La Comunitat Valenciana es la tercera regió amb la incidència acumulada més baixa d’Europa

Ja fa més de dos mesos que mantenim la incidència més baixa a la Comunitat Valenciana de tot l’Estat situa’n-se en 29,88 casos per cada 100.000 habitants, segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat de divendres. Una xifra que manté el nostre territori en risc baix de contagi (entre 25 i 50 casos per cada 100.000 habitants segons el semàfor Covid-19) des del 15 de març, i que només comparteix amb una altra comunitat autònoma, les Illes Balears, amb 40 casos per cada 100.000 habitants i una població cinc voltes menor que la valenciana.

La Comunitat Valenciana és considerada actualment una de les comunitats més segures de les regions d’Europa. «Tenim la incidència més baixa, a excepció de tres zones pràcticament despoblades d’Islàndia, Noruega i Finlàndia«, afirma Salvador Peiró, investigador de Fisabio.

Ja hem passat el pitjor de la pandèmia

Segons els experts, estem davant d’un estiu tranquil pel que fa a la pandèmia. De fet, les últimes dos setmanes ha baixat deu punts la incidència acumulada, de 40 a vora 30 casos per cada 100.000 habitants.

A més, les hospitalitzacions també s’han reduït un 54%. Marisa Blasco, presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Intensiva i cap del servei de l’UCI de l’Hospital Clínic de València ha assegurat a À Punt que «continua baixant el nombre de pacients i hi ha molts hospitals que estan amb zero pacients de Covid tant a l’UCI com a les sales, i això és molt bon senyal».

Tot i això, no podem abaixar la guàrdia. Fernando González Candelas, catedràtic de Genètica de la Universitat de València i investigador de Fisabio, adverteix que, tot i que a partir d’ara es preveuen brots puntuals entre els joves i els no vacunats, «això no implica que seran casos seriosos amb conseqüències a curt, mitjà i llarg termini i que els hem de tindre molt en compte».

Però els experts coincideixen a descartar una tornada als pitjors moments de la pandèmia. En paraules de Blasco, «tornar al que va passar l’any passat és molt difícil». Una idea que comparteix Peiró, que assegura que «les coses aniran bé i podrem tindre un estiu tranquil i una tardor encara més tranquil·la».

Un estiu tranquil i amb la porta oberta a abandonar les mascaretes si, com puntualitza Blasco, «tenim unes xifres de vacunació importants i delimitem molt bé els espais on es podrà alçar la restricció».

 

Últimes notícies

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.