Denuncien la falta de dades reals d’incidència Covid de la setena ona

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que “actualitze els protocols” per a garantir que es registren totes les comunicacions de positius que fan els pacients quan contacten amb el seu centre de salut per a informar que pateixen Covid.

Des de la central sindical han assenyalat que “en aquests moments, degut principalment a la falta de personal, no s’estan recollint les dades de totes les persones que telefonen per a donar compte d’un positiu, ja que en molts casos únicament se’ls informa de les pautes que han de seguir, però sense recaptar les seues dades personals o el seu número de SIP”.

Això implica que nombrosos casos positius estan quedant fora de les estadístiques de Sanitat i impedeixen conéixer quin està sent la incidència real d’aquesta setena ona, el seu abast i la seua gravetat, que temem que és molt més elevada del que reflecteixen les estadístiques que proporciona el Consell”, han indicat des de CSIF.

En aqueix sentit, des de la central sindical també han recordat que “el fet que en els centres de salut de Castelló les demores per a rebre atenció pel metge de capçalera, tant presencial com telefònica, superen les dos setmanes de mitjana i en alguns casos freguen fins i tot els 20 dies d’espera fa també que molts pacients amb Covid opten per no comunicar els seus positius, la qual cosa també desvirtua el valor de les estadístiques actuals”.

Per a pal·liar aquesta situació, tractar de conéixer l’abast real d’aquesta setena ona i, d’acord, prendre les mesures que siguen necessàries, des de CSIF demanem a Sanitat que, a més de reforçar les plantilles, revise els protocols d’actuació i, almenys, garantisca que tots els positius que comuniquen els pacients als centres que conformen la xarxa d’atenció sanitària queden registrats de manera adequada”, han recalcat des de CSIF.

Últimes notícies

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.

El Llevant fa història al Ciutat amb sis triomfs seguits a Primera

El Llevant ha encadenat per primera vegada sis victòries consecutives al Ciutat de València en Primera Divisió, després de golejar el Betis per 5-2 en l’estrena de la temporada 26-27 com a local.

Intervinguts més de 3.000 productes falsificats al port d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha intervingut més de 3.000 productes falsificats, valorats en 120.000 euros, en un operatiu contra el top manta al port. L’actuació, coordinada amb la Policia Portuària, ha acabat amb diligències penals contra tres persones per delicte contra la propietat industrial.

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.