Denuncien que 20 malalts de Covid-19 estan aïllats per paravents de fusta en l’UCI del General de València

 

Satse ha denunciat davant d’Inspecció de Treball la situació de l’UCI Covid del Consorci Hospital General de València, en la que la «falta» d’habitacions d’aïllament per a pacients «fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients amb coronavirus, cosa que contravé els criteris tècnics de l’Institut Nacional de Salut i Higiene en el Treball INSHT».

 

El sindicat d’infermeria ha explicat en un comunicat que l’UCI Covid de l’Hospital General esta dividida en dos sales, UCI Covid 1 i UCI Covid 2. Cada una d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients Covid-19, i 10 pacients més estan en obert amb una separació entre llits de 2,4 metres i sense cap envidrament, únicament separats per paravents de fusta.

 

La majoria dels pacients estan amb tubs i produïxen aerosols, «el que fa impossible la contenció i separació d’ambients, considerant-se tota la sala, inclòs el control d’infermeria, contaminat». El control d’infermeria, en el que els professionals monitoren les constants vitals dels pacients, «està a escassos tres metres dels llits sense envidrament i amb ventilació i depuració i renovació d’aire deficients, el que augmentaria els riscos de contagis dels professionals per la producció d’aerosols per part dels pacients», ha advertit.

 

Un altre «problema» d’esta UCI, que el Sindicat d’Infermeria també ha reflectit en la seua denúncia a Inspecció de Treball, és que compta amb una ràtio d’una infermera per cada 2,6 pacients, quan les recomanacions del Ministeri de Sanitat són d’una infermera per cada 1,6 pacients.

Últimes notícies

Les compravendes de vivenda cauen un 8,6 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivenda ha baixat un 8,6 % interanual en juliol a la Comunitat Valenciana, fins a 9.487 operacions, en un context de descens generalitzat a Espanya i de crisi d’accés a la vivenda.

El primer cap de setmana de la tardor manté oratge estable i calor quasi estiuenca

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de la tardor amb estabilitat, cel poc nuvolat i màximes que este divendres superaran els 30 graus, sobretot a l’interior.

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.