Convoquen una vaga de metges en tota Espanya per la mala gestió del govern

 

El Comitè Executiu de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics ha aprovat en la seua reunió d’este dimecres convocar una vaga nacional indefinida que començarà el pròxim 27 d’octubre, i que tindrà lloc l’últim dimarts de cada mes que no siga festiu.

 

Es tracta, tal com ha informat l’organització sindical, d’un atur diari que es produirà mentre no s’obtinga una resposta de l’Administració i que serà revisat pel Comitè de vaga, que decidirà si s’amplia la mobilització a noves dates.

 

Segons el parer del CESM, el Reial decret llei 29/2020 aprovat la setmana passada és «inadmissible», ja que només ve a intentar posar «un pegat a la nefasta política de gestió de recursos humans» que s’ha fet des de les diferents administracions i que, en este cas, a demés, «posa en perill» tant la qualitat assistencial del Sistema Nacional de Salut en perjudici dels pacients com les condicions laborals per als professionals.

 

La nova llei permetrà contractar metges extracomunitaris

La llei a la que fan referència és la que permetrà a les comunitats contractar fins a 10.000 metges nous extracomunitaris amb el títol no homologat o llicenciats espanyols que no hagen aprovat el MIR. Este decret també recull que les comunitats podran destinar de manera excepcional i transitòria personal mèdic o d’infermeria d’especialitats a unitats assistencials d’una altra especialitat diferent quan falte personal.

 

De la mateixa manera, el sindicat ha recordat que la situació actual de pandèmia que travessa el país va motivar que es deixaren de costat les mobilitzacions previstes per a reclamar condicions dignes per als metges, principalment per acabar amb la precarietat i la temporalitat que caracteritzen al sistema sanitari actual. No obstant això, ha assenyalat que esta mateixa pandèmia «no pot servir com coartada per a desmantellar un sistema que tantes voltes ha estat elogiat».

 

Per això, des de CESM es convoca vaga nacional de metges per a exigir la retirada immediata del Reial decret llei 29/2020 i l’inici de les negociacions que puguen solucionar la «greu situació d’abandó que patixen els professionals», que una volta més veu com des del Ministeri de Sanitat i les diferents administracions es prenen mesures que els afecten «sense tindre en compte les seues propostes de millora o els seus coneixements».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.