La Conselleria de Sanitat espera a què el Ministeri comunique quan i quantes vacunes arribaran

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que saben que diumenge que ve es podria començar ja a vacunar en el territori valencià contra la Covid-19 i estan pendents de què el Ministeri els informe de quan arribaran exactament les vacunes i els comunique en concret quantes dosis.

 

Barceló, que ha fet estes declaracions este dilluns en Xàtiva, en la Costera (València), ha informat de què no tenen constància de què el nou cep del virus SARS-CoV-2 detectada en Regne Unit «estiga en la Comunitat Valenciana o en Espanya».

 

Sobre este tema, ha indicat que encara hi ha moltes incerteses i ha explicat que el control del perimetratge establit «permet tindre la certesa de què qui torne este nadal o a partir d’ara ha de fer-ho amb una PCR feta amb 72 hores d’antelació i tindre casa en el territori valencià».

De la mateixa manera, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana està preparada per a organitzar este primer grup de persones a qui cal administrar la vacuna, en el que estan en residències i el personal sociosanitari i aquelles que no estan institucionalitzades però tenen un grau de dependència elevat.

 

«Portem molt de temps preparant-nos quant a logística o distribució, l’única cosa que necessitem saber és quan ens arriba per a posar en marxa tot el dispositiu que ja està dissenyat», ha subratllat.

 

Sense notícies sobre la vacuna

Barceló ha indicat que encara no se’ls ha comunicat res i ha afegit que imagina que el Ministeri li ho traslladarà entre este dilluns i el dimarts. «Si el Consell Interterritorial se celebra el dimecres, com és habitual, segurament tindrem més informació, o si consideren que ja disposem de totes, les remetran de seguida», ha afegit.

 

Segons Barceló, les persones que estan en residències són les més controlades perquè estan institucionalitzades i, per tant, en col·laboració amb el personal d’estos centres i designant un responsable per part de la Conselleria, estos seran els encarregats de fer la vacunació. Per a la resta, persones que estan en casa i amb un grau 3 de dependència, serà personal dels centres d’atenció primària dels que depenguen els que s’encarregaran d’esta vacunació.

 

«Que estiga tot el món tranquil, perquè tot els grups de persones que han de vacunar-se seran cridades, i si cal desplaçar-se a les seues cases, es farà», ha destacat. En relació amb el nou cep del virus, Barceló ha assenyalat que de moment només se sap que té un efecte de transmissió major, però no se saben quins són els efectes que puga tindre.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.