Dissolen un botelló amb 300 jóvens en els voltants del Castell de Santa Bàrbara d’Alacant

 

Esta vesprada de dissabte, la Policia Local d’Alacant va organitzar un operatiu per a dissoldre un grup de 300 persones que després del tancament dels bars del Barri antic, la zona Centre i el Mercat, es van desplaçar per a fer botellons al voltant de l’Ereta i pels accessos al Castell de Santa Bàrbara que van haver de ser clausurats.

 

El balanç del dissabte de la Policia Local es va tancar amb un total de 107 sancions per consum d’alcohol, no portar mascareta, estar en grups i es van dissoldre 29 festes en cases per a garantir el compliment de les mesures de seguretat i frenar els contagis del Covid-19 en esta pandèmia, i amb tres detinguts.

 

L’operatiu en L’Ereta es va organitzar amb desenes d’agents durant la vesprada després de comprovar que els jóvens s’estaven dirigint als accessos del parc de  l’Ereta per a fer botellons en grups numerosos. La Policia va entrar amb les patrulles per diferents accessos, moment en el que en observar la presència policial els jóvens van pegar a fugir per a evitar ser identificats i sancionats.

 

3 persones pillades conduint baix els efectes de l’alcohol

Els agents van conseguir denunciar a un grup ampli d’uns quaranta dels quals estava consumint alcohol sense mascareta i totes les begudes van ser confiscades.

 

D’altra banda, en les vigilàncies amb controls de trànsit i patrulles per tota la ciutat d’Alacant, s’han alçat 26 actes de denúncia a persones que han incomplit l’ús de la mascareta i els grups, i es va intervindre amb diferents reunions de més de quatre persones, interposant actes per sobrepassar el límit màxim de persones en grup permés, amb 4 denúncies per desobediència de la Llei de Seguretat, i 2 per orinar en la via pública

 

Del total d’intervencions, concretament durant la vesprada es va muntar un control en l’avinguda de Países Escandinavos denunciant a tres persones per conduir baix els efectes de l’alcohol, instruint diligències judicials, així com es van alçar 14 denúncies per infraccions de trànsit com no tindre la ITV en vigor, l’assegurança així com per circular sense cinturó o parlant pel mòbil. 

 

Un cas de presumptes abusos sexuals

Finalment al costat d’estes intervencions cal destacar que ahir la Policia Local va detindre a tres persones per un presumpte delicte de violència de gènere, una altra detenció es va produir en un control per falsedat en document mercantil, i un tercer per presumptes abusos sexuals.​

 

Durant tota la jornada del dissabte es van dissoldre 29 festes en cases, a la vesprada es van atendre 16 denúncies de particulars que estaven celebrant en domicilis festes clandestines, una de les més importants es va dissoldre en l’avinguda de Dénia, amb jóvens que havien quedat per xarxes socials, alçant 14 actes per incompliment d’agrupació de persones no convivents i desobediència. 

 

Així mateix el servici Nocturn des de les deu a les cinc de la matinada van dissoldre altres 13 festes il·legals més en cases generant soroll i molèsties als veïns i queixes de particulars.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.