La Comunitat Valenciana es la tercera regió amb la incidència acumulada més baixa d’Europa

Ja fa més de dos mesos que mantenim la incidència més baixa a la Comunitat Valenciana de tot l’Estat situa’n-se en 29,88 casos per cada 100.000 habitants, segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat de divendres. Una xifra que manté el nostre territori en risc baix de contagi (entre 25 i 50 casos per cada 100.000 habitants segons el semàfor Covid-19) des del 15 de març, i que només comparteix amb una altra comunitat autònoma, les Illes Balears, amb 40 casos per cada 100.000 habitants i una població cinc voltes menor que la valenciana.

La Comunitat Valenciana és considerada actualment una de les comunitats més segures de les regions d’Europa. «Tenim la incidència més baixa, a excepció de tres zones pràcticament despoblades d’Islàndia, Noruega i Finlàndia«, afirma Salvador Peiró, investigador de Fisabio.

Ja hem passat el pitjor de la pandèmia

Segons els experts, estem davant d’un estiu tranquil pel que fa a la pandèmia. De fet, les últimes dos setmanes ha baixat deu punts la incidència acumulada, de 40 a vora 30 casos per cada 100.000 habitants.

A més, les hospitalitzacions també s’han reduït un 54%. Marisa Blasco, presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Intensiva i cap del servei de l’UCI de l’Hospital Clínic de València ha assegurat a À Punt que «continua baixant el nombre de pacients i hi ha molts hospitals que estan amb zero pacients de Covid tant a l’UCI com a les sales, i això és molt bon senyal».

Tot i això, no podem abaixar la guàrdia. Fernando González Candelas, catedràtic de Genètica de la Universitat de València i investigador de Fisabio, adverteix que, tot i que a partir d’ara es preveuen brots puntuals entre els joves i els no vacunats, «això no implica que seran casos seriosos amb conseqüències a curt, mitjà i llarg termini i que els hem de tindre molt en compte».

Però els experts coincideixen a descartar una tornada als pitjors moments de la pandèmia. En paraules de Blasco, «tornar al que va passar l’any passat és molt difícil». Una idea que comparteix Peiró, que assegura que «les coses aniran bé i podrem tindre un estiu tranquil i una tardor encara més tranquil·la».

Un estiu tranquil i amb la porta oberta a abandonar les mascaretes si, com puntualitza Blasco, «tenim unes xifres de vacunació importants i delimitem molt bé els espais on es podrà alçar la restricció».

 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.