Convoquen una vaga de metges en tota Espanya per la mala gestió del govern

 

El Comitè Executiu de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics ha aprovat en la seua reunió d’este dimecres convocar una vaga nacional indefinida que començarà el pròxim 27 d’octubre, i que tindrà lloc l’últim dimarts de cada mes que no siga festiu.

 

Es tracta, tal com ha informat l’organització sindical, d’un atur diari que es produirà mentre no s’obtinga una resposta de l’Administració i que serà revisat pel Comitè de vaga, que decidirà si s’amplia la mobilització a noves dates.

 

Segons el parer del CESM, el Reial decret llei 29/2020 aprovat la setmana passada és «inadmissible», ja que només ve a intentar posar «un pegat a la nefasta política de gestió de recursos humans» que s’ha fet des de les diferents administracions i que, en este cas, a demés, «posa en perill» tant la qualitat assistencial del Sistema Nacional de Salut en perjudici dels pacients com les condicions laborals per als professionals.

 

La nova llei permetrà contractar metges extracomunitaris

La llei a la que fan referència és la que permetrà a les comunitats contractar fins a 10.000 metges nous extracomunitaris amb el títol no homologat o llicenciats espanyols que no hagen aprovat el MIR. Este decret també recull que les comunitats podran destinar de manera excepcional i transitòria personal mèdic o d’infermeria d’especialitats a unitats assistencials d’una altra especialitat diferent quan falte personal.

 

De la mateixa manera, el sindicat ha recordat que la situació actual de pandèmia que travessa el país va motivar que es deixaren de costat les mobilitzacions previstes per a reclamar condicions dignes per als metges, principalment per acabar amb la precarietat i la temporalitat que caracteritzen al sistema sanitari actual. No obstant això, ha assenyalat que esta mateixa pandèmia «no pot servir com coartada per a desmantellar un sistema que tantes voltes ha estat elogiat».

 

Per això, des de CESM es convoca vaga nacional de metges per a exigir la retirada immediata del Reial decret llei 29/2020 i l’inici de les negociacions que puguen solucionar la «greu situació d’abandó que patixen els professionals», que una volta més veu com des del Ministeri de Sanitat i les diferents administracions es prenen mesures que els afecten «sense tindre en compte les seues propostes de millora o els seus coneixements».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.