21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El Consell estudia la fórmula per a limitar les reunions a un grup de convivència en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dijous que s’està estudiant la fórmula per a limitar, excepte excepcions, les reunions socials i familiars a un grup de convivència en el territori valencià amb la major seguretat jurídica.

 

Puig, en roda de premsa per a explicar les ajudes als autònoms, ha assenyalat sobre este tema que el fons de la qüestió no hi ha diversitat d’opinions sobre la conveniència d’aprovar esta mesura perquè «hi ha una visió clara d’intentar limitar al màxim els contactes socials i familiars» que és a on es produixen el 60% dels contagis.

 

No obstant això, ha assenyalat que en estos moments s’està estudiant com substanciar esta mesura en el decret de Presidència per a aprovar les noves restriccions amb la màxima legalitat jurídica.

 

Responsabilitat absoluta

«Però no hi ha cap diversitat d’opinions en el fons, que és que hem de posar tots els mecanismes per a reduir al màxim esta classe d’activitats que acaben sent focus de contagi».

 

No obstant això, ha recalcat que en l’àmbit domiciliari hi ha una responsabilitat absoluta perquè «és obvi que no hi haurà un policia dins de cada casa i no podem demanar a les forces de seguretat el que no poden fer».

 

Per això, ha insistit a reclamar corresponsabilitat social perquè en este moment àlgid de la pandèmia és l’única manera de parar-la i que no hi haja contagis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.