El Consell estudia la possibilitat de flexibilitzar les restriccions a l’hostaleria

 

Sembla que comencen a suavitzar-se les mesures restrictives en la Comunitat Valenciana. Això no és per altra cosa que al balanç de la vacunació que esta setmana ha aconseguit xifres de rècord: el 21,8% dels 4,26 milions de valencians cridats a vacunar-se ja ha rebut almenys una dosi del sèrum.

Durant el recorregut ahir per les instal·lacions del centre de vacunació massiva del Museu dels Ciències, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va destacar que en l’últim mes la incidència acumulada del coronavirus en la Comunitat Valenciana ha estat sempre per baix dels 50 casos per cada 100.000 habitants. Per això, va anunciar que la setmana que ve es reunirà la Mesa Interdepartamental per a valorar «flexibilitzar» algunes de les restriccions que afecten bars, cafeteries i altres establiments del sector.

Cal recordar que actualment l’hora de tancament de l’hostaleria és a les 18.00 hores i els aforaments estan limitats al 30% a l’interior del local i al 100% a les terrasses amb un màxim de 6 comensals per taula. De totes maneres, Puig va voler deixar clar que si es produeix algun avanç en l’ampliació d’horaris o aforaments «no serà un canvi disruptiu».

«Tots som conscients que, si hem arribat a esta situació, és per l’esforç de la societat valenciana, també dels sectors que ha vist limitada la seua activitat econòmica», va manifestar el cap del Consell, qui va recordar que la Generalitat ha donat el seu suport a este sector a través d’ajudes com el «Pla Resistir», amb una dotació de 600 milions d’euros.

No obstant això, va reconéixer que estes ajudes són «insuficients». «La nostra eixida ha de ser prudent. Hem fet molt d’esforç perquè ara puguem dilapidar-lo», declara, al mateix temps que ha insistit que l’objectiu és «arribar a l’estiu en la millor situació possible».

Cremació de factures

Mentrestant, alguns afectats per estes restriccions mantenen les seues protestes. L’acampada de l’oci nocturn #13A va cremar ahir factures per a «visibilitzar la desesperació de les pimes del sector» durant la seua cinquena jornada de protesta, amb tretze botigues i tretze hores al dia enfront del Palau de la Generalitat.

Últimes notícies

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.