16 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Dissolen un botelló amb 300 jóvens en els voltants del Castell de Santa Bàrbara d’Alacant

 

Esta vesprada de dissabte, la Policia Local d’Alacant va organitzar un operatiu per a dissoldre un grup de 300 persones que després del tancament dels bars del Barri antic, la zona Centre i el Mercat, es van desplaçar per a fer botellons al voltant de l’Ereta i pels accessos al Castell de Santa Bàrbara que van haver de ser clausurats.

 

El balanç del dissabte de la Policia Local es va tancar amb un total de 107 sancions per consum d’alcohol, no portar mascareta, estar en grups i es van dissoldre 29 festes en cases per a garantir el compliment de les mesures de seguretat i frenar els contagis del Covid-19 en esta pandèmia, i amb tres detinguts.

 

L’operatiu en L’Ereta es va organitzar amb desenes d’agents durant la vesprada després de comprovar que els jóvens s’estaven dirigint als accessos del parc de  l’Ereta per a fer botellons en grups numerosos. La Policia va entrar amb les patrulles per diferents accessos, moment en el que en observar la presència policial els jóvens van pegar a fugir per a evitar ser identificats i sancionats.

 

3 persones pillades conduint baix els efectes de l’alcohol

Els agents van conseguir denunciar a un grup ampli d’uns quaranta dels quals estava consumint alcohol sense mascareta i totes les begudes van ser confiscades.

 

D’altra banda, en les vigilàncies amb controls de trànsit i patrulles per tota la ciutat d’Alacant, s’han alçat 26 actes de denúncia a persones que han incomplit l’ús de la mascareta i els grups, i es va intervindre amb diferents reunions de més de quatre persones, interposant actes per sobrepassar el límit màxim de persones en grup permés, amb 4 denúncies per desobediència de la Llei de Seguretat, i 2 per orinar en la via pública

 

Del total d’intervencions, concretament durant la vesprada es va muntar un control en l’avinguda de Países Escandinavos denunciant a tres persones per conduir baix els efectes de l’alcohol, instruint diligències judicials, així com es van alçar 14 denúncies per infraccions de trànsit com no tindre la ITV en vigor, l’assegurança així com per circular sense cinturó o parlant pel mòbil. 

 

Un cas de presumptes abusos sexuals

Finalment al costat d’estes intervencions cal destacar que ahir la Policia Local va detindre a tres persones per un presumpte delicte de violència de gènere, una altra detenció es va produir en un control per falsedat en document mercantil, i un tercer per presumptes abusos sexuals.​

 

Durant tota la jornada del dissabte es van dissoldre 29 festes en cases, a la vesprada es van atendre 16 denúncies de particulars que estaven celebrant en domicilis festes clandestines, una de les més importants es va dissoldre en l’avinguda de Dénia, amb jóvens que havien quedat per xarxes socials, alçant 14 actes per incompliment d’agrupació de persones no convivents i desobediència. 

 

Així mateix el servici Nocturn des de les deu a les cinc de la matinada van dissoldre altres 13 festes il·legals més en cases generant soroll i molèsties als veïns i queixes de particulars.

Últimes notícies

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.

Morant defén que el PSOE ha reaccionat de manera immediata davant els casos d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que no es pot demanar més al PSOE davant les denúncies d'assetjament, subratllant mesures en hores i suport a les víctimes. També ha reclamat explicacions a Vox i ha donat per resolta una querella contra Leire Díez.

Kindelán urgix a simplificar la regulació financera per a impulsar el creixement a Europa

La presidenta de la AEB ha reclamat una simplificació reguladora urgent per a reforçar el creixement i la competitivitat d'Europa. CECA i UNACC han demanat un marc més proporcionat i basat en principis, mentres el sector avança en inclusió i digitalització.

La Generalitat retira 18.304 vivendes turístiques del registre en 2025 i activa noves revisions

La Comunitat Valenciana ha donat de baixa 18.304 VUT en 2025 per incomplir el decret llei 9/2024, amb faltes com la referència cadastral o el NIF. Turisme prepara dos fases per a revisar 11.029 ICUS i depurar 3.394 referències duplicades.