El desinfectant que s’usa contra el coronavirus i que podria ser perillós

 

Segons una investigació feta per la Universitat de Saskatchewan (Canadà), la neteja d’objectes amb desinfectants a base de peròxid d’hidrogen contamina l’aire i comporta un risc per a la salut.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, els investigadors es van adonar de que al fer ús d’un drap amb esta substància s’eleva el peròxid d’hidrogen a més de 600 parts per bilió superant el màxim autoritzat durant huit hores. Una exposició prolongada podria comportar problemes de salut com irritació respiratòria, afeccions cutànies i altres de caràcter ocular.

 

La situació provocada per la COVID-19 ha conscienciat a la població a fer desinfeccions de forma habitual, fet que ha incrementat la demanda de productes de neteja com el lleixiu, article que té una composició de peridròxid d’hidrogen.

 

Existix un risc real i demostrat front a una exposició continuada a este component, sent la població més afectada els professionals de neteja, que dedica la seua jornada laboral al complet a fer activitats d’higenització de superfícies com el terra o el mobiliari en general.

 

Últimes notícies

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.