Denuncien la falta de dades reals d’incidència Covid de la setena ona

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que “actualitze els protocols” per a garantir que es registren totes les comunicacions de positius que fan els pacients quan contacten amb el seu centre de salut per a informar que pateixen Covid.

Des de la central sindical han assenyalat que “en aquests moments, degut principalment a la falta de personal, no s’estan recollint les dades de totes les persones que telefonen per a donar compte d’un positiu, ja que en molts casos únicament se’ls informa de les pautes que han de seguir, però sense recaptar les seues dades personals o el seu número de SIP”.

Això implica que nombrosos casos positius estan quedant fora de les estadístiques de Sanitat i impedeixen conéixer quin està sent la incidència real d’aquesta setena ona, el seu abast i la seua gravetat, que temem que és molt més elevada del que reflecteixen les estadístiques que proporciona el Consell”, han indicat des de CSIF.

En aqueix sentit, des de la central sindical també han recordat que “el fet que en els centres de salut de Castelló les demores per a rebre atenció pel metge de capçalera, tant presencial com telefònica, superen les dos setmanes de mitjana i en alguns casos freguen fins i tot els 20 dies d’espera fa també que molts pacients amb Covid opten per no comunicar els seus positius, la qual cosa també desvirtua el valor de les estadístiques actuals”.

Per a pal·liar aquesta situació, tractar de conéixer l’abast real d’aquesta setena ona i, d’acord, prendre les mesures que siguen necessàries, des de CSIF demanem a Sanitat que, a més de reforçar les plantilles, revise els protocols d’actuació i, almenys, garantisca que tots els positius que comuniquen els pacients als centres que conformen la xarxa d’atenció sanitària queden registrats de manera adequada”, han recalcat des de CSIF.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.