El Consell estudia la fórmula per a limitar les reunions a un grup de convivència en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dijous que s’està estudiant la fórmula per a limitar, excepte excepcions, les reunions socials i familiars a un grup de convivència en el territori valencià amb la major seguretat jurídica.

 

Puig, en roda de premsa per a explicar les ajudes als autònoms, ha assenyalat sobre este tema que el fons de la qüestió no hi ha diversitat d’opinions sobre la conveniència d’aprovar esta mesura perquè «hi ha una visió clara d’intentar limitar al màxim els contactes socials i familiars» que és a on es produixen el 60% dels contagis.

 

No obstant això, ha assenyalat que en estos moments s’està estudiant com substanciar esta mesura en el decret de Presidència per a aprovar les noves restriccions amb la màxima legalitat jurídica.

 

Responsabilitat absoluta

«Però no hi ha cap diversitat d’opinions en el fons, que és que hem de posar tots els mecanismes per a reduir al màxim esta classe d’activitats que acaben sent focus de contagi».

 

No obstant això, ha recalcat que en l’àmbit domiciliari hi ha una responsabilitat absoluta perquè «és obvi que no hi haurà un policia dins de cada casa i no podem demanar a les forces de seguretat el que no poden fer».

 

Per això, ha insistit a reclamar corresponsabilitat social perquè en este moment àlgid de la pandèmia és l’única manera de parar-la i que no hi haja contagis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Consum tanca este dissabte els seus 35 supermercats a Castelló per l’alerta roja de vent

Consum mantindrà tancats este dissabte els seus 35 supermercats de la província de Castelló i suspendrà la compra en línia en les zones afectades per l'alerta roja de vent.

València reforça la unitat motoritzada de la Policia Local amb 34 nous agents

València incorpora 34 agents a la secció de motoristes de la Unitat de Seguretat Viària de la Policia Local, quasi duplicant la seua grandària per a millorar la resposta davant sinistres i el control del trànsit.

Tres exmembres del consell d’À Punt demanen anul·lar el seu cessament davant el TSJCV

Tres exmembres de l'anterior Consell Rector d'À Punt, entre ells l'expresident Miquel Francés, reclamen davant el TSJCV que es declare nul el seu cessament i els acords adoptats després. Al·leguen que la nova llei autonòmica vulnera la normativa europea sobre independència dels mitjans públics.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.