El Consell dialogarà amb hostaleria i oci per a activar el passaport covid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dissabte que el Consell estudia la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana en àmbits com l’hostaleria i l’oci nocturn, però ha assenyalat que «dialogarà» amb tots dos sectors abans de la posada en marxa d’esta «bona opció» que «garanteix la seguretat».

Esforços de la Generalitat

És en l’aplicació d’este certificat en la restauració, l’oci nocturn i els espais públics on estan concentrant-se els esforços de la Generalitat en estos moments, i en especial en els esdeveniments que aglutinen un gran nombre de gent com els festivals.

Ximo Puig ha declarat que…

Així ho ha expressat el cap del Consell en declaracions als mitjans en l’acte de debat d’esmenes i aportacions del partit a la Ponència Marco del 40 Congrés del PSOE, celebrat este dissabte a Castelló.

Puig ha indicat que en estos moments el Consell manté «obert el debat» sobre la implantació del passaport covid en la Comunitat i que estudia que des de la perspectiva legal «puga ser finalment determinat positivament per part del jutjat».

En tot cas, el ‘president’ ha garantit que es «dialogarà» amb el sector per a la posada en marxa d’este certificat, que ajude a «arribar a la màxima normalitat en tots els espais» i «perquè puguen tornar els festivals i els grans esdeveniments», així com perquè els locals d’oci «puguen obrir amb garanties i seguretat».

Preguntat per si el Consell podria plantejar estendre el passaport covid a l’àmbit laboral, Puig ha precisat que, en estos moments, «no s’està estudiant» esta possibilitat, «però tota mesura que garantesca la seguretat mereix una reflexió».

Segons Puig, «el certificat Covid podria ser una bona iniciativa, per tal de garantir a totes les persones que han pres la decisió positiva de vacunar-se, que és la immensa majoria, que tinguen la seguretat quan van a espais públics.»

Sobre la data d’implantació d’esta mesura, el ‘president’ de la Generalitat ha apuntat al fet que siga a partir del dia 9 d’octubre, quan la Comunitat «obrirà una nova etapa». «La ciutadania valenciana ha tingut un comportament extraordinari i ha mostrat corresponsabilitat en tot moment assumint dificultats i restriccions, i ara ja correspon, després d’encapçalar la vacunació, anar aterrant en la normalitat, encara que tendint en compte que el virus segueix aquí i que hem de ser prudents, però s’ha demostrat que la vacunació ha estat un èxit considerable«, ha manifestat.

«Gràcies a la vacuna»

Ximo Puig ha aprofitat per a recordar la importància de la vacuna, Puig ha assegurat que, «no haguérem tingut la vacuna, hagués estat terrible en esta última onada«. Per tant, ha cridat a «convéncer a totes les persones que no s’han vacunat, que són poques, al fet que es vacunen». Per a aconseguir este objectiu, ha esmentat la iniciativa de la Conselleria de Sanitat de desplaçar equips mòbils per a vacunar sense cita contra la covid en els limítrofs dels estadis abans del començament dels partits Elx-Llevant i València-Reial Madrid d’esta finalitat de setmana.

Una experiència pilot que té la finalitat, ha valorat Puig, de «fer accessible la vacunació a aquelles persones no vacunades, perquè tinguen una nova oportunitat i s’ajuden a ells mateixos, a les seues famílies i a tots els valencians«.

Últimes notícies

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.