Denuncien la falta de dades reals d’incidència Covid de la setena ona

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que “actualitze els protocols” per a garantir que es registren totes les comunicacions de positius que fan els pacients quan contacten amb el seu centre de salut per a informar que pateixen Covid.

Des de la central sindical han assenyalat que “en aquests moments, degut principalment a la falta de personal, no s’estan recollint les dades de totes les persones que telefonen per a donar compte d’un positiu, ja que en molts casos únicament se’ls informa de les pautes que han de seguir, però sense recaptar les seues dades personals o el seu número de SIP”.

Això implica que nombrosos casos positius estan quedant fora de les estadístiques de Sanitat i impedeixen conéixer quin està sent la incidència real d’aquesta setena ona, el seu abast i la seua gravetat, que temem que és molt més elevada del que reflecteixen les estadístiques que proporciona el Consell”, han indicat des de CSIF.

En aqueix sentit, des de la central sindical també han recordat que “el fet que en els centres de salut de Castelló les demores per a rebre atenció pel metge de capçalera, tant presencial com telefònica, superen les dos setmanes de mitjana i en alguns casos freguen fins i tot els 20 dies d’espera fa també que molts pacients amb Covid opten per no comunicar els seus positius, la qual cosa també desvirtua el valor de les estadístiques actuals”.

Per a pal·liar aquesta situació, tractar de conéixer l’abast real d’aquesta setena ona i, d’acord, prendre les mesures que siguen necessàries, des de CSIF demanem a Sanitat que, a més de reforçar les plantilles, revise els protocols d’actuació i, almenys, garantisca que tots els positius que comuniquen els pacients als centres que conformen la xarxa d’atenció sanitària queden registrats de manera adequada”, han recalcat des de CSIF.

Últimes notícies

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.