La Comunitat Valenciana es la tercera regió amb la incidència acumulada més baixa d’Europa

Ja fa més de dos mesos que mantenim la incidència més baixa a la Comunitat Valenciana de tot l’Estat situa’n-se en 29,88 casos per cada 100.000 habitants, segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat de divendres. Una xifra que manté el nostre territori en risc baix de contagi (entre 25 i 50 casos per cada 100.000 habitants segons el semàfor Covid-19) des del 15 de març, i que només comparteix amb una altra comunitat autònoma, les Illes Balears, amb 40 casos per cada 100.000 habitants i una població cinc voltes menor que la valenciana.

La Comunitat Valenciana és considerada actualment una de les comunitats més segures de les regions d’Europa. “Tenim la incidència més baixa, a excepció de tres zones pràcticament despoblades d’Islàndia, Noruega i Finlàndia“, afirma Salvador Peiró, investigador de Fisabio.

Ja hem passat el pitjor de la pandèmia

Segons els experts, estem davant d’un estiu tranquil pel que fa a la pandèmia. De fet, les últimes dos setmanes ha baixat deu punts la incidència acumulada, de 40 a vora 30 casos per cada 100.000 habitants.

A més, les hospitalitzacions també s’han reduït un 54%. Marisa Blasco, presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Intensiva i cap del servei de l’UCI de l’Hospital Clínic de València ha assegurat a À Punt que “continua baixant el nombre de pacients i hi ha molts hospitals que estan amb zero pacients de Covid tant a l’UCI com a les sales, i això és molt bon senyal”.

Tot i això, no podem abaixar la guàrdia. Fernando González Candelas, catedràtic de Genètica de la Universitat de València i investigador de Fisabio, adverteix que, tot i que a partir d’ara es preveuen brots puntuals entre els joves i els no vacunats, “això no implica que seran casos seriosos amb conseqüències a curt, mitjà i llarg termini i que els hem de tindre molt en compte”.

Però els experts coincideixen a descartar una tornada als pitjors moments de la pandèmia. En paraules de Blasco, “tornar al que va passar l’any passat és molt difícil”. Una idea que comparteix Peiró, que assegura que “les coses aniran bé i podrem tindre un estiu tranquil i una tardor encara més tranquil·la”.

Un estiu tranquil i amb la porta oberta a abandonar les mascaretes si, com puntualitza Blasco, “tenim unes xifres de vacunació importants i delimitem molt bé els espais on es podrà alçar la restricció”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME situa a la consellera al comandament del Cecopi i apunta al fet que Mazón no va prendre decisions el...

El comandant Manuel Párraga ha declarat que en el Cecopi 'manava la consellera' Salomé Pradas i que Mazón no va assumir decisions; va detallar el debat de l'avís a la població.

La CEV demana normalitat a les empreses que comercien amb els EUA davant les amenaces de Trump

La patronal valenciana ha instat a mantindre la calma i seguir amb normalitat les operacions amb els Estats Units. Ha apel·lat al paraigua de la UE i a accelerar un acord comercial.

L’entrenador del València Basket júnior: ‘Escoltàvem explosions però no véiem res’

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies bloquejat a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El seu tècnic va relatar que van sentir explosions i van seguir protocols.

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.