20.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Denuncien que 20 malalts de Covid-19 estan aïllats per paravents de fusta en l’UCI del General de València

 

Satse ha denunciat davant d’Inspecció de Treball la situació de l’UCI Covid del Consorci Hospital General de València, en la que la «falta» d’habitacions d’aïllament per a pacients «fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients amb coronavirus, cosa que contravé els criteris tècnics de l’Institut Nacional de Salut i Higiene en el Treball INSHT».

 

El sindicat d’infermeria ha explicat en un comunicat que l’UCI Covid de l’Hospital General esta dividida en dos sales, UCI Covid 1 i UCI Covid 2. Cada una d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients Covid-19, i 10 pacients més estan en obert amb una separació entre llits de 2,4 metres i sense cap envidrament, únicament separats per paravents de fusta.

 

La majoria dels pacients estan amb tubs i produïxen aerosols, «el que fa impossible la contenció i separació d’ambients, considerant-se tota la sala, inclòs el control d’infermeria, contaminat». El control d’infermeria, en el que els professionals monitoren les constants vitals dels pacients, «està a escassos tres metres dels llits sense envidrament i amb ventilació i depuració i renovació d’aire deficients, el que augmentaria els riscos de contagis dels professionals per la producció d’aerosols per part dels pacients», ha advertit.

 

Un altre «problema» d’esta UCI, que el Sindicat d’Infermeria també ha reflectit en la seua denúncia a Inspecció de Treball, és que compta amb una ràtio d’una infermera per cada 2,6 pacients, quan les recomanacions del Ministeri de Sanitat són d’una infermera per cada 1,6 pacients.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.