13.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Les noves mesures de la Conselleria de Sanitat per al Nadal en el territori valencià

 

Este matí de dissabte, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha comparegut en roda de premsa per a anunciar tres mesures que s’adoptaran durant el Nadal.

 

En primer lloc, ha anunciat que l’ampliació del confinament perimetral del territori valencià fins al pròxim 15 de gener. Amb excepció dels dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener, quan es permetran els desplaçaments a altres territoris que siguen de residència habitual per a familiars o persones pròximes. 

 

La segona mesura anunciada pel president és l’ampliació del toc de queda de les 00.00 a les 06.00 hores fins al 15 de gener. L’excepció s’adopta els dies 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener fins a les 01.30 hores.

 

Per últim, ha anunciat que les reunions continuaran limitades a 6 persones en espais públics i privats, excepte el 24, 25 i 26 de desembre i l’1 de gener, quan les trobades amb familiars o persones pròxims que podran arribar a un màxim de 10 persones. 

 

Altres restriccions nadalenques

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, també ha participat en la roda de premsa per a donar a conéixer algunes mesures. Algunes fan referència a l’hostaleria, com el tancament a les 01.00 hores durant els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre i l’1 de gener. Però hauran de deixar de servir mitja hora abans. 

 

Per altra banda, els esdeveniments nadalencs no podran superar el límit de l’aforament del 50% i de les 150 persones. Pel que fa a les Cavalcades dels Reis Mags, hauran de ser estàtiques. De la mateixa manera, està prohibit celebrar careres populars com la de San Silvestre. 

 

Mesures alienes al Nadal

També s’han anunciat mesures alienes al Nadal. Entre elles, en els esdeveniments o concentracions, tant a l’aire lliure com en espais tancats, no es pot superar el límit de 150 persones ni l’aforament del 50%.

 

Per altra banda, els mercats ambulants no podran superar l’aforament del 50% entre llocs. En l’activitat deportiva, es manté la regulació, però es permet l’ús de vestuaris encara que no de les dutxes. 

 

Pel que fa als esdeveniments deportius o entrenaments no professionals, l’aforament màxim és del 50% i amb un màxim de 150 persones. En les piscines, els vestuaris també sense dutxes i amb màxim el 50% de l’aforament. 

 

Per últim, per als guies turístics, es podran fer visites amb 15 persones a l’aire lliure i de 10 persones en espais tancats, incluint al guia. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.