CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: 2.112 casos nous i cap mort

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 2.112 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 436.806 persones.

Per províncies, 161 a Castelló (45.002 en total); 736 a Alacant (157.050 en total); i 1.215 a València (234.752 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.

Des de l’última actualització s’han registrat 1.581 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 415.741 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 43.129 a Castelló, 152.025 a Alacant i 220.528 a València. El total d’altes no assignades es manté en 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 517 persones ingressades: 49 a la província de Castelló, 2 en UCI; 82 a la província d’Alacant, 10 d’ells en l’UCI; i 386 a la província de València, 57 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’ha registrat cap defunció en els últims set dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.471: 809 a la província de Castelló, 2.850 en la d’Alacant i 3.812 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 25.056 casos actius, la qual cosa suposa un 5,59% del total de positius.

Dels brots registrats, 3 tenen 10 o més casos associats i l’origen és social en tots:

Benifaió: 12 casos. Origen social
València: 38 casos. Origen social
Callosa de Segura: 10 casos. Origen social

 

Vacunació

 

Un total de 2.979.739 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 2.416.146 persones.

Per províncies: 287.188 a Castelló, 865.658 a Alacant i 1.263.300 a València.

 

Últimes notícies

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.