Les noves mesures de la Conselleria de Sanitat per al Nadal en el territori valencià

 

Este matí de dissabte, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha comparegut en roda de premsa per a anunciar tres mesures que s’adoptaran durant el Nadal.

 

En primer lloc, ha anunciat que l’ampliació del confinament perimetral del territori valencià fins al pròxim 15 de gener. Amb excepció dels dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener, quan es permetran els desplaçaments a altres territoris que siguen de residència habitual per a familiars o persones pròximes. 

 

La segona mesura anunciada pel president és l’ampliació del toc de queda de les 00.00 a les 06.00 hores fins al 15 de gener. L’excepció s’adopta els dies 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener fins a les 01.30 hores.

 

Per últim, ha anunciat que les reunions continuaran limitades a 6 persones en espais públics i privats, excepte el 24, 25 i 26 de desembre i l’1 de gener, quan les trobades amb familiars o persones pròxims que podran arribar a un màxim de 10 persones. 

 

Altres restriccions nadalenques

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, també ha participat en la roda de premsa per a donar a conéixer algunes mesures. Algunes fan referència a l’hostaleria, com el tancament a les 01.00 hores durant els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre i l’1 de gener. Però hauran de deixar de servir mitja hora abans. 

 

Per altra banda, els esdeveniments nadalencs no podran superar el límit de l’aforament del 50% i de les 150 persones. Pel que fa a les Cavalcades dels Reis Mags, hauran de ser estàtiques. De la mateixa manera, està prohibit celebrar careres populars com la de San Silvestre. 

 

Mesures alienes al Nadal

També s’han anunciat mesures alienes al Nadal. Entre elles, en els esdeveniments o concentracions, tant a l’aire lliure com en espais tancats, no es pot superar el límit de 150 persones ni l’aforament del 50%.

 

Per altra banda, els mercats ambulants no podran superar l’aforament del 50% entre llocs. En l’activitat deportiva, es manté la regulació, però es permet l’ús de vestuaris encara que no de les dutxes. 

 

Pel que fa als esdeveniments deportius o entrenaments no professionals, l’aforament màxim és del 50% i amb un màxim de 150 persones. En les piscines, els vestuaris també sense dutxes i amb màxim el 50% de l’aforament. 

 

Per últim, per als guies turístics, es podran fer visites amb 15 persones a l’aire lliure i de 10 persones en espais tancats, incluint al guia. 

Últimes notícies

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.