Denuncien la pressió de negacionistes a un equip de vacunació escolar a Vila-real

El Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) denuncia la pressió exercida sobre l’equip de pediatres que estava vacunant als escolars del CEIP Pascual Nácher de Vila-real.

D’una banda, el personal sanitari va denunciar que a la porta d’accés al centre educatiu hi havia congregat un grup de negacionistes, antivacunes, i en iniciar la seua feina a l’interior van ser requerits per un agent de Policia Local perquè s’identificaren amb els seus corresponents DNI, cosa que van fer, tal com marca la llei.

Des del COMCAS «lamentem que un agent de la policia local demane al personal sanitari que s’identifique, quan havien acudit al centre escolar en compliment de les ordres donades pels responsables del Departament de Salut de la Plana, que prèviament havien notificat a la Direcció del CEIP la seua presència per vacunar aquells menors que comptaren amb la preceptiva i necessària autorització paterna. Alguns dels pares i les mares estaven presents acompanyant els seus fills».

El Col·legi de Metges de Castelló «censura que la petició d’identificació del personal sanitari obstaculitzés la tasca encomanada.» Per això, «a més de reiterar el nostre suport als professionals que estaven exercint i complint amb el seu deure, urgim -i així ho farem saber- a l’administració autonòmica, la Conselleria de Sanitat, directors d’Atenció Primària i gerents de les àrees de salut que reforcen el paper que exerceixen estes professionals i implementen les mesures de protecció necessàries perquè puguen realitzar la seua feina en les millors condicions possibles.»

«No és de rebuda este tipus de situacions que aguditzen la pressió sobre els professionals de l’Atenció Primària que fa més d’un any que pateixen una sobrecàrrega de treball que posa a la vora del col·lapse la que és la porta d’entrada al sistema de salut pública, finalitzen.»

Així mateix, «reiterem el nostre agraïment a la societat pel seu comportament majoritàriament respectuós amb el treball del personal sanitari i tornem a insistir en la necessitat que seguisquen complint els protocols i mesures de prevenció per aturar el virus i que han donat bons resultats, com ara el rentada freqüent de mans, ús de mascaretes a interiors i exteriors, mantenir la distància social de 2 metres, evitar les concentracions de gent i, sobretot, vacunar-se.»

 

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.