L’hospital de la Ribera ampliarà urgències per a crear una zona de pacients positius amb entrada independent

 

Actualització 20/01/2021 a les 12.50 hores. L’Hospital de la Ribera d’Alzira, en la Ribera (València), ha iniciat obres d’ampliació i reforma en el servici d’Urgències, «sense interferir en l’atenció sanitària», amb el doble objectiu de pal·liar la deficiència estructural d’espais des de la seua obertura fa 21 anys i de reforçar la diferenciació entre pacients COVID i no COVID amb una separació física arquitectònica.

 

Esta ampliació, que finalitzarà previsiblement en les pròximes setmanes, permetrà crear una zona per a pacients positius i sospitosos de Covid-19 amb una entrada independent des del carrer. Ho avança el departament de salut davant de les crítiques d’aquest dimarts de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSI·F) per la «situació caòtica» en este hospital.

 

La Ribera, en un comunicat, afirma que actualment hi ha pacients en Urgències pendents de passar a les plantes d’hospitalització «a mesura que vagen quedant llits lliures» al llarg del dia. És més, assegura que «mai» ha anunciat que s’anara a instal·lar un hospital de campanya en el recinte hospitalari.

 

També defensa que disposa de circuits funcionals diferenciats per a Covid-19 i uns altres, «garantint en tot moment la seguretat de pacients i professionals. En el moment de pandèmia en el que es troba tot el país, i també el departament de salut de la Ribera, l’Hospital d’Alzira està aplicant el seu pla de contingència amb la finalitat d’oferir als pacients l’assistència sanitària que necessiten», subratlla.

 

CSIF diu que l’hospital de la Ribera està «desbordat» i urgix a instal·lar l’hospital de campanya

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) critica «la situació caòtica» que, segons assegura, s’està produint en l’Hospital de la Ribera d’Alzira que està «desbordat per l’acumulació de pacients amb Covid-19 en urgències i la falta de mitjans». El sindicat urgix a la instal·lació de l’hospital de campanya «que es va anunciar en la primera ona de la pandèmia i del que encara no se sap».

 

La central sindical assenyala, en un comunicat, que este matí més de 50 persones que han acudit a Urgències esperaven per a ser traslladades a llit en un recinte hospitalari que compta ja amb 250 pacients ingressats. «L’escassa previsió del que era més que possible que poguera ocórrer al costat de la deslligada incidència de positius en el departament de salut ha generat una situació caòtica», explica.

 

CSIF alerta de «l’enorme pressió assistencial», amb «desenes de pacients esperant en Urgències pendents d’ingrés hospitalari i sense tot just llits d’intensius, amb una Direcció que demostra que manca d’eines per a afrontar esta situació». El sindicat recalca que «els treballadors es troben totalment extenuats per falta de mitjans humans, amb múltiples contagis entre ells i la falta d’unes instal·lacions que permeten treballar en unes condicions mínimes de qualitat».

 

«L’hospital seguix sense disposar d’un doble circuit de pacients respiratoris en Urgències. Tampoc ens han informat de quan acabaran les obres que van començar tard per a remeiar parcialment el dèficit estructural», lamenten. CSIF constreny a condicionar l’hospital de campanya i al fet que s’instal·le a la porta de l’actual recinte hospitalari, de manera que, «com a mínim, servisca per a tractar als pacients que arriben a les portes i no tenen patologia covid i alleujar en part la situació».  De la mateixa manera, reclama més professionals.

Últimes notícies

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.