La sisena onada de contagis colpeja les presons de la Comunitat Valenciana

 

Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana estan vivint, igual que la resta de la societat, com la sisena onada de la Covid-19 està colpejant amb força tant la població interna com els treballadors, malgrat que la majoria d’uns i d’altres havien estat vacunats.

Al Centre Penitenciari de Picassent ja s’arriba a la xifra de 80 interns positius i més de 485 en quarantena o a l’espera de proves en un total de 20 mòduls diferents del centre. Així mateix, hi ha 28 treballadors positius i 6 més en quarantena.

El Centre Penitenciari de Castelló 2 (Albocàsser) els interns positius són 96 i els treballadors 34.

A causa d’aquestes altes xifres la Direcció del centre ha decidit, sense comptar amb els representants dels treballadors, anul·lar dies de permís, cosa especialment penosa tenint en compte que una gran part dels treballadors procedeixen de llocs allunyats.

El Centre Penitenciari d’Alacant 2 (Villena) hi ha al voltant de 50 treballadors positius i 4 interns i 110 interns més en quarantena.

El Centre Penitenciari d’Alacant Compliment (Fontcalent) el nombre de treballadors contagiats ascendeix a 15 i 5 més en quarantena. Pel que fa als interns, fins ara són 6 els afectats.

El Psiquiàtric Penitenciari de Fontcalent no hi ha interns afectats, però sí 10 treballadors.

Al centre de Castelló 1, tampoc no hi ha interns contagiats però si 9 treballadors.

Finalment, al Centre d’Inserció Social Torre Espioca de Picassent hi ha 4 treballadors positius i cap intern.

Tots aquests contagis s’estan produint en centres de treball amb plantilles molt deficitàries, especialment en el personal de vigilància i sanitari, tensant molt el funcionament d’aquests, suposant una gran pressió afegida.

S’estan havent d’habilitar sobre la marxa departaments que es trobaven tancats per manca de personal. Això suposa reduir el nombre de funcionaris que presten servei a cadascun dels mòduls, cosa que suposa un risc per a ells i per als interns.

Propostes dels sindicats

 

Des d’ACAIP-UGT hem realitzat diverses propostes que no estan sent acceptades per les diferents administracions:

1/ Vacunació com més prompte millor dels treballadors penitenciaris, per evitar que seguisquen sent vectors d’entrada del virus en un mitjà tancat com les presons. A més que aquesta vacunació es realitze, sempre que siga possible, als mateixos centres penitenciaris. Això contribueix a no sobrecarregar més els punts de vacunació i permet assegurar una millor continuïtat en la prestació del servei públic penitenciari.

2/ Tornar a implementar els horaris comprimits per al personal, que van estar vigents fins al 31 d’octubre passat. Això suposa reduir el nombre de desplaçaments als centres de treball, i crea grups més estancs de treballadors.

3/ Posada a disposició dels treballadors amb símptomes dels test diagnòstics existents als centres, per intentar limitar els contagis entre treballadors i d’aquests cap als interns. Actualment, a la majoria dels centres, només s’utilitzen per diagnosticar els interns.

Segons el resum de la situació per centres. Cal tenir en compte diversos factors:

1/ L’Administració penitenciària no facilita dades sobre interns contagiats o en quarantena. Les dades obtingudes procedeixen de registres penitenciaris, si bé cal tenir en compte que no a tots els centres se segueix la mateixa metodologia.

2/ L’Administració només està obligada a facilitar els delegats de prevenció dades sobre treballadors positius, no sobre els que estan en quarantena.

Si bé no a tots els centres es compleix aquesta obligació, malgrat les reiterades peticions i denúncies per fer-ho.

Les dades han estat obtingudes de registres penitenciaris, però igual que en el cas dels interns, no tots els centres segueixen el mateix procediment per fer-ho.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.