Convoquen una vaga de metges en tota Espanya per la mala gestió del govern

 

El Comitè Executiu de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics ha aprovat en la seua reunió d’este dimecres convocar una vaga nacional indefinida que començarà el pròxim 27 d’octubre, i que tindrà lloc l’últim dimarts de cada mes que no siga festiu.

 

Es tracta, tal com ha informat l’organització sindical, d’un atur diari que es produirà mentre no s’obtinga una resposta de l’Administració i que serà revisat pel Comitè de vaga, que decidirà si s’amplia la mobilització a noves dates.

 

Segons el parer del CESM, el Reial decret llei 29/2020 aprovat la setmana passada és «inadmissible», ja que només ve a intentar posar «un pegat a la nefasta política de gestió de recursos humans» que s’ha fet des de les diferents administracions i que, en este cas, a demés, «posa en perill» tant la qualitat assistencial del Sistema Nacional de Salut en perjudici dels pacients com les condicions laborals per als professionals.

 

La nova llei permetrà contractar metges extracomunitaris

La llei a la que fan referència és la que permetrà a les comunitats contractar fins a 10.000 metges nous extracomunitaris amb el títol no homologat o llicenciats espanyols que no hagen aprovat el MIR. Este decret també recull que les comunitats podran destinar de manera excepcional i transitòria personal mèdic o d’infermeria d’especialitats a unitats assistencials d’una altra especialitat diferent quan falte personal.

 

De la mateixa manera, el sindicat ha recordat que la situació actual de pandèmia que travessa el país va motivar que es deixaren de costat les mobilitzacions previstes per a reclamar condicions dignes per als metges, principalment per acabar amb la precarietat i la temporalitat que caracteritzen al sistema sanitari actual. No obstant això, ha assenyalat que esta mateixa pandèmia «no pot servir com coartada per a desmantellar un sistema que tantes voltes ha estat elogiat».

 

Per això, des de CESM es convoca vaga nacional de metges per a exigir la retirada immediata del Reial decret llei 29/2020 i l’inici de les negociacions que puguen solucionar la «greu situació d’abandó que patixen els professionals», que una volta més veu com des del Ministeri de Sanitat i les diferents administracions es prenen mesures que els afecten «sense tindre en compte les seues propostes de millora o els seus coneixements».

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.