Denuncien la falta de dades reals d’incidència Covid de la setena ona

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que “actualitze els protocols” per a garantir que es registren totes les comunicacions de positius que fan els pacients quan contacten amb el seu centre de salut per a informar que pateixen Covid.

Des de la central sindical han assenyalat que “en aquests moments, degut principalment a la falta de personal, no s’estan recollint les dades de totes les persones que telefonen per a donar compte d’un positiu, ja que en molts casos únicament se’ls informa de les pautes que han de seguir, però sense recaptar les seues dades personals o el seu número de SIP”.

Això implica que nombrosos casos positius estan quedant fora de les estadístiques de Sanitat i impedeixen conéixer quin està sent la incidència real d’aquesta setena ona, el seu abast i la seua gravetat, que temem que és molt més elevada del que reflecteixen les estadístiques que proporciona el Consell”, han indicat des de CSIF.

En aqueix sentit, des de la central sindical també han recordat que “el fet que en els centres de salut de Castelló les demores per a rebre atenció pel metge de capçalera, tant presencial com telefònica, superen les dos setmanes de mitjana i en alguns casos freguen fins i tot els 20 dies d’espera fa també que molts pacients amb Covid opten per no comunicar els seus positius, la qual cosa també desvirtua el valor de les estadístiques actuals”.

Per a pal·liar aquesta situació, tractar de conéixer l’abast real d’aquesta setena ona i, d’acord, prendre les mesures que siguen necessàries, des de CSIF demanem a Sanitat que, a més de reforçar les plantilles, revise els protocols d’actuació i, almenys, garantisca que tots els positius que comuniquen els pacients als centres que conformen la xarxa d’atenció sanitària queden registrats de manera adequada”, han recalcat des de CSIF.

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.