Denuncien la pressió de negacionistes a un equip de vacunació escolar a Vila-real

El Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) denuncia la pressió exercida sobre l’equip de pediatres que estava vacunant als escolars del CEIP Pascual Nácher de Vila-real.

D’una banda, el personal sanitari va denunciar que a la porta d’accés al centre educatiu hi havia congregat un grup de negacionistes, antivacunes, i en iniciar la seua feina a l’interior van ser requerits per un agent de Policia Local perquè s’identificaren amb els seus corresponents DNI, cosa que van fer, tal com marca la llei.

Des del COMCAS «lamentem que un agent de la policia local demane al personal sanitari que s’identifique, quan havien acudit al centre escolar en compliment de les ordres donades pels responsables del Departament de Salut de la Plana, que prèviament havien notificat a la Direcció del CEIP la seua presència per vacunar aquells menors que comptaren amb la preceptiva i necessària autorització paterna. Alguns dels pares i les mares estaven presents acompanyant els seus fills».

El Col·legi de Metges de Castelló «censura que la petició d’identificació del personal sanitari obstaculitzés la tasca encomanada.» Per això, «a més de reiterar el nostre suport als professionals que estaven exercint i complint amb el seu deure, urgim -i així ho farem saber- a l’administració autonòmica, la Conselleria de Sanitat, directors d’Atenció Primària i gerents de les àrees de salut que reforcen el paper que exerceixen estes professionals i implementen les mesures de protecció necessàries perquè puguen realitzar la seua feina en les millors condicions possibles.»

«No és de rebuda este tipus de situacions que aguditzen la pressió sobre els professionals de l’Atenció Primària que fa més d’un any que pateixen una sobrecàrrega de treball que posa a la vora del col·lapse la que és la porta d’entrada al sistema de salut pública, finalitzen.»

Així mateix, «reiterem el nostre agraïment a la societat pel seu comportament majoritàriament respectuós amb el treball del personal sanitari i tornem a insistir en la necessitat que seguisquen complint els protocols i mesures de prevenció per aturar el virus i que han donat bons resultats, com ara el rentada freqüent de mans, ús de mascaretes a interiors i exteriors, mantenir la distància social de 2 metres, evitar les concentracions de gent i, sobretot, vacunar-se.»

 

Últimes notícies

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.