La residència d’Elx que el Síndic ha demanat rescatar registra 24 positius per coronavirus

 

Dos setmanes després que el Síndic de Gregues, Ángel Luna, demanarà a la consellera Mónica Oltra el rescat de la residència Altabix, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb 104 usuaris, en detectar irregularitats i problemes en la gestió, s’ha declarat un brot d’almenys 24 casos de coronavirus.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, davant d’esta situació, l’Associació pels Drets i el Benestar dels Ancians en Residències (ADBAR) ha denunciat este fet i ha sol·licitat la intervenció de la Fiscalia i ha demanat a l’Ajuntament «que ens ajude».

 

Esta associació ha expressat que el passat 29 de desembre es van detectar ja a 8 usuaris positius, però no se li van fer als treballadors -74 persones- fins al 4 de gener, detectant que 15 d’ells estaven contagiats més un altre resident

 

La petició del col·lectiu ADBAR

ADBAR no entén com és possible que, sabent de l’existència d’un brot, es tardaren sis dies a completar els tests a tot el món. El col·lectiu ha sol·licitat la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències, perquè procedisca a la desinfecció de les instal·lacions, i explicacions a Sanitat de per què no es van fer les proves PCR als treballadors el dia 30 després de saber-se del brot de Covid-19 el 29 de desembre.  

 

Cal destacar que el geriàtric va estar durant la pandèmia 50 dies sense metge i fa 15 van tornar a quedar-se sense ell per un brot en un altre centre en el que treballava.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.

Set ferits lleus per la solsida parcial del sostre d’un hotel a Benidorm

Set persones, entre elles un menor de 8 anys i un home de 78, van resultar contusionades després de la solsida parcial del sostre d'un hotel a Benidorm. Cinc afectats van ser traslladats a centres hospitalaris.