14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana es la tercera regió amb la incidència acumulada més baixa d’Europa

Ja fa més de dos mesos que mantenim la incidència més baixa a la Comunitat Valenciana de tot l’Estat situa’n-se en 29,88 casos per cada 100.000 habitants, segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat de divendres. Una xifra que manté el nostre territori en risc baix de contagi (entre 25 i 50 casos per cada 100.000 habitants segons el semàfor Covid-19) des del 15 de març, i que només comparteix amb una altra comunitat autònoma, les Illes Balears, amb 40 casos per cada 100.000 habitants i una població cinc voltes menor que la valenciana.

La Comunitat Valenciana és considerada actualment una de les comunitats més segures de les regions d’Europa. “Tenim la incidència més baixa, a excepció de tres zones pràcticament despoblades d’Islàndia, Noruega i Finlàndia“, afirma Salvador Peiró, investigador de Fisabio.

Ja hem passat el pitjor de la pandèmia

Segons els experts, estem davant d’un estiu tranquil pel que fa a la pandèmia. De fet, les últimes dos setmanes ha baixat deu punts la incidència acumulada, de 40 a vora 30 casos per cada 100.000 habitants.

A més, les hospitalitzacions també s’han reduït un 54%. Marisa Blasco, presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Intensiva i cap del servei de l’UCI de l’Hospital Clínic de València ha assegurat a À Punt que “continua baixant el nombre de pacients i hi ha molts hospitals que estan amb zero pacients de Covid tant a l’UCI com a les sales, i això és molt bon senyal”.

Tot i això, no podem abaixar la guàrdia. Fernando González Candelas, catedràtic de Genètica de la Universitat de València i investigador de Fisabio, adverteix que, tot i que a partir d’ara es preveuen brots puntuals entre els joves i els no vacunats, “això no implica que seran casos seriosos amb conseqüències a curt, mitjà i llarg termini i que els hem de tindre molt en compte”.

Però els experts coincideixen a descartar una tornada als pitjors moments de la pandèmia. En paraules de Blasco, “tornar al que va passar l’any passat és molt difícil”. Una idea que comparteix Peiró, que assegura que “les coses aniran bé i podrem tindre un estiu tranquil i una tardor encara més tranquil·la”.

Un estiu tranquil i amb la porta oberta a abandonar les mascaretes si, com puntualitza Blasco, “tenim unes xifres de vacunació importants i delimitem molt bé els espais on es podrà alçar la restricció”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs