Denuncien que 20 malalts de Covid-19 estan aïllats per paravents de fusta en l’UCI del General de València

 

Satse ha denunciat davant d’Inspecció de Treball la situació de l’UCI Covid del Consorci Hospital General de València, en la que la «falta» d’habitacions d’aïllament per a pacients «fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients amb coronavirus, cosa que contravé els criteris tècnics de l’Institut Nacional de Salut i Higiene en el Treball INSHT».

 

El sindicat d’infermeria ha explicat en un comunicat que l’UCI Covid de l’Hospital General esta dividida en dos sales, UCI Covid 1 i UCI Covid 2. Cada una d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients Covid-19, i 10 pacients més estan en obert amb una separació entre llits de 2,4 metres i sense cap envidrament, únicament separats per paravents de fusta.

 

La majoria dels pacients estan amb tubs i produïxen aerosols, «el que fa impossible la contenció i separació d’ambients, considerant-se tota la sala, inclòs el control d’infermeria, contaminat». El control d’infermeria, en el que els professionals monitoren les constants vitals dels pacients, «està a escassos tres metres dels llits sense envidrament i amb ventilació i depuració i renovació d’aire deficients, el que augmentaria els riscos de contagis dels professionals per la producció d’aerosols per part dels pacients», ha advertit.

 

Un altre «problema» d’esta UCI, que el Sindicat d’Infermeria també ha reflectit en la seua denúncia a Inspecció de Treball, és que compta amb una ràtio d’una infermera per cada 2,6 pacients, quan les recomanacions del Ministeri de Sanitat són d’una infermera per cada 1,6 pacients.

Últimes notícies

Dos detinguts a Borriana per robar en una empresa amb unes claus furtades d’un cotxe

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana dos hòmens acusats de robar en una empresa després d’aconseguir una còpia de les claus d’un vehicle corporatiu. Al més jove també se li imputen delictes de receptació i contra la salut pública.

Així és Atenea, la intel·ligència artificial pròpia que ja usa Mercadona

Mercadona ha posat en marxa Atenea, una plataforma pròpia d’intel·ligència artificial que ja utilitzen 500 enginyers per a desenvolupar programari amb més rapidesa i qualitat, integrant el coneixement intern de l’empresa.

El Museu Sorolla de Madrid obrirà l’ampliació al públic el 15 d’octubre

El Museu Sorolla de Madrid posarà en marxa el nou edifici annex el 15 d’octubre, mentres continua la rehabilitació integral de la casa històrica.

Tallada una hora la línia 4 de Metrovalencia per l’incendi d’una vivenda pròxima

La línia 4 de Metrovalencia ha estat tallada quasi una hora entre Empalme i Florista per l’incendi d’una vivenda, encara que el servici ja s’ha normalitzat i la línia 6 cap a la zona universitària no s’ha vist afectada.

Aemet activa avís groc per fortes tronades a l’interior de València i Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per tronades fortes a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant entre les 15.00 hores i la mitjanit.

Diversos veïns intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda en un novè pis a Benidorm

Diversos veïns han resultat intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda situada en un novè pis d’un edifici de 16 plantes a Benidorm. Els bombers han controlat el foc de matinada i els residents desallotjats ja han pogut tornar a casa.

Rescatada una persona del balcó d’una vivenda en flames a València

Els bombers han rescatat este dimecres de matí una persona atrapada al balcó d’una vivenda incendiada a la ciutat de València. El foc, declarat en un pis del carrer Florista, ja ha sigut extingit i la família rep atenció social.

Últim dia de setembre amb ruixats al nord de Castelló i temperatures estables

L’últim dia de setembre arriba amb núvols i possibles ruixats febles al nord de Castelló, mentre les temperatures es mantenen estables a la Comunitat Valenciana.