Es podrà deixar d’usar la mascareta a l’aire lliure en els pròxims dies

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va comparéixer ahir per a analitzar l’evolució de la pandèmia a Espanya.

“No podem descartar que es vaja a observar un increment de casos en estos pròxims dies associats a estes concentracions que hem vist el cap de setmana passat”, ha assenyalat Simón.

No obstant això, l’expert sanitari ha explicat que a mesura que la campanya de vacunació continue en marxa, hi ha “menys probabilitat que hi haja un impacte greu” d’eixes aglomeracions.

D’altra banda, Fernando Simón també ha avançat que “és molt probable” que “en no molts dies” es puga relaxar l’ús de mascareta en els exteriors, en vista de la bona marxa de la campanya de vacunació contra la COVID-19 i la situació epidemiològica.

No obstant això, ha matisat que “no és bo donar dates per a la relaxació de mesures”. “Estem evolucionant molt bé, amb cobertures de vacunació molt bones i increment de població immunitzada, amb 7,2 milions de persones de la població amb la pauta completa de vacunació”, ha afegit.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.