18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Demanen al Consell 300 milions d’euros del Fons Covid per al rescat de l’hostaleria

 

La patronal hotelera Hosbec ha demanat al Consell que destine 300 milions d’euros del Fons Covid-19 al rescat del sector hoteler, ja que ha assegurat que el retard en la vacunació i l’absència d’un pla per a reactivar la mobilitat «estan llastrant les pèrdues del sector molt per damunt de les previsions fetes».

 

Segons ha assenyalat la patronal en un comunicat, el sector hoteler i de l’allotjament turístic ja ha quantificat la quantitat necessària per al seu rescat amb càrrec al Fons Covid-19 d’11.000 milions d’euros que el Govern d’Espanya va repartir a les Comunitats Autònomes divendres passat i dels que 647 milions corresponen al territori valencià.

 

En una carta remesa este dilluns al president de la Generalitat, Ximo Puig, esta associació valora en 300 milions la quantitat necessària per a fer front a les «incalculables» pèrdues que està patint el sector: 200 milions d’euros que ja es contemplaven en la primera proposta feta per Hosbec per a pal·liar pèrdues de 2020 i 100 milions d’euros addicionals que correspondrien a les pèrdues del primer semestre de 2021, «tenint en compte que no s’ha reactivat la mobilitat ni nacional ni internacional ni existix cap pla per a fer-ho en el curt o mitjà termini».

 

El president d’Hosbec, Toni Mayor, ha destacat que, «actualment, la indústria hotelera i de l’allotjament turístic és de les poques àrees d’activitat que està quasi totalment paralitzada pels efectes del Covid-19».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.