El Consell estudia la possibilitat de flexibilitzar les restriccions a l’hostaleria

 

Sembla que comencen a suavitzar-se les mesures restrictives en la Comunitat Valenciana. Això no és per altra cosa que al balanç de la vacunació que esta setmana ha aconseguit xifres de rècord: el 21,8% dels 4,26 milions de valencians cridats a vacunar-se ja ha rebut almenys una dosi del sèrum.

Durant el recorregut ahir per les instal·lacions del centre de vacunació massiva del Museu dels Ciències, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va destacar que en l’últim mes la incidència acumulada del coronavirus en la Comunitat Valenciana ha estat sempre per baix dels 50 casos per cada 100.000 habitants. Per això, va anunciar que la setmana que ve es reunirà la Mesa Interdepartamental per a valorar «flexibilitzar» algunes de les restriccions que afecten bars, cafeteries i altres establiments del sector.

Cal recordar que actualment l’hora de tancament de l’hostaleria és a les 18.00 hores i els aforaments estan limitats al 30% a l’interior del local i al 100% a les terrasses amb un màxim de 6 comensals per taula. De totes maneres, Puig va voler deixar clar que si es produeix algun avanç en l’ampliació d’horaris o aforaments «no serà un canvi disruptiu».

«Tots som conscients que, si hem arribat a esta situació, és per l’esforç de la societat valenciana, també dels sectors que ha vist limitada la seua activitat econòmica», va manifestar el cap del Consell, qui va recordar que la Generalitat ha donat el seu suport a este sector a través d’ajudes com el «Pla Resistir», amb una dotació de 600 milions d’euros.

No obstant això, va reconéixer que estes ajudes són «insuficients». «La nostra eixida ha de ser prudent. Hem fet molt d’esforç perquè ara puguem dilapidar-lo», declara, al mateix temps que ha insistit que l’objectiu és «arribar a l’estiu en la millor situació possible».

Cremació de factures

Mentrestant, alguns afectats per estes restriccions mantenen les seues protestes. L’acampada de l’oci nocturn #13A va cremar ahir factures per a «visibilitzar la desesperació de les pimes del sector» durant la seua cinquena jornada de protesta, amb tretze botigues i tretze hores al dia enfront del Palau de la Generalitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig

La Fonteta fulmina el rècord de públic de la Copa del Rei amb 6.125 persones

La final entre Conectabalear CV Manacor i CV Melilla va reunir 6.125 persones a la Fonteta i va batre un rècord que portava 37 anys vigent.

Una eixordadora mascletà ha obert 19 dies de Falles a València

Una mascletà clàssica en la plaça de l'Ajuntament ha inaugurat 19 dies de Falles amb milers d'assistents i perímetre de seguretat ampliat. El tret ha superat els 130 dB i ha deixat 43 atencions sanitàries.

Nova protesta exigix presó per a Mazón la setmana en què la jutgessa demana imputar-li

València ha viscut una altra marxa que reclama presó per a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana, coincidint amb la petició de la jutgessa d'imputar-li. Les víctimes han redoblat la pressió amb un manifest davant el TSJCV.

Ramazani decidix al València amb un penal repetit davant Osasuna

Un penal transformat per Largie Ramazani a la segona va donar al València un 1-0 davant Osasuna a Mestalla. El triomf va ampliar a cinc punts la distància amb el descens i va tallar la ratxa navarresa.

Ramazani decidix de penal repetit i el València pren aire davant Osasuna

Un penal transformat per Largie Ramazani, repetit per invasió d'àrea de Gayà, va donar al València un 1-0 a Mestalla que talla la ratxa d'Osasuna i amplia a cinc punts el seu matalàs sobre el descens.

Un penal repetit de Ramazani dona la victòria al València davant Osasuna (1-0)

Ramazani va transformar un penal repetit per a segellar el 1-0 i tallar la ratxa de sis partits sense perdre d'Osasuna. El València va prendre aire i es va allunyar cinc punts del descens.

Un penal de Ramazani dona al València un triomf vital davant Osasuna

Ramazani va anotar de penal després de repetició per entrada de Gayà en l'àrea. El 1-0 a Mestalla allunya al València cinc punts del descens i frena a Osasuna.