8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Denuncien la pressió de negacionistes a un equip de vacunació escolar a Vila-real

El Col·legi de Metges de Castelló (COMCAS) denuncia la pressió exercida sobre l’equip de pediatres que estava vacunant als escolars del CEIP Pascual Nácher de Vila-real.

D’una banda, el personal sanitari va denunciar que a la porta d’accés al centre educatiu hi havia congregat un grup de negacionistes, antivacunes, i en iniciar la seua feina a l’interior van ser requerits per un agent de Policia Local perquè s’identificaren amb els seus corresponents DNI, cosa que van fer, tal com marca la llei.

Des del COMCAS “lamentem que un agent de la policia local demane al personal sanitari que s’identifique, quan havien acudit al centre escolar en compliment de les ordres donades pels responsables del Departament de Salut de la Plana, que prèviament havien notificat a la Direcció del CEIP la seua presència per vacunar aquells menors que comptaren amb la preceptiva i necessària autorització paterna. Alguns dels pares i les mares estaven presents acompanyant els seus fills”.

El Col·legi de Metges de Castelló “censura que la petició d’identificació del personal sanitari obstaculitzés la tasca encomanada.” Per això, “a més de reiterar el nostre suport als professionals que estaven exercint i complint amb el seu deure, urgim -i així ho farem saber- a l’administració autonòmica, la Conselleria de Sanitat, directors d’Atenció Primària i gerents de les àrees de salut que reforcen el paper que exerceixen estes professionals i implementen les mesures de protecció necessàries perquè puguen realitzar la seua feina en les millors condicions possibles.”

“No és de rebuda este tipus de situacions que aguditzen la pressió sobre els professionals de l’Atenció Primària que fa més d’un any que pateixen una sobrecàrrega de treball que posa a la vora del col·lapse la que és la porta d’entrada al sistema de salut pública, finalitzen.”

Així mateix, “reiterem el nostre agraïment a la societat pel seu comportament majoritàriament respectuós amb el treball del personal sanitari i tornem a insistir en la necessitat que seguisquen complint els protocols i mesures de prevenció per aturar el virus i que han donat bons resultats, com ara el rentada freqüent de mans, ús de mascaretes a interiors i exteriors, mantenir la distància social de 2 metres, evitar les concentracions de gent i, sobretot, vacunar-se.”

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.