Detectats els primers casos de ‘flurona’ a Espanya

Flurona ja és a Espanya. Aquest dilluns el Servei Català de la Salut (CatSalut) ha anunciat que ha detectat els primers casos de ‘flurona‘ a Catalunya. Així ho ha confirmat la directora de CatSalut, Gemma  Craywinckel, en roda de premsa.

La coinfecció de covid-19 i grip s’ha detectat dies després que Israel notificarà el primer cas a tot el món. Aquest “mix” de coronavirus i grip, segons ha explicat la doctora, no és nou ni extraordinari, ja que “es pot produir en algunes ocasions quan hi ha diversos virus circulants que coexisteixen”.

A més ha assegurat en roda de premsa que els casos detectats «no revesteixen espacial gravetat, ni existeix diferència d’abordatge» respecte als casos de només coronavirus o grip. «Els que s’han detectat fins ara són pocs i anecdòtics», ha assenyalat la directora.

Flurona no és una nova variant del virus, com òmicron o delta, sinó la unió de dues malalties. En aquest cas es dona quan una persona té coronavirus i grip alhora. El seu nom ve de la combinació del terme grip en anglés “flu” i l’abreujament de coronavirus com a “corona”, i de moment els pacients que la presenten no presenten un quadre greu.

Últimes notícies

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.

La reunió de Llanos Massó amb l’ambaixadora d’Israel busca reforçar el diàleg institucional

Llanos Massó ha rebut al seu despatx de les Corts Dana Erlich, ambaixadora en funcions d’Israel a Espanya, en una trobada centrada en l’actualitat política i en el reforç del diàleg institucional.

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.