Denuncien la pressió de negacionistes a un equip de vacunació escolar a Vila-real

El Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) denuncia la pressió exercida sobre l’equip de pediatres que estava vacunant als escolars del CEIP Pascual Nácher de Vila-real.

D’una banda, el personal sanitari va denunciar que a la porta d’accés al centre educatiu hi havia congregat un grup de negacionistes, antivacunes, i en iniciar la seua feina a l’interior van ser requerits per un agent de Policia Local perquè s’identificaren amb els seus corresponents DNI, cosa que van fer, tal com marca la llei.

Des del COMCAS «lamentem que un agent de la policia local demane al personal sanitari que s’identifique, quan havien acudit al centre escolar en compliment de les ordres donades pels responsables del Departament de Salut de la Plana, que prèviament havien notificat a la Direcció del CEIP la seua presència per vacunar aquells menors que comptaren amb la preceptiva i necessària autorització paterna. Alguns dels pares i les mares estaven presents acompanyant els seus fills».

El Col·legi de Metges de Castelló «censura que la petició d’identificació del personal sanitari obstaculitzés la tasca encomanada.» Per això, «a més de reiterar el nostre suport als professionals que estaven exercint i complint amb el seu deure, urgim -i així ho farem saber- a l’administració autonòmica, la Conselleria de Sanitat, directors d’Atenció Primària i gerents de les àrees de salut que reforcen el paper que exerceixen estes professionals i implementen les mesures de protecció necessàries perquè puguen realitzar la seua feina en les millors condicions possibles.»

«No és de rebuda este tipus de situacions que aguditzen la pressió sobre els professionals de l’Atenció Primària que fa més d’un any que pateixen una sobrecàrrega de treball que posa a la vora del col·lapse la que és la porta d’entrada al sistema de salut pública, finalitzen.»

Així mateix, «reiterem el nostre agraïment a la societat pel seu comportament majoritàriament respectuós amb el treball del personal sanitari i tornem a insistir en la necessitat que seguisquen complint els protocols i mesures de prevenció per aturar el virus i que han donat bons resultats, com ara el rentada freqüent de mans, ús de mascaretes a interiors i exteriors, mantenir la distància social de 2 metres, evitar les concentracions de gent i, sobretot, vacunar-se.»

 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU