17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: gran repunt de positius amb 1.410 casos nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 1.410 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 403.924 persones.

Per províncies, 129 a Castelló (41.687 en total); 150 a Alacant (149.931 en total); i 1.131 a València (212.305 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Així mateix, La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afegit que “continua preocupant-nos la rapidesa amb la qual s’estan estenent els contagis, sobretot entre la població més jove”.

Per tant, ha insistit en “la importància de continuar prenent les màximes precaucions i actuar amb la major responsabilitat. Només amb l’esforç de tota la ciutadania, com hem fet fins ara, podrem controlar la pandèmia”.

Des de l’última actualització s’han registrat 245 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.896 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.086 a Castelló, 149.846 a Alacant i 209.907 a València. El total d’altes no assignades descendeix a 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 151 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 2 pacient en UCI; 25 a la província d’Alacant, 6 d’ells en l’UCI; i 112 a la província de València, 9 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 2 defuncions amb data de defunció al gener i abril de 2021, respectivament, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.455: 807 a la província de Castelló, 2.848 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 6.040 casos actius, la qual cosa suposa un 1,45% del total de positius.

Dels brots registrats, tots tenen menys de 10 casos associats.

Vacunació

 

Un total de 2.603.224 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

A més, en un mes s’ha duplicat el nombre de persones amb la pauta completa, passant del 20,6% (926.592 persones) a principis del mes de juny fins a un 40,18% (1.803.470 persones) a la fi de juny.

En estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 1.877.023 persones. Per províncies: 221.766 a Castelló, 689.221 en Alacant i 966.036 a València.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha destacat “el bon ritme amb el qual s’està vacunant a la població de la Comunitat Valenciana” i ha ressaltat que “hui hem aconseguit administrar en un dia el major número de dosi des que va començar la vacunació, 120.083 dosis”.

 

Últimes notícies

El Consell ha aprovat la creació de l’Acadèmia de Ciències Veterinàries per a reforçar la investigació i l’assessorament

El Consell ha aprovat la creació de la ACVCV, una corporació pública i científica per a impulsar la investigació, la divulgació i l'assessorament en veterinària. La mesura alinea la ciència valenciana amb l'enfocament 'One Health' i entrarà en vigor després de la seua publicació en el DOGV

Rovira afirma que el Govern no ha transferit fons a la Generalitat per a la reconstrucció

Rovira sosté que l'Executiu central no ha enviat diners per a la reconstrucció després de la DANA de 2024 i que només va autoritzar la Comunitat a endeutar-se. Respon així a Morant, que va denunciar que el Consell no va executar la mitat dels fons.

Vila-real i Alabés, xoc de dinàmiques oposades en La Ceràmica

Vila-real i Alabés arriben al dol en moments oposats: els locals miren a la zona alta i els visitants conviuen amb la pressió del descens. El partit es disputa el dissabte a les 16.15 en La Ceràmica.

El nou model de finançament autonòmic suma 3.670 milions per a la Comunitat Valenciana en 2027

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 si s'aprova el nou model, quasi un 18% addicional, amb un fons climàtic que prioritza el Mediterrani.

Robles exigix disculpes a Feijóo per afirmar que l’UME no va estar en la DANA de València

Robles ha exigit a Feijóo que demane disculpes a l'Exèrcit i a la UME per afirmar que no van estar durant la DANA a València. Ha assenyalat que el líder del PP va admetre un error de dates davant la jutgessa, però ha sostingut que ha d'anar més enllà i rectificar de fons.

Feijóo ha assegurat que afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta tranquil el seu deure i que declararà per videoconferència des del Congrés com a testimoni. La jutgessa centrarà la seua declaració en els missatges del 29 d'octubre amb Carlos Mazón, aportats per ell a la causa

Carlos Álvarez reafirma que és feliç en el Llevant i confia a seguir mentres negocia la seua renovació

El migcampista del Llevant va reiterar el seu desig de continuar en el club i es va mostrar tranquil amb les converses per a ampliar el seu contracte de 2027 a 2029. Va delegar la negociació en els seus agents per a centrar-se en l'objectiu de seguir en Primera.

El Consell destinarà 12,1 milions a ampliar i reformar el centre de salut de Requena

La Generalitat invertirà 12,1 milions en una reforma integral i ampliació del centre de salut de Requena. El pla preveu un annex, reordenació per àrees i un termini de 20 mesos.