Convoquen una vaga de metges en tota Espanya per la mala gestió del govern

 

El Comitè Executiu de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics ha aprovat en la seua reunió d’este dimecres convocar una vaga nacional indefinida que començarà el pròxim 27 d’octubre, i que tindrà lloc l’últim dimarts de cada mes que no siga festiu.

 

Es tracta, tal com ha informat l’organització sindical, d’un atur diari que es produirà mentre no s’obtinga una resposta de l’Administració i que serà revisat pel Comitè de vaga, que decidirà si s’amplia la mobilització a noves dates.

 

Segons el parer del CESM, el Reial decret llei 29/2020 aprovat la setmana passada és «inadmissible», ja que només ve a intentar posar «un pegat a la nefasta política de gestió de recursos humans» que s’ha fet des de les diferents administracions i que, en este cas, a demés, «posa en perill» tant la qualitat assistencial del Sistema Nacional de Salut en perjudici dels pacients com les condicions laborals per als professionals.

 

La nova llei permetrà contractar metges extracomunitaris

La llei a la que fan referència és la que permetrà a les comunitats contractar fins a 10.000 metges nous extracomunitaris amb el títol no homologat o llicenciats espanyols que no hagen aprovat el MIR. Este decret també recull que les comunitats podran destinar de manera excepcional i transitòria personal mèdic o d’infermeria d’especialitats a unitats assistencials d’una altra especialitat diferent quan falte personal.

 

De la mateixa manera, el sindicat ha recordat que la situació actual de pandèmia que travessa el país va motivar que es deixaren de costat les mobilitzacions previstes per a reclamar condicions dignes per als metges, principalment per acabar amb la precarietat i la temporalitat que caracteritzen al sistema sanitari actual. No obstant això, ha assenyalat que esta mateixa pandèmia «no pot servir com coartada per a desmantellar un sistema que tantes voltes ha estat elogiat».

 

Per això, des de CESM es convoca vaga nacional de metges per a exigir la retirada immediata del Reial decret llei 29/2020 i l’inici de les negociacions que puguen solucionar la «greu situació d’abandó que patixen els professionals», que una volta més veu com des del Ministeri de Sanitat i les diferents administracions es prenen mesures que els afecten «sense tindre en compte les seues propostes de millora o els seus coneixements».

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.