9.2 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

L’hospital de la Ribera ampliarà urgències per a crear una zona de pacients positius amb entrada independent

 

Actualització 20/01/2021 a les 12.50 hores. L’Hospital de la Ribera d’Alzira, en la Ribera (València), ha iniciat obres d’ampliació i reforma en el servici d’Urgències, «sense interferir en l’atenció sanitària», amb el doble objectiu de pal·liar la deficiència estructural d’espais des de la seua obertura fa 21 anys i de reforçar la diferenciació entre pacients COVID i no COVID amb una separació física arquitectònica.

 

Esta ampliació, que finalitzarà previsiblement en les pròximes setmanes, permetrà crear una zona per a pacients positius i sospitosos de Covid-19 amb una entrada independent des del carrer. Ho avança el departament de salut davant de les crítiques d’aquest dimarts de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSI·F) per la «situació caòtica» en este hospital.

 

La Ribera, en un comunicat, afirma que actualment hi ha pacients en Urgències pendents de passar a les plantes d’hospitalització «a mesura que vagen quedant llits lliures» al llarg del dia. És més, assegura que «mai» ha anunciat que s’anara a instal·lar un hospital de campanya en el recinte hospitalari.

 

També defensa que disposa de circuits funcionals diferenciats per a Covid-19 i uns altres, «garantint en tot moment la seguretat de pacients i professionals. En el moment de pandèmia en el que es troba tot el país, i també el departament de salut de la Ribera, l’Hospital d’Alzira està aplicant el seu pla de contingència amb la finalitat d’oferir als pacients l’assistència sanitària que necessiten», subratlla.

 

CSIF diu que l’hospital de la Ribera està «desbordat» i urgix a instal·lar l’hospital de campanya

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) critica «la situació caòtica» que, segons assegura, s’està produint en l’Hospital de la Ribera d’Alzira que està «desbordat per l’acumulació de pacients amb Covid-19 en urgències i la falta de mitjans». El sindicat urgix a la instal·lació de l’hospital de campanya «que es va anunciar en la primera ona de la pandèmia i del que encara no se sap».

 

La central sindical assenyala, en un comunicat, que este matí més de 50 persones que han acudit a Urgències esperaven per a ser traslladades a llit en un recinte hospitalari que compta ja amb 250 pacients ingressats. «L’escassa previsió del que era més que possible que poguera ocórrer al costat de la deslligada incidència de positius en el departament de salut ha generat una situació caòtica», explica.

 

CSIF alerta de «l’enorme pressió assistencial», amb «desenes de pacients esperant en Urgències pendents d’ingrés hospitalari i sense tot just llits d’intensius, amb una Direcció que demostra que manca d’eines per a afrontar esta situació». El sindicat recalca que «els treballadors es troben totalment extenuats per falta de mitjans humans, amb múltiples contagis entre ells i la falta d’unes instal·lacions que permeten treballar en unes condicions mínimes de qualitat».

 

«L’hospital seguix sense disposar d’un doble circuit de pacients respiratoris en Urgències. Tampoc ens han informat de quan acabaran les obres que van començar tard per a remeiar parcialment el dèficit estructural», lamenten. CSIF constreny a condicionar l’hospital de campanya i al fet que s’instal·le a la porta de l’actual recinte hospitalari, de manera que, «com a mínim, servisca per a tractar als pacients que arriben a les portes i no tenen patologia covid i alleujar en part la situació».  De la mateixa manera, reclama més professionals.

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.