11 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Demanen al Consell 300 milions d’euros del Fons Covid per al rescat de l’hostaleria

 

La patronal hotelera Hosbec ha demanat al Consell que destine 300 milions d’euros del Fons Covid-19 al rescat del sector hoteler, ja que ha assegurat que el retard en la vacunació i l’absència d’un pla per a reactivar la mobilitat «estan llastrant les pèrdues del sector molt per damunt de les previsions fetes».

 

Segons ha assenyalat la patronal en un comunicat, el sector hoteler i de l’allotjament turístic ja ha quantificat la quantitat necessària per al seu rescat amb càrrec al Fons Covid-19 d’11.000 milions d’euros que el Govern d’Espanya va repartir a les Comunitats Autònomes divendres passat i dels que 647 milions corresponen al territori valencià.

 

En una carta remesa este dilluns al president de la Generalitat, Ximo Puig, esta associació valora en 300 milions la quantitat necessària per a fer front a les «incalculables» pèrdues que està patint el sector: 200 milions d’euros que ja es contemplaven en la primera proposta feta per Hosbec per a pal·liar pèrdues de 2020 i 100 milions d’euros addicionals que correspondrien a les pèrdues del primer semestre de 2021, «tenint en compte que no s’ha reactivat la mobilitat ni nacional ni internacional ni existix cap pla per a fer-ho en el curt o mitjà termini».

 

El president d’Hosbec, Toni Mayor, ha destacat que, «actualment, la indústria hotelera i de l’allotjament turístic és de les poques àrees d’activitat que està quasi totalment paralitzada pels efectes del Covid-19».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.