Convoquen una vaga de metges en tota Espanya per la mala gestió del govern

 

El Comitè Executiu de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics ha aprovat en la seua reunió d’este dimecres convocar una vaga nacional indefinida que començarà el pròxim 27 d’octubre, i que tindrà lloc l’últim dimarts de cada mes que no siga festiu.

 

Es tracta, tal com ha informat l’organització sindical, d’un atur diari que es produirà mentre no s’obtinga una resposta de l’Administració i que serà revisat pel Comitè de vaga, que decidirà si s’amplia la mobilització a noves dates.

 

Segons el parer del CESM, el Reial decret llei 29/2020 aprovat la setmana passada és «inadmissible», ja que només ve a intentar posar «un pegat a la nefasta política de gestió de recursos humans» que s’ha fet des de les diferents administracions i que, en este cas, a demés, «posa en perill» tant la qualitat assistencial del Sistema Nacional de Salut en perjudici dels pacients com les condicions laborals per als professionals.

 

La nova llei permetrà contractar metges extracomunitaris

La llei a la que fan referència és la que permetrà a les comunitats contractar fins a 10.000 metges nous extracomunitaris amb el títol no homologat o llicenciats espanyols que no hagen aprovat el MIR. Este decret també recull que les comunitats podran destinar de manera excepcional i transitòria personal mèdic o d’infermeria d’especialitats a unitats assistencials d’una altra especialitat diferent quan falte personal.

 

De la mateixa manera, el sindicat ha recordat que la situació actual de pandèmia que travessa el país va motivar que es deixaren de costat les mobilitzacions previstes per a reclamar condicions dignes per als metges, principalment per acabar amb la precarietat i la temporalitat que caracteritzen al sistema sanitari actual. No obstant això, ha assenyalat que esta mateixa pandèmia «no pot servir com coartada per a desmantellar un sistema que tantes voltes ha estat elogiat».

 

Per això, des de CESM es convoca vaga nacional de metges per a exigir la retirada immediata del Reial decret llei 29/2020 i l’inici de les negociacions que puguen solucionar la «greu situació d’abandó que patixen els professionals», que una volta més veu com des del Ministeri de Sanitat i les diferents administracions es prenen mesures que els afecten «sense tindre en compte les seues propostes de millora o els seus coneixements».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.