El Consell estudia la possibilitat de flexibilitzar les restriccions a l’hostaleria

 

Sembla que comencen a suavitzar-se les mesures restrictives en la Comunitat Valenciana. Això no és per altra cosa que al balanç de la vacunació que esta setmana ha aconseguit xifres de rècord: el 21,8% dels 4,26 milions de valencians cridats a vacunar-se ja ha rebut almenys una dosi del sèrum.

Durant el recorregut ahir per les instal·lacions del centre de vacunació massiva del Museu dels Ciències, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va destacar que en l’últim mes la incidència acumulada del coronavirus en la Comunitat Valenciana ha estat sempre per baix dels 50 casos per cada 100.000 habitants. Per això, va anunciar que la setmana que ve es reunirà la Mesa Interdepartamental per a valorar «flexibilitzar» algunes de les restriccions que afecten bars, cafeteries i altres establiments del sector.

Cal recordar que actualment l’hora de tancament de l’hostaleria és a les 18.00 hores i els aforaments estan limitats al 30% a l’interior del local i al 100% a les terrasses amb un màxim de 6 comensals per taula. De totes maneres, Puig va voler deixar clar que si es produeix algun avanç en l’ampliació d’horaris o aforaments «no serà un canvi disruptiu».

«Tots som conscients que, si hem arribat a esta situació, és per l’esforç de la societat valenciana, també dels sectors que ha vist limitada la seua activitat econòmica», va manifestar el cap del Consell, qui va recordar que la Generalitat ha donat el seu suport a este sector a través d’ajudes com el «Pla Resistir», amb una dotació de 600 milions d’euros.

No obstant això, va reconéixer que estes ajudes són «insuficients». «La nostra eixida ha de ser prudent. Hem fet molt d’esforç perquè ara puguem dilapidar-lo», declara, al mateix temps que ha insistit que l’objectiu és «arribar a l’estiu en la millor situació possible».

Cremació de factures

Mentrestant, alguns afectats per estes restriccions mantenen les seues protestes. L’acampada de l’oci nocturn #13A va cremar ahir factures per a «visibilitzar la desesperació de les pimes del sector» durant la seua cinquena jornada de protesta, amb tretze botigues i tretze hores al dia enfront del Palau de la Generalitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.