La sisena onada de contagis colpeja les presons de la Comunitat Valenciana

 

Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana estan vivint, igual que la resta de la societat, com la sisena onada de la Covid-19 està colpejant amb força tant la població interna com els treballadors, malgrat que la majoria d’uns i d’altres havien estat vacunats.

Al Centre Penitenciari de Picassent ja s’arriba a la xifra de 80 interns positius i més de 485 en quarantena o a l’espera de proves en un total de 20 mòduls diferents del centre. Així mateix, hi ha 28 treballadors positius i 6 més en quarantena.

El Centre Penitenciari de Castelló 2 (Albocàsser) els interns positius són 96 i els treballadors 34.

A causa d’aquestes altes xifres la Direcció del centre ha decidit, sense comptar amb els representants dels treballadors, anul·lar dies de permís, cosa especialment penosa tenint en compte que una gran part dels treballadors procedeixen de llocs allunyats.

El Centre Penitenciari d’Alacant 2 (Villena) hi ha al voltant de 50 treballadors positius i 4 interns i 110 interns més en quarantena.

El Centre Penitenciari d’Alacant Compliment (Fontcalent) el nombre de treballadors contagiats ascendeix a 15 i 5 més en quarantena. Pel que fa als interns, fins ara són 6 els afectats.

El Psiquiàtric Penitenciari de Fontcalent no hi ha interns afectats, però sí 10 treballadors.

Al centre de Castelló 1, tampoc no hi ha interns contagiats però si 9 treballadors.

Finalment, al Centre d’Inserció Social Torre Espioca de Picassent hi ha 4 treballadors positius i cap intern.

Tots aquests contagis s’estan produint en centres de treball amb plantilles molt deficitàries, especialment en el personal de vigilància i sanitari, tensant molt el funcionament d’aquests, suposant una gran pressió afegida.

S’estan havent d’habilitar sobre la marxa departaments que es trobaven tancats per manca de personal. Això suposa reduir el nombre de funcionaris que presten servei a cadascun dels mòduls, cosa que suposa un risc per a ells i per als interns.

Propostes dels sindicats

 

Des d’ACAIP-UGT hem realitzat diverses propostes que no estan sent acceptades per les diferents administracions:

1/ Vacunació com més prompte millor dels treballadors penitenciaris, per evitar que seguisquen sent vectors d’entrada del virus en un mitjà tancat com les presons. A més que aquesta vacunació es realitze, sempre que siga possible, als mateixos centres penitenciaris. Això contribueix a no sobrecarregar més els punts de vacunació i permet assegurar una millor continuïtat en la prestació del servei públic penitenciari.

2/ Tornar a implementar els horaris comprimits per al personal, que van estar vigents fins al 31 d’octubre passat. Això suposa reduir el nombre de desplaçaments als centres de treball, i crea grups més estancs de treballadors.

3/ Posada a disposició dels treballadors amb símptomes dels test diagnòstics existents als centres, per intentar limitar els contagis entre treballadors i d’aquests cap als interns. Actualment, a la majoria dels centres, només s’utilitzen per diagnosticar els interns.

Segons el resum de la situació per centres. Cal tenir en compte diversos factors:

1/ L’Administració penitenciària no facilita dades sobre interns contagiats o en quarantena. Les dades obtingudes procedeixen de registres penitenciaris, si bé cal tenir en compte que no a tots els centres se segueix la mateixa metodologia.

2/ L’Administració només està obligada a facilitar els delegats de prevenció dades sobre treballadors positius, no sobre els que estan en quarantena.

Si bé no a tots els centres es compleix aquesta obligació, malgrat les reiterades peticions i denúncies per fer-ho.

Les dades han estat obtingudes de registres penitenciaris, però igual que en el cas dels interns, no tots els centres segueixen el mateix procediment per fer-ho.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.