15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Sanitat confirma cinc casos de la soca ‘anglesa’ del coronavirus, tres en València i dos en Elx

 

Actualització 30/12/2020 a les 13.35 hores. La subdirectora general d’Epidemiologia i Vigilància de la Salut, Hermelinda Vanaclocha, ha confirmat este dimecres l’existència de cinc casos de la variant anglesa‘ del coronavirus en el territori valencià, tres d’ells detectats a València i dos en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Segons la responsable sanitària, els centres de seqüenciació han confirmat este mateix dimarts per la nit l’existència dels cinc casos, i ara s’estan duent a terme tots els estudis d’investigació per a conéixer el seu origen, si bé ha precisat que alguns d’ells «pareix clar» que es tracta de persones que estaven vivint en Londres i han tornat en el període nadalenc.

 

Vanaclocha ha volgut ressaltar que el que s’haja detectat casos de la variant anglesa és «habitual», perquè s’estan registrant en països europeus encara que també als EUA, el Canadà o Austràlia. «Pràcticament a tot el món», ha dit, i ha precisat que això no significa que la vacuna que ha començat a administrar-se no siga eficaç.

 

«És un dels rumors més grans que hi ha ara, saber si serà eficaç o no» la vacuna, ha indicat, però ha posat l’accent que, amb els estudis que hi ha fins hui sobre esta soca per part del govern anglés, «pareix clar que és eficaç». En este sentit, ha advertit: «Un no ha de pensar que no eficaç i no vacunar. És importantíssim que tota la població, quan ens donen accés a la vacuna, ens vacunem», ha resumit.

 

Detecten els dos primers casos de la soca britànica del Covid-19 en l’hospital General d’Elx

L’Hospital General d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detectat dos casos de pacients portadors de la nova soca britànica de coronavirus. Es tracta dels dos primers casos d’esta variant detectats en el territori valencià.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la detecció d’esta nova variant en Elx s’ha confirmat després de seqüenciar genèticament les mostres de dos malalts de Covid-19 amb sospita que foren portadors d’esta variant del virus, segons ha confirmat Antonio Galiana, investigador principal del servici de Microbiologia de l’Hospital General d’Elx.

 

Amb esta nova aparició de la soca britànica, el territori valencià se suma a altres comunitats, com Madrid, que ja han detectat casos d’este nova variant de la pandèmia.

 

Una variant del coronavirus molt contagiosa

El problema d’esta soca és que és molt més contagiosa. De fet, els casos al Regne Unit, s’han disparat fins a nivells no conseguits fins al moment durant la pandèmia.

 

Segons ha pogut confirmar el citat mitjà, els pacients en els que s’ha detectat la variant són espanyols i un d’ells hauria viatjat recentment al Regne Unit.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.