Les noves mesures de la Conselleria de Sanitat per al Nadal en el territori valencià

 

Este matí de dissabte, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha comparegut en roda de premsa per a anunciar tres mesures que s’adoptaran durant el Nadal.

 

En primer lloc, ha anunciat que l’ampliació del confinament perimetral del territori valencià fins al pròxim 15 de gener. Amb excepció dels dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener, quan es permetran els desplaçaments a altres territoris que siguen de residència habitual per a familiars o persones pròximes. 

 

La segona mesura anunciada pel president és l’ampliació del toc de queda de les 00.00 a les 06.00 hores fins al 15 de gener. L’excepció s’adopta els dies 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener fins a les 01.30 hores.

 

Per últim, ha anunciat que les reunions continuaran limitades a 6 persones en espais públics i privats, excepte el 24, 25 i 26 de desembre i l’1 de gener, quan les trobades amb familiars o persones pròxims que podran arribar a un màxim de 10 persones. 

 

Altres restriccions nadalenques

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, també ha participat en la roda de premsa per a donar a conéixer algunes mesures. Algunes fan referència a l’hostaleria, com el tancament a les 01.00 hores durant els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre i l’1 de gener. Però hauran de deixar de servir mitja hora abans. 

 

Per altra banda, els esdeveniments nadalencs no podran superar el límit de l’aforament del 50% i de les 150 persones. Pel que fa a les Cavalcades dels Reis Mags, hauran de ser estàtiques. De la mateixa manera, està prohibit celebrar careres populars com la de San Silvestre. 

 

Mesures alienes al Nadal

També s’han anunciat mesures alienes al Nadal. Entre elles, en els esdeveniments o concentracions, tant a l’aire lliure com en espais tancats, no es pot superar el límit de 150 persones ni l’aforament del 50%.

 

Per altra banda, els mercats ambulants no podran superar l’aforament del 50% entre llocs. En l’activitat deportiva, es manté la regulació, però es permet l’ús de vestuaris encara que no de les dutxes. 

 

Pel que fa als esdeveniments deportius o entrenaments no professionals, l’aforament màxim és del 50% i amb un màxim de 150 persones. En les piscines, els vestuaris també sense dutxes i amb màxim el 50% de l’aforament. 

 

Per últim, per als guies turístics, es podran fer visites amb 15 persones a l’aire lliure i de 10 persones en espais tancats, incluint al guia. 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.