens ha robat«.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.