Denuncien la falta de dades reals d’incidència Covid de la setena ona

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que “actualitze els protocols” per a garantir que es registren totes les comunicacions de positius que fan els pacients quan contacten amb el seu centre de salut per a informar que pateixen Covid.

Des de la central sindical han assenyalat que “en aquests moments, degut principalment a la falta de personal, no s’estan recollint les dades de totes les persones que telefonen per a donar compte d’un positiu, ja que en molts casos únicament se’ls informa de les pautes que han de seguir, però sense recaptar les seues dades personals o el seu número de SIP”.

Això implica que nombrosos casos positius estan quedant fora de les estadístiques de Sanitat i impedeixen conéixer quin està sent la incidència real d’aquesta setena ona, el seu abast i la seua gravetat, que temem que és molt més elevada del que reflecteixen les estadístiques que proporciona el Consell”, han indicat des de CSIF.

En aqueix sentit, des de la central sindical també han recordat que “el fet que en els centres de salut de Castelló les demores per a rebre atenció pel metge de capçalera, tant presencial com telefònica, superen les dos setmanes de mitjana i en alguns casos freguen fins i tot els 20 dies d’espera fa també que molts pacients amb Covid opten per no comunicar els seus positius, la qual cosa també desvirtua el valor de les estadístiques actuals”.

Per a pal·liar aquesta situació, tractar de conéixer l’abast real d’aquesta setena ona i, d’acord, prendre les mesures que siguen necessàries, des de CSIF demanem a Sanitat que, a més de reforçar les plantilles, revise els protocols d’actuació i, almenys, garantisca que tots els positius que comuniquen els pacients als centres que conformen la xarxa d’atenció sanitària queden registrats de manera adequada”, han recalcat des de CSIF.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.