10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

L’hospital de la Ribera ampliarà urgències per a crear una zona de pacients positius amb entrada independent

 

Actualització 20/01/2021 a les 12.50 hores. L’Hospital de la Ribera d’Alzira, en la Ribera (València), ha iniciat obres d’ampliació i reforma en el servici d’Urgències, «sense interferir en l’atenció sanitària», amb el doble objectiu de pal·liar la deficiència estructural d’espais des de la seua obertura fa 21 anys i de reforçar la diferenciació entre pacients COVID i no COVID amb una separació física arquitectònica.

 

Esta ampliació, que finalitzarà previsiblement en les pròximes setmanes, permetrà crear una zona per a pacients positius i sospitosos de Covid-19 amb una entrada independent des del carrer. Ho avança el departament de salut davant de les crítiques d’aquest dimarts de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSI·F) per la «situació caòtica» en este hospital.

 

La Ribera, en un comunicat, afirma que actualment hi ha pacients en Urgències pendents de passar a les plantes d’hospitalització «a mesura que vagen quedant llits lliures» al llarg del dia. És més, assegura que «mai» ha anunciat que s’anara a instal·lar un hospital de campanya en el recinte hospitalari.

 

També defensa que disposa de circuits funcionals diferenciats per a Covid-19 i uns altres, «garantint en tot moment la seguretat de pacients i professionals. En el moment de pandèmia en el que es troba tot el país, i també el departament de salut de la Ribera, l’Hospital d’Alzira està aplicant el seu pla de contingència amb la finalitat d’oferir als pacients l’assistència sanitària que necessiten», subratlla.

 

CSIF diu que l’hospital de la Ribera està «desbordat» i urgix a instal·lar l’hospital de campanya

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) critica «la situació caòtica» que, segons assegura, s’està produint en l’Hospital de la Ribera d’Alzira que està «desbordat per l’acumulació de pacients amb Covid-19 en urgències i la falta de mitjans». El sindicat urgix a la instal·lació de l’hospital de campanya «que es va anunciar en la primera ona de la pandèmia i del que encara no se sap».

 

La central sindical assenyala, en un comunicat, que este matí més de 50 persones que han acudit a Urgències esperaven per a ser traslladades a llit en un recinte hospitalari que compta ja amb 250 pacients ingressats. «L’escassa previsió del que era més que possible que poguera ocórrer al costat de la deslligada incidència de positius en el departament de salut ha generat una situació caòtica», explica.

 

CSIF alerta de «l’enorme pressió assistencial», amb «desenes de pacients esperant en Urgències pendents d’ingrés hospitalari i sense tot just llits d’intensius, amb una Direcció que demostra que manca d’eines per a afrontar esta situació». El sindicat recalca que «els treballadors es troben totalment extenuats per falta de mitjans humans, amb múltiples contagis entre ells i la falta d’unes instal·lacions que permeten treballar en unes condicions mínimes de qualitat».

 

«L’hospital seguix sense disposar d’un doble circuit de pacients respiratoris en Urgències. Tampoc ens han informat de quan acabaran les obres que van començar tard per a remeiar parcialment el dèficit estructural», lamenten. CSIF constreny a condicionar l’hospital de campanya i al fet que s’instal·le a la porta de l’actual recinte hospitalari, de manera que, «com a mínim, servisca per a tractar als pacients que arriben a les portes i no tenen patologia covid i alleujar en part la situació».  De la mateixa manera, reclama més professionals.

Últimes notícies

Desembre comença hivernal en la Comunitat Valenciana, amb núvols, pluges i gelades

La setmana i el mes arranquen amb cels nuvolosos, ruixats que de matinada poden ser fortes en el sud de València i nord d'Alacant, gelades a l'interior i més fred. Demà es mantenen els núvols amb pluges febles en el terç nord.

Pérez Llorca reivindica l’estabilitat en la Comunitat enfront del ‘embolic i el fang’ del Govern

El president electe ha contraposat l'estabilitat després de la seua investidura amb PP i Vox a les ensopegades del Govern en el Congrés. També ha demanat una comissió mixta per la dana i ha reclamat eleccions generals.

Una manifestació a València ha exigit la fi del genocidi a Gaza i l’embargament d’armes a Israel

La marxa, emmarcada en el Dia Internacional de Solidaritat amb el Poble Palestí, ha reclamat ruptura total de relacions amb Israel i sancions internacionals.

El València examina l’estat anímic del Rayo a Vallecas

El Rayo busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.