La Conselleria de Sanitat espera a què el Ministeri comunique quan i quantes vacunes arribaran

Ejemplo de shortcode con estilo
  La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que saben que diumenge que ve es podria començar ja a vacunar en el territori valencià contra la Covid-19 i estan pendents de què el Ministeri els informe de quan arribaran exactament les vacunes i els comunique en concret quantes dosis.   Barceló, que ha fet estes declaracions este […]

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que saben que diumenge que ve es podria començar ja a vacunar en el territori valencià contra la Covid-19 i estan pendents de què el Ministeri els informe de quan arribaran exactament les vacunes i els comunique en concret quantes dosis.

 

Barceló, que ha fet estes declaracions este dilluns en Xàtiva, en la Costera (València), ha informat de què no tenen constància de què el nou cep del virus SARS-CoV-2 detectada en Regne Unit «estiga en la Comunitat Valenciana o en Espanya».

 

Sobre este tema, ha indicat que encara hi ha moltes incerteses i ha explicat que el control del perimetratge establit «permet tindre la certesa de què qui torne este nadal o a partir d’ara ha de fer-ho amb una PCR feta amb 72 hores d’antelació i tindre casa en el territori valencià».

De la mateixa manera, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana està preparada per a organitzar este primer grup de persones a qui cal administrar la vacuna, en el que estan en residències i el personal sociosanitari i aquelles que no estan institucionalitzades però tenen un grau de dependència elevat.

 

«Portem molt de temps preparant-nos quant a logística o distribució, l’única cosa que necessitem saber és quan ens arriba per a posar en marxa tot el dispositiu que ja està dissenyat», ha subratllat.

 

Sense notícies sobre la vacuna

Barceló ha indicat que encara no se’ls ha comunicat res i ha afegit que imagina que el Ministeri li ho traslladarà entre este dilluns i el dimarts. «Si el Consell Interterritorial se celebra el dimecres, com és habitual, segurament tindrem més informació, o si consideren que ja disposem de totes, les remetran de seguida», ha afegit.

 

Segons Barceló, les persones que estan en residències són les més controlades perquè estan institucionalitzades i, per tant, en col·laboració amb el personal d’estos centres i designant un responsable per part de la Conselleria, estos seran els encarregats de fer la vacunació. Per a la resta, persones que estan en casa i amb un grau 3 de dependència, serà personal dels centres d’atenció primària dels que depenguen els que s’encarregaran d’esta vacunació.

 

«Que estiga tot el món tranquil, perquè tot els grups de persones que han de vacunar-se seran cridades, i si cal desplaçar-se a les seues cases, es farà», ha destacat. En relació amb el nou cep del virus, Barceló ha assenyalat que de moment només se sap que té un efecte de transmissió major, però no se saben quins són els efectes que puga tindre.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.