CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: gran repunt de positius amb 1.410 casos nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 1.410 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 403.924 persones.

Per províncies, 129 a Castelló (41.687 en total); 150 a Alacant (149.931 en total); i 1.131 a València (212.305 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Així mateix, La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afegit que “continua preocupant-nos la rapidesa amb la qual s’estan estenent els contagis, sobretot entre la població més jove”.

Per tant, ha insistit en “la importància de continuar prenent les màximes precaucions i actuar amb la major responsabilitat. Només amb l’esforç de tota la ciutadania, com hem fet fins ara, podrem controlar la pandèmia”.

Des de l’última actualització s’han registrat 245 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.896 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.086 a Castelló, 149.846 a Alacant i 209.907 a València. El total d’altes no assignades descendeix a 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 151 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 2 pacient en UCI; 25 a la província d’Alacant, 6 d’ells en l’UCI; i 112 a la província de València, 9 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat 2 defuncions amb data de defunció al gener i abril de 2021, respectivament, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.455: 807 a la província de Castelló, 2.848 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 6.040 casos actius, la qual cosa suposa un 1,45% del total de positius.

Dels brots registrats, tots tenen menys de 10 casos associats.

Vacunació

 

Un total de 2.603.224 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

A més, en un mes s’ha duplicat el nombre de persones amb la pauta completa, passant del 20,6% (926.592 persones) a principis del mes de juny fins a un 40,18% (1.803.470 persones) a la fi de juny.

En estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 1.877.023 persones. Per províncies: 221.766 a Castelló, 689.221 en Alacant i 966.036 a València.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha destacat “el bon ritme amb el qual s’està vacunant a la població de la Comunitat Valenciana” i ha ressaltat que “hui hem aconseguit administrar en un dia el major número de dosi des que va començar la vacunació, 120.083 dosis”.

 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.