El Consell estudia la possibilitat de flexibilitzar les restriccions a l’hostaleria

 

Sembla que comencen a suavitzar-se les mesures restrictives en la Comunitat Valenciana. Això no és per altra cosa que al balanç de la vacunació que esta setmana ha aconseguit xifres de rècord: el 21,8% dels 4,26 milions de valencians cridats a vacunar-se ja ha rebut almenys una dosi del sèrum.

Durant el recorregut ahir per les instal·lacions del centre de vacunació massiva del Museu dels Ciències, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va destacar que en l’últim mes la incidència acumulada del coronavirus en la Comunitat Valenciana ha estat sempre per baix dels 50 casos per cada 100.000 habitants. Per això, va anunciar que la setmana que ve es reunirà la Mesa Interdepartamental per a valorar «flexibilitzar» algunes de les restriccions que afecten bars, cafeteries i altres establiments del sector.

Cal recordar que actualment l’hora de tancament de l’hostaleria és a les 18.00 hores i els aforaments estan limitats al 30% a l’interior del local i al 100% a les terrasses amb un màxim de 6 comensals per taula. De totes maneres, Puig va voler deixar clar que si es produeix algun avanç en l’ampliació d’horaris o aforaments «no serà un canvi disruptiu».

«Tots som conscients que, si hem arribat a esta situació, és per l’esforç de la societat valenciana, també dels sectors que ha vist limitada la seua activitat econòmica», va manifestar el cap del Consell, qui va recordar que la Generalitat ha donat el seu suport a este sector a través d’ajudes com el «Pla Resistir», amb una dotació de 600 milions d’euros.

No obstant això, va reconéixer que estes ajudes són «insuficients». «La nostra eixida ha de ser prudent. Hem fet molt d’esforç perquè ara puguem dilapidar-lo», declara, al mateix temps que ha insistit que l’objectiu és «arribar a l’estiu en la millor situació possible».

Cremació de factures

Mentrestant, alguns afectats per estes restriccions mantenen les seues protestes. L’acampada de l’oci nocturn #13A va cremar ahir factures per a «visibilitzar la desesperació de les pimes del sector» durant la seua cinquena jornada de protesta, amb tretze botigues i tretze hores al dia enfront del Palau de la Generalitat.

Últimes notícies

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.

Un incendi crema un local fester de Villena sense causar ferits

Els bombers han apagat esta matinada un incendi al local de la comparsa del bando Marroquí de Villena, que ha causat danys materials però cap ferit.

Ruixats i tronades fortes este dissabte a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge ha començat este dissabte amb intervals nuvolosos i risc de ruixats i tronades fortes a l’interior, que podran avançar cap al litoral, amb temperatures màximes en descens lleuger, sobretot en la costa. Emergències manté actives diverses alertes per pluja, tempesta i calor.

Hospitalitzat un home després d’una parada cardiorrespiratòria en un incendi a Altea

Un home ha sigut traslladat a l’hospital en estat greu després de patir una parada cardiorrespiratòria en un incendi en un edifici de sis altures al carrer La Mar d’Altea.

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.