CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: es disparen els contagis amb 821 casos nous

La Comunitat Valenciana ha notificat 821 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 399.624 persones.

Per províncies, 33 a Castelló (41.379 en total); 120 a Alacant (149.269 en total); i 668 a València (208.975 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

El 15% dels nous positius són entre joves de 15 i 19 anys, i el 28,6% tenen entre 20 i 29 anys.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha fet una nova crida a la prudència “i a mantindre l’esforç i sacrifici enormes que hem fet per a complir amb les restriccions sanitàries i contribuir a la contenció de la pandèmia. El virus encara està entre nosaltres i, si relaxem les mesures (distància social, màscara, higiene de mans, ventilació, ús de màscara), hi ha conseqüències en la salut de tota la ciutadania”.

Des de l’última actualització s’han registrat 367 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 400.878 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.013 a Castelló, 149.519 a Alacant i 209.289 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 115 persones ingressades: 9 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 18 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 88 a la província de València, 12 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’han registrat decessos per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.450: 807 a la província de Castelló, 2.844 en la d’Alacant i 3.799 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 2.763 casos actius, la qual cosa suposa un 0,67% del total de positius.

Dels brots registrats, tres tenen més de 10 casos associats, i tots són d’origen social. Es tracta de tres brots a València, amb 29 persones (20-44 anys), 20 persones (17 i 18 anys) i 21 persones (23 i 24 anys), respectivament.

Vacunació

 

Un total de 2.447.861 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.605.735 persones.

Per províncies: 192.928 a Castelló, 588.907 a Alacant i 823.900 a València.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.