15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Consell dialogarà amb hostaleria i oci per a activar el passaport covid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dissabte que el Consell estudia la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana en àmbits com l’hostaleria i l’oci nocturn, però ha assenyalat que “dialogarà” amb tots dos sectors abans de la posada en marxa d’esta “bona opció” que “garanteix la seguretat”.

Esforços de la Generalitat

És en l’aplicació d’este certificat en la restauració, l’oci nocturn i els espais públics on estan concentrant-se els esforços de la Generalitat en estos moments, i en especial en els esdeveniments que aglutinen un gran nombre de gent com els festivals.

Ximo Puig ha declarat que…

Així ho ha expressat el cap del Consell en declaracions als mitjans en l’acte de debat d’esmenes i aportacions del partit a la Ponència Marco del 40 Congrés del PSOE, celebrat este dissabte a Castelló.

Puig ha indicat que en estos moments el Consell manté “obert el debat” sobre la implantació del passaport covid en la Comunitat i que estudia que des de la perspectiva legal “puga ser finalment determinat positivament per part del jutjat”.

En tot cas, el ‘president’ ha garantit que es “dialogarà” amb el sector per a la posada en marxa d’este certificat, que ajude a “arribar a la màxima normalitat en tots els espais” i “perquè puguen tornar els festivals i els grans esdeveniments”, així com perquè els locals d’oci “puguen obrir amb garanties i seguretat”.

Preguntat per si el Consell podria plantejar estendre el passaport covid a l’àmbit laboral, Puig ha precisat que, en estos moments, “no s’està estudiant” esta possibilitat, “però tota mesura que garantesca la seguretat mereix una reflexió”.

Segons Puig, “el certificat Covid podria ser una bona iniciativa, per tal de garantir a totes les persones que han pres la decisió positiva de vacunar-se, que és la immensa majoria, que tinguen la seguretat quan van a espais públics.”

Sobre la data d’implantació d’esta mesura, el ‘president’ de la Generalitat ha apuntat al fet que siga a partir del dia 9 d’octubre, quan la Comunitat “obrirà una nova etapa”. “La ciutadania valenciana ha tingut un comportament extraordinari i ha mostrat corresponsabilitat en tot moment assumint dificultats i restriccions, i ara ja correspon, després d’encapçalar la vacunació, anar aterrant en la normalitat, encara que tendint en compte que el virus segueix aquí i que hem de ser prudents, però s’ha demostrat que la vacunació ha estat un èxit considerable“, ha manifestat.

“Gràcies a la vacuna”

Ximo Puig ha aprofitat per a recordar la importància de la vacuna, Puig ha assegurat que, “no haguérem tingut la vacuna, hagués estat terrible en esta última onada“. Per tant, ha cridat a “convéncer a totes les persones que no s’han vacunat, que són poques, al fet que es vacunen”. Per a aconseguir este objectiu, ha esmentat la iniciativa de la Conselleria de Sanitat de desplaçar equips mòbils per a vacunar sense cita contra la covid en els limítrofs dels estadis abans del començament dels partits Elx-Llevant i València-Reial Madrid d’esta finalitat de setmana.

Una experiència pilot que té la finalitat, ha valorat Puig, de “fer accessible la vacunació a aquelles persones no vacunades, perquè tinguen una nova oportunitat i s’ajuden a ells mateixos, a les seues famílies i a tots els valencians“.

Últimes notícies

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.