El Consell dialogarà amb hostaleria i oci per a activar el passaport covid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dissabte que el Consell estudia la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana en àmbits com l’hostaleria i l’oci nocturn, però ha assenyalat que «dialogarà» amb tots dos sectors abans de la posada en marxa d’esta «bona opció» que «garanteix la seguretat».

Esforços de la Generalitat

És en l’aplicació d’este certificat en la restauració, l’oci nocturn i els espais públics on estan concentrant-se els esforços de la Generalitat en estos moments, i en especial en els esdeveniments que aglutinen un gran nombre de gent com els festivals.

Ximo Puig ha declarat que…

Així ho ha expressat el cap del Consell en declaracions als mitjans en l’acte de debat d’esmenes i aportacions del partit a la Ponència Marco del 40 Congrés del PSOE, celebrat este dissabte a Castelló.

Puig ha indicat que en estos moments el Consell manté «obert el debat» sobre la implantació del passaport covid en la Comunitat i que estudia que des de la perspectiva legal «puga ser finalment determinat positivament per part del jutjat».

En tot cas, el ‘president’ ha garantit que es «dialogarà» amb el sector per a la posada en marxa d’este certificat, que ajude a «arribar a la màxima normalitat en tots els espais» i «perquè puguen tornar els festivals i els grans esdeveniments», així com perquè els locals d’oci «puguen obrir amb garanties i seguretat».

Preguntat per si el Consell podria plantejar estendre el passaport covid a l’àmbit laboral, Puig ha precisat que, en estos moments, «no s’està estudiant» esta possibilitat, «però tota mesura que garantesca la seguretat mereix una reflexió».

Segons Puig, «el certificat Covid podria ser una bona iniciativa, per tal de garantir a totes les persones que han pres la decisió positiva de vacunar-se, que és la immensa majoria, que tinguen la seguretat quan van a espais públics.»

Sobre la data d’implantació d’esta mesura, el ‘president’ de la Generalitat ha apuntat al fet que siga a partir del dia 9 d’octubre, quan la Comunitat «obrirà una nova etapa». «La ciutadania valenciana ha tingut un comportament extraordinari i ha mostrat corresponsabilitat en tot moment assumint dificultats i restriccions, i ara ja correspon, després d’encapçalar la vacunació, anar aterrant en la normalitat, encara que tendint en compte que el virus segueix aquí i que hem de ser prudents, però s’ha demostrat que la vacunació ha estat un èxit considerable«, ha manifestat.

«Gràcies a la vacuna»

Ximo Puig ha aprofitat per a recordar la importància de la vacuna, Puig ha assegurat que, «no haguérem tingut la vacuna, hagués estat terrible en esta última onada«. Per tant, ha cridat a «convéncer a totes les persones que no s’han vacunat, que són poques, al fet que es vacunen». Per a aconseguir este objectiu, ha esmentat la iniciativa de la Conselleria de Sanitat de desplaçar equips mòbils per a vacunar sense cita contra la covid en els limítrofs dels estadis abans del començament dels partits Elx-Llevant i València-Reial Madrid d’esta finalitat de setmana.

Una experiència pilot que té la finalitat, ha valorat Puig, de «fer accessible la vacunació a aquelles persones no vacunades, perquè tinguen una nova oportunitat i s’ajuden a ells mateixos, a les seues famílies i a tots els valencians«.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.