CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: gran repunt de positius amb 1.410 casos nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 1.410 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 403.924 persones.

Per províncies, 129 a Castelló (41.687 en total); 150 a Alacant (149.931 en total); i 1.131 a València (212.305 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Així mateix, La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afegit que “continua preocupant-nos la rapidesa amb la qual s’estan estenent els contagis, sobretot entre la població més jove”.

Per tant, ha insistit en “la importància de continuar prenent les màximes precaucions i actuar amb la major responsabilitat. Només amb l’esforç de tota la ciutadania, com hem fet fins ara, podrem controlar la pandèmia”.

Des de l’última actualització s’han registrat 245 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.896 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.086 a Castelló, 149.846 a Alacant i 209.907 a València. El total d’altes no assignades descendeix a 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 151 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 2 pacient en UCI; 25 a la província d’Alacant, 6 d’ells en l’UCI; i 112 a la província de València, 9 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 2 defuncions amb data de defunció al gener i abril de 2021, respectivament, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.455: 807 a la província de Castelló, 2.848 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 6.040 casos actius, la qual cosa suposa un 1,45% del total de positius.

Dels brots registrats, tots tenen menys de 10 casos associats.

Vacunació

 

Un total de 2.603.224 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

A més, en un mes s’ha duplicat el nombre de persones amb la pauta completa, passant del 20,6% (926.592 persones) a principis del mes de juny fins a un 40,18% (1.803.470 persones) a la fi de juny.

En estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 1.877.023 persones. Per províncies: 221.766 a Castelló, 689.221 en Alacant i 966.036 a València.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha destacat “el bon ritme amb el qual s’està vacunant a la població de la Comunitat Valenciana” i ha ressaltat que “hui hem aconseguit administrar en un dia el major número de dosi des que va començar la vacunació, 120.083 dosis”.

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.