El Consell dialogarà amb hostaleria i oci per a activar el passaport covid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dissabte que el Consell estudia la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana en àmbits com l’hostaleria i l’oci nocturn, però ha assenyalat que “dialogarà” amb tots dos sectors abans de la posada en marxa d’esta “bona opció” que “garanteix la seguretat”.

Esforços de la Generalitat

És en l’aplicació d’este certificat en la restauració, l’oci nocturn i els espais públics on estan concentrant-se els esforços de la Generalitat en estos moments, i en especial en els esdeveniments que aglutinen un gran nombre de gent com els festivals.

Ximo Puig ha declarat que…

Així ho ha expressat el cap del Consell en declaracions als mitjans en l’acte de debat d’esmenes i aportacions del partit a la Ponència Marco del 40 Congrés del PSOE, celebrat este dissabte a Castelló.

Puig ha indicat que en estos moments el Consell manté “obert el debat” sobre la implantació del passaport covid en la Comunitat i que estudia que des de la perspectiva legal “puga ser finalment determinat positivament per part del jutjat”.

En tot cas, el ‘president’ ha garantit que es “dialogarà” amb el sector per a la posada en marxa d’este certificat, que ajude a “arribar a la màxima normalitat en tots els espais” i “perquè puguen tornar els festivals i els grans esdeveniments”, així com perquè els locals d’oci “puguen obrir amb garanties i seguretat”.

Preguntat per si el Consell podria plantejar estendre el passaport covid a l’àmbit laboral, Puig ha precisat que, en estos moments, “no s’està estudiant” esta possibilitat, “però tota mesura que garantesca la seguretat mereix una reflexió”.

Segons Puig, “el certificat Covid podria ser una bona iniciativa, per tal de garantir a totes les persones que han pres la decisió positiva de vacunar-se, que és la immensa majoria, que tinguen la seguretat quan van a espais públics.”

Sobre la data d’implantació d’esta mesura, el ‘president’ de la Generalitat ha apuntat al fet que siga a partir del dia 9 d’octubre, quan la Comunitat “obrirà una nova etapa”. “La ciutadania valenciana ha tingut un comportament extraordinari i ha mostrat corresponsabilitat en tot moment assumint dificultats i restriccions, i ara ja correspon, després d’encapçalar la vacunació, anar aterrant en la normalitat, encara que tendint en compte que el virus segueix aquí i que hem de ser prudents, però s’ha demostrat que la vacunació ha estat un èxit considerable“, ha manifestat.

“Gràcies a la vacuna”

Ximo Puig ha aprofitat per a recordar la importància de la vacuna, Puig ha assegurat que, “no haguérem tingut la vacuna, hagués estat terrible en esta última onada“. Per tant, ha cridat a “convéncer a totes les persones que no s’han vacunat, que són poques, al fet que es vacunen”. Per a aconseguir este objectiu, ha esmentat la iniciativa de la Conselleria de Sanitat de desplaçar equips mòbils per a vacunar sense cita contra la covid en els limítrofs dels estadis abans del començament dels partits Elx-Llevant i València-Reial Madrid d’esta finalitat de setmana.

Una experiència pilot que té la finalitat, ha valorat Puig, de “fer accessible la vacunació a aquelles persones no vacunades, perquè tinguen una nova oportunitat i s’ajuden a ells mateixos, a les seues famílies i a tots els valencians“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.