La Comunitat Valenciana es la tercera regió amb la incidència acumulada més baixa d’Europa

Ja fa més de dos mesos que mantenim la incidència més baixa a la Comunitat Valenciana de tot l’Estat situa’n-se en 29,88 casos per cada 100.000 habitants, segons l’última actualització del Ministeri de Sanitat de divendres. Una xifra que manté el nostre territori en risc baix de contagi (entre 25 i 50 casos per cada 100.000 habitants segons el semàfor Covid-19) des del 15 de març, i que només comparteix amb una altra comunitat autònoma, les Illes Balears, amb 40 casos per cada 100.000 habitants i una població cinc voltes menor que la valenciana.

La Comunitat Valenciana és considerada actualment una de les comunitats més segures de les regions d’Europa. «Tenim la incidència més baixa, a excepció de tres zones pràcticament despoblades d’Islàndia, Noruega i Finlàndia«, afirma Salvador Peiró, investigador de Fisabio.

Ja hem passat el pitjor de la pandèmia

Segons els experts, estem davant d’un estiu tranquil pel que fa a la pandèmia. De fet, les últimes dos setmanes ha baixat deu punts la incidència acumulada, de 40 a vora 30 casos per cada 100.000 habitants.

A més, les hospitalitzacions també s’han reduït un 54%. Marisa Blasco, presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Intensiva i cap del servei de l’UCI de l’Hospital Clínic de València ha assegurat a À Punt que «continua baixant el nombre de pacients i hi ha molts hospitals que estan amb zero pacients de Covid tant a l’UCI com a les sales, i això és molt bon senyal».

Tot i això, no podem abaixar la guàrdia. Fernando González Candelas, catedràtic de Genètica de la Universitat de València i investigador de Fisabio, adverteix que, tot i que a partir d’ara es preveuen brots puntuals entre els joves i els no vacunats, «això no implica que seran casos seriosos amb conseqüències a curt, mitjà i llarg termini i que els hem de tindre molt en compte».

Però els experts coincideixen a descartar una tornada als pitjors moments de la pandèmia. En paraules de Blasco, «tornar al que va passar l’any passat és molt difícil». Una idea que comparteix Peiró, que assegura que «les coses aniran bé i podrem tindre un estiu tranquil i una tardor encara més tranquil·la».

Un estiu tranquil i amb la porta oberta a abandonar les mascaretes si, com puntualitza Blasco, «tenim unes xifres de vacunació importants i delimitem molt bé els espais on es podrà alçar la restricció».

 

Últimes notícies

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.