Denuncien que 20 malalts de Covid-19 estan aïllats per paravents de fusta en l’UCI del General de València

 

Satse ha denunciat davant d’Inspecció de Treball la situació de l’UCI Covid del Consorci Hospital General de València, en la que la «falta» d’habitacions d’aïllament per a pacients «fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients amb coronavirus, cosa que contravé els criteris tècnics de l’Institut Nacional de Salut i Higiene en el Treball INSHT».

 

El sindicat d’infermeria ha explicat en un comunicat que l’UCI Covid de l’Hospital General esta dividida en dos sales, UCI Covid 1 i UCI Covid 2. Cada una d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients Covid-19, i 10 pacients més estan en obert amb una separació entre llits de 2,4 metres i sense cap envidrament, únicament separats per paravents de fusta.

 

La majoria dels pacients estan amb tubs i produïxen aerosols, «el que fa impossible la contenció i separació d’ambients, considerant-se tota la sala, inclòs el control d’infermeria, contaminat». El control d’infermeria, en el que els professionals monitoren les constants vitals dels pacients, «està a escassos tres metres dels llits sense envidrament i amb ventilació i depuració i renovació d’aire deficients, el que augmentaria els riscos de contagis dels professionals per la producció d’aerosols per part dels pacients», ha advertit.

 

Un altre «problema» d’esta UCI, que el Sindicat d’Infermeria també ha reflectit en la seua denúncia a Inspecció de Treball, és que compta amb una ràtio d’una infermera per cada 2,6 pacients, quan les recomanacions del Ministeri de Sanitat són d’una infermera per cada 1,6 pacients.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.