El Consell no descarta «en absolut» noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dilluns que «en absolut» descarta adoptar noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus, de manera que si les restriccions vigents i el «mig confinament» en què es viu en el territori valencià «no són suficients, caldrà abordar noves».

 

Puig ha dit que durant esta setmana s’avaluaran les dades epidemiològiques i a actuar en conseqüència, i ha insistit que es faça un «compliment estricte» de les mesures que existixen, perquè no es tracta de fer una «piràmide de grans decisions restrictives» i que després hi haja un «incompliment massiu».

 

Preguntat per les peticions d’algunes comunitats autònomes que el Govern canvie el decret de l’estat d’alarma per a poder avançar el toc de queda, ha opinat que en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat hauria de fer-se una avaluació entre el Govern i les autonomies per a vore si és necessari fer un altre plantejament.

 

«Ara no és moment de confrontació ni de partidisme»

«Em pareix que és raonable que es produïsca eixa discussió en el Consell Interterritorial», ha afirmat Puig, qui ha defensat la capacitat d’«interactuació» entre les comunitats i el Govern i que des del diàleg es busque una «solució positiva», sabent que no hi ha un «receptari» davant la pandèmia.

 

Al seu juí, ara «no és moment de confrontació ni de partidisme, és moment d’unitat d’acció per a conseguir superar la pandèmia», pel que ningú té «respostes màgiques», pel que cal actuar amb «la màxima humilitat i intentar sumar».

 

El president ha defensat en una roda de premsa que en este moment «més que mai», quan «l’estrés» tant hospitalari com del sistema sanitari valencià és important, és necessària la corresponsabilitat individual, perquè cada decisió personal és «més transcendent».

 

Ha recordat que si es tenen símptomes compatibles amb el virus o si s’ha estat en contacte amb algun positiu cal confinar-se abans de tindre el resultat de la PCR, i ha admés que cal procurar que les PCR es facen «com més de pressa millor», ja que el nivell de contagis pot comportar «retards». «En absolut abdique de la responsabilitat de la Generalitat, ni de la meua personal ni política», ha asseverat el president, qui ha afirmat que hi ha coses que s’han de fer «millor i de la manera més eficaç possible».

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.