El Consell estudia la possibilitat de flexibilitzar les restriccions a l’hostaleria

 

Sembla que comencen a suavitzar-se les mesures restrictives en la Comunitat Valenciana. Això no és per altra cosa que al balanç de la vacunació que esta setmana ha aconseguit xifres de rècord: el 21,8% dels 4,26 milions de valencians cridats a vacunar-se ja ha rebut almenys una dosi del sèrum.

Durant el recorregut ahir per les instal·lacions del centre de vacunació massiva del Museu dels Ciències, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va destacar que en l’últim mes la incidència acumulada del coronavirus en la Comunitat Valenciana ha estat sempre per baix dels 50 casos per cada 100.000 habitants. Per això, va anunciar que la setmana que ve es reunirà la Mesa Interdepartamental per a valorar «flexibilitzar» algunes de les restriccions que afecten bars, cafeteries i altres establiments del sector.

Cal recordar que actualment l’hora de tancament de l’hostaleria és a les 18.00 hores i els aforaments estan limitats al 30% a l’interior del local i al 100% a les terrasses amb un màxim de 6 comensals per taula. De totes maneres, Puig va voler deixar clar que si es produeix algun avanç en l’ampliació d’horaris o aforaments «no serà un canvi disruptiu».

«Tots som conscients que, si hem arribat a esta situació, és per l’esforç de la societat valenciana, també dels sectors que ha vist limitada la seua activitat econòmica», va manifestar el cap del Consell, qui va recordar que la Generalitat ha donat el seu suport a este sector a través d’ajudes com el «Pla Resistir», amb una dotació de 600 milions d’euros.

No obstant això, va reconéixer que estes ajudes són «insuficients». «La nostra eixida ha de ser prudent. Hem fet molt d’esforç perquè ara puguem dilapidar-lo», declara, al mateix temps que ha insistit que l’objectiu és «arribar a l’estiu en la millor situació possible».

Cremació de factures

Mentrestant, alguns afectats per estes restriccions mantenen les seues protestes. L’acampada de l’oci nocturn #13A va cremar ahir factures per a «visibilitzar la desesperació de les pimes del sector» durant la seua cinquena jornada de protesta, amb tretze botigues i tretze hores al dia enfront del Palau de la Generalitat.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.