La sisena onada de contagis colpeja les presons de la Comunitat Valenciana

 

Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana estan vivint, igual que la resta de la societat, com la sisena onada de la Covid-19 està colpejant amb força tant la població interna com els treballadors, malgrat que la majoria d’uns i d’altres havien estat vacunats.

Al Centre Penitenciari de Picassent ja s’arriba a la xifra de 80 interns positius i més de 485 en quarantena o a l’espera de proves en un total de 20 mòduls diferents del centre. Així mateix, hi ha 28 treballadors positius i 6 més en quarantena.

El Centre Penitenciari de Castelló 2 (Albocàsser) els interns positius són 96 i els treballadors 34.

A causa d’aquestes altes xifres la Direcció del centre ha decidit, sense comptar amb els representants dels treballadors, anul·lar dies de permís, cosa especialment penosa tenint en compte que una gran part dels treballadors procedeixen de llocs allunyats.

El Centre Penitenciari d’Alacant 2 (Villena) hi ha al voltant de 50 treballadors positius i 4 interns i 110 interns més en quarantena.

El Centre Penitenciari d’Alacant Compliment (Fontcalent) el nombre de treballadors contagiats ascendeix a 15 i 5 més en quarantena. Pel que fa als interns, fins ara són 6 els afectats.

El Psiquiàtric Penitenciari de Fontcalent no hi ha interns afectats, però sí 10 treballadors.

Al centre de Castelló 1, tampoc no hi ha interns contagiats però si 9 treballadors.

Finalment, al Centre d’Inserció Social Torre Espioca de Picassent hi ha 4 treballadors positius i cap intern.

Tots aquests contagis s’estan produint en centres de treball amb plantilles molt deficitàries, especialment en el personal de vigilància i sanitari, tensant molt el funcionament d’aquests, suposant una gran pressió afegida.

S’estan havent d’habilitar sobre la marxa departaments que es trobaven tancats per manca de personal. Això suposa reduir el nombre de funcionaris que presten servei a cadascun dels mòduls, cosa que suposa un risc per a ells i per als interns.

Propostes dels sindicats

 

Des d’ACAIP-UGT hem realitzat diverses propostes que no estan sent acceptades per les diferents administracions:

1/ Vacunació com més prompte millor dels treballadors penitenciaris, per evitar que seguisquen sent vectors d’entrada del virus en un mitjà tancat com les presons. A més que aquesta vacunació es realitze, sempre que siga possible, als mateixos centres penitenciaris. Això contribueix a no sobrecarregar més els punts de vacunació i permet assegurar una millor continuïtat en la prestació del servei públic penitenciari.

2/ Tornar a implementar els horaris comprimits per al personal, que van estar vigents fins al 31 d’octubre passat. Això suposa reduir el nombre de desplaçaments als centres de treball, i crea grups més estancs de treballadors.

3/ Posada a disposició dels treballadors amb símptomes dels test diagnòstics existents als centres, per intentar limitar els contagis entre treballadors i d’aquests cap als interns. Actualment, a la majoria dels centres, només s’utilitzen per diagnosticar els interns.

Segons el resum de la situació per centres. Cal tenir en compte diversos factors:

1/ L’Administració penitenciària no facilita dades sobre interns contagiats o en quarantena. Les dades obtingudes procedeixen de registres penitenciaris, si bé cal tenir en compte que no a tots els centres se segueix la mateixa metodologia.

2/ L’Administració només està obligada a facilitar els delegats de prevenció dades sobre treballadors positius, no sobre els que estan en quarantena.

Si bé no a tots els centres es compleix aquesta obligació, malgrat les reiterades peticions i denúncies per fer-ho.

Les dades han estat obtingudes de registres penitenciaris, però igual que en el cas dels interns, no tots els centres segueixen el mateix procediment per fer-ho.

Últimes notícies

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.