Detectats els primers casos de ‘flurona’ a Espanya

Flurona ja és a Espanya. Aquest dilluns el Servei Català de la Salut (CatSalut) ha anunciat que ha detectat els primers casos de ‘flurona‘ a Catalunya. Així ho ha confirmat la directora de CatSalut, Gemma  Craywinckel, en roda de premsa.

La coinfecció de covid-19 i grip s’ha detectat dies després que Israel notificarà el primer cas a tot el món. Aquest “mix” de coronavirus i grip, segons ha explicat la doctora, no és nou ni extraordinari, ja que “es pot produir en algunes ocasions quan hi ha diversos virus circulants que coexisteixen”.

A més ha assegurat en roda de premsa que els casos detectats «no revesteixen espacial gravetat, ni existeix diferència d’abordatge» respecte als casos de només coronavirus o grip. «Els que s’han detectat fins ara són pocs i anecdòtics», ha assenyalat la directora.

Flurona no és una nova variant del virus, com òmicron o delta, sinó la unió de dues malalties. En aquest cas es dona quan una persona té coronavirus i grip alhora. El seu nom ve de la combinació del terme grip en anglés “flu” i l’abreujament de coronavirus com a “corona”, i de moment els pacients que la presenten no presenten un quadre greu.

Últimes notícies

Juliol més càlid registrat a la Comunitat Valenciana i el més sec del segle

El juliol de 2026 ha sigut el més càlid registrat a la Comunitat Valenciana, amb 27,3 graus de mitjana, i el més sec del segle, amb només 2,5 litres per metre quadrat.

Els treballs continuen en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara sense controlar

Bombers i brigades forestals continuen treballant a la zona de l’incendi de la Vall d’Uixó per consolidar el perímetre, huit dies després que quedara estabilitzat. L’objectiu és poder passar prompte a la fase de control, després que el foc haja cremat 9.568 hectàrees.

Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

En juliol han mort 107 persones en 97 accidents de trànsit a Espanya, 7 d’elles a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en 2025. És el segon juliol amb menys morts de la sèrie històrica, malgrat l’augment dels desplaçaments de llarg recorregut.

Maximo Quiles afronta Silverstone amb fam de victòria però sense confiar-se

Maximo Quiles arriba al Gran Premi de Gran Bretanya com a sòlid líder de Moto3, amb 104 punts d’avantatge, i anuncia que no pensa relaxar-se a Silverstone.

El PPCV carrega contra els retalls al Tajo-Segura i reclama un pacte estatal per l’aigua

El PPCV ha denunciat els retalls al transvasament Tajo-Segura, que considera una injustícia per a la Comunitat Valenciana, i ha exigit un Pacte Nacional de l’Aigua que done estabilitat i criteris tècnics a la gestió hídrica.

El Valencia Basket femení arranca la pretemporada el 17 d’agost amb dos amistosos clau

El Valencia Basket femení començarà la pretemporada el 17 d’agost, farà només dos amistosos i arribarà a la Supercopa LF Endesa amb quasi tres setmanes de preparació.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat l’avís groc este dimecres a la vesprada a l’interior nord de Castelló per pluges intenses, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent, i manté també avisos per calor en punts de València i Alacant.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats estan investigats per delictes contra la salut pública, pertinença a grup criminal, armes i frau elèctric.
FILMOTECA D'ESTIU