16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Denuncien la pressió de negacionistes a un equip de vacunació escolar a Vila-real

El Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) denuncia la pressió exercida sobre l’equip de pediatres que estava vacunant als escolars del CEIP Pascual Nácher de Vila-real.

D’una banda, el personal sanitari va denunciar que a la porta d’accés al centre educatiu hi havia congregat un grup de negacionistes, antivacunes, i en iniciar la seua feina a l’interior van ser requerits per un agent de Policia Local perquè s’identificaren amb els seus corresponents DNI, cosa que van fer, tal com marca la llei.

Des del COMCAS “lamentem que un agent de la policia local demane al personal sanitari que s’identifique, quan havien acudit al centre escolar en compliment de les ordres donades pels responsables del Departament de Salut de la Plana, que prèviament havien notificat a la Direcció del CEIP la seua presència per vacunar aquells menors que comptaren amb la preceptiva i necessària autorització paterna. Alguns dels pares i les mares estaven presents acompanyant els seus fills”.

El Col·legi de Metges de Castelló “censura que la petició d’identificació del personal sanitari obstaculitzés la tasca encomanada.” Per això, “a més de reiterar el nostre suport als professionals que estaven exercint i complint amb el seu deure, urgim -i així ho farem saber- a l’administració autonòmica, la Conselleria de Sanitat, directors d’Atenció Primària i gerents de les àrees de salut que reforcen el paper que exerceixen estes professionals i implementen les mesures de protecció necessàries perquè puguen realitzar la seua feina en les millors condicions possibles.”

“No és de rebuda este tipus de situacions que aguditzen la pressió sobre els professionals de l’Atenció Primària que fa més d’un any que pateixen una sobrecàrrega de treball que posa a la vora del col·lapse la que és la porta d’entrada al sistema de salut pública, finalitzen.”

Així mateix, “reiterem el nostre agraïment a la societat pel seu comportament majoritàriament respectuós amb el treball del personal sanitari i tornem a insistir en la necessitat que seguisquen complint els protocols i mesures de prevenció per aturar el virus i que han donat bons resultats, com ara el rentada freqüent de mans, ús de mascaretes a interiors i exteriors, mantenir la distància social de 2 metres, evitar les concentracions de gent i, sobretot, vacunar-se.”

 

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.