La sisena onada de contagis colpeja les presons de la Comunitat Valenciana

 

Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana estan vivint, igual que la resta de la societat, com la sisena onada de la Covid-19 està colpejant amb força tant la població interna com els treballadors, malgrat que la majoria d’uns i d’altres havien estat vacunats.

Al Centre Penitenciari de Picassent ja s’arriba a la xifra de 80 interns positius i més de 485 en quarantena o a l’espera de proves en un total de 20 mòduls diferents del centre. Així mateix, hi ha 28 treballadors positius i 6 més en quarantena.

El Centre Penitenciari de Castelló 2 (Albocàsser) els interns positius són 96 i els treballadors 34.

A causa d’aquestes altes xifres la Direcció del centre ha decidit, sense comptar amb els representants dels treballadors, anul·lar dies de permís, cosa especialment penosa tenint en compte que una gran part dels treballadors procedeixen de llocs allunyats.

El Centre Penitenciari d’Alacant 2 (Villena) hi ha al voltant de 50 treballadors positius i 4 interns i 110 interns més en quarantena.

El Centre Penitenciari d’Alacant Compliment (Fontcalent) el nombre de treballadors contagiats ascendeix a 15 i 5 més en quarantena. Pel que fa als interns, fins ara són 6 els afectats.

El Psiquiàtric Penitenciari de Fontcalent no hi ha interns afectats, però sí 10 treballadors.

Al centre de Castelló 1, tampoc no hi ha interns contagiats però si 9 treballadors.

Finalment, al Centre d’Inserció Social Torre Espioca de Picassent hi ha 4 treballadors positius i cap intern.

Tots aquests contagis s’estan produint en centres de treball amb plantilles molt deficitàries, especialment en el personal de vigilància i sanitari, tensant molt el funcionament d’aquests, suposant una gran pressió afegida.

S’estan havent d’habilitar sobre la marxa departaments que es trobaven tancats per manca de personal. Això suposa reduir el nombre de funcionaris que presten servei a cadascun dels mòduls, cosa que suposa un risc per a ells i per als interns.

Propostes dels sindicats

 

Des d’ACAIP-UGT hem realitzat diverses propostes que no estan sent acceptades per les diferents administracions:

1/ Vacunació com més prompte millor dels treballadors penitenciaris, per evitar que seguisquen sent vectors d’entrada del virus en un mitjà tancat com les presons. A més que aquesta vacunació es realitze, sempre que siga possible, als mateixos centres penitenciaris. Això contribueix a no sobrecarregar més els punts de vacunació i permet assegurar una millor continuïtat en la prestació del servei públic penitenciari.

2/ Tornar a implementar els horaris comprimits per al personal, que van estar vigents fins al 31 d’octubre passat. Això suposa reduir el nombre de desplaçaments als centres de treball, i crea grups més estancs de treballadors.

3/ Posada a disposició dels treballadors amb símptomes dels test diagnòstics existents als centres, per intentar limitar els contagis entre treballadors i d’aquests cap als interns. Actualment, a la majoria dels centres, només s’utilitzen per diagnosticar els interns.

Segons el resum de la situació per centres. Cal tenir en compte diversos factors:

1/ L’Administració penitenciària no facilita dades sobre interns contagiats o en quarantena. Les dades obtingudes procedeixen de registres penitenciaris, si bé cal tenir en compte que no a tots els centres se segueix la mateixa metodologia.

2/ L’Administració només està obligada a facilitar els delegats de prevenció dades sobre treballadors positius, no sobre els que estan en quarantena.

Si bé no a tots els centres es compleix aquesta obligació, malgrat les reiterades peticions i denúncies per fer-ho.

Les dades han estat obtingudes de registres penitenciaris, però igual que en el cas dels interns, no tots els centres segueixen el mateix procediment per fer-ho.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Labora t’acompanya en cada pas del teu camí professional

Trobar treball i moure's en un mercat laboral en...

Un accident en l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca retencions de fins a 9 quilòmetres

Un xoc entre dos furgonetes i un turisme en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa genera prop de nou quilòmetres de retencions en sentit València, sense danys personals.

Cel buidat i temperatures a l’alça en la Comunitat Valenciana a mitat d’abril

La Comunitat Valenciana afronta la mitat d'abril amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en ascens, tant en les mínimes com en les màximes, segons la previsió de Aemet.

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.