El Consell dialogarà amb hostaleria i oci per a activar el passaport covid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dissabte que el Consell estudia la implantació del passaport covid en la Comunitat Valenciana en àmbits com l’hostaleria i l’oci nocturn, però ha assenyalat que «dialogarà» amb tots dos sectors abans de la posada en marxa d’esta «bona opció» que «garanteix la seguretat».

Esforços de la Generalitat

És en l’aplicació d’este certificat en la restauració, l’oci nocturn i els espais públics on estan concentrant-se els esforços de la Generalitat en estos moments, i en especial en els esdeveniments que aglutinen un gran nombre de gent com els festivals.

Ximo Puig ha declarat que…

Així ho ha expressat el cap del Consell en declaracions als mitjans en l’acte de debat d’esmenes i aportacions del partit a la Ponència Marco del 40 Congrés del PSOE, celebrat este dissabte a Castelló.

Puig ha indicat que en estos moments el Consell manté «obert el debat» sobre la implantació del passaport covid en la Comunitat i que estudia que des de la perspectiva legal «puga ser finalment determinat positivament per part del jutjat».

En tot cas, el ‘president’ ha garantit que es «dialogarà» amb el sector per a la posada en marxa d’este certificat, que ajude a «arribar a la màxima normalitat en tots els espais» i «perquè puguen tornar els festivals i els grans esdeveniments», així com perquè els locals d’oci «puguen obrir amb garanties i seguretat».

Preguntat per si el Consell podria plantejar estendre el passaport covid a l’àmbit laboral, Puig ha precisat que, en estos moments, «no s’està estudiant» esta possibilitat, «però tota mesura que garantesca la seguretat mereix una reflexió».

Segons Puig, «el certificat Covid podria ser una bona iniciativa, per tal de garantir a totes les persones que han pres la decisió positiva de vacunar-se, que és la immensa majoria, que tinguen la seguretat quan van a espais públics.»

Sobre la data d’implantació d’esta mesura, el ‘president’ de la Generalitat ha apuntat al fet que siga a partir del dia 9 d’octubre, quan la Comunitat «obrirà una nova etapa». «La ciutadania valenciana ha tingut un comportament extraordinari i ha mostrat corresponsabilitat en tot moment assumint dificultats i restriccions, i ara ja correspon, després d’encapçalar la vacunació, anar aterrant en la normalitat, encara que tendint en compte que el virus segueix aquí i que hem de ser prudents, però s’ha demostrat que la vacunació ha estat un èxit considerable«, ha manifestat.

«Gràcies a la vacuna»

Ximo Puig ha aprofitat per a recordar la importància de la vacuna, Puig ha assegurat que, «no haguérem tingut la vacuna, hagués estat terrible en esta última onada«. Per tant, ha cridat a «convéncer a totes les persones que no s’han vacunat, que són poques, al fet que es vacunen». Per a aconseguir este objectiu, ha esmentat la iniciativa de la Conselleria de Sanitat de desplaçar equips mòbils per a vacunar sense cita contra la covid en els limítrofs dels estadis abans del començament dels partits Elx-Llevant i València-Reial Madrid d’esta finalitat de setmana.

Una experiència pilot que té la finalitat, ha valorat Puig, de «fer accessible la vacunació a aquelles persones no vacunades, perquè tinguen una nova oportunitat i s’ajuden a ells mateixos, a les seues famílies i a tots els valencians«.

Últimes notícies

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.
FILMOTECA D'ESTIU