21.5 C
València
Dissabte, 18 octubre, 2025

Una dona detinguda per negar-se a posar-se la mascareta en Ontinyent

 

Agents de la Policia Nacional han detingut esta nit de dijous, cap a les 00.30 hores, en un carrer d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (Ontinyent), a una dona de 46 anys com a presumpta autora d’un delicte de desobediència greu, després de negarse en reiterades ocasions a posarse la mascareta com obliga el Decret llei 11/20 de 24 de juliol.

 

Els fets han passat quan els agents que feien faenes de prevenció per un carrer de la localitat han vist a una dona que caminava per la mateixa sense fer ús de la mascareta obligatòria. Els policies li han preguntat a la dona per què no portava la mascareta, al que ha contestat que no la portava perquè no li donava la gana. A demés, ha manifestat «no me la posaré, ni me la posaré mai, perquè soc una persona lliure».

 

Davant d’estes paraules, els agents li han indicat que si no tenia mascareta, ells podrien donar-li una, al mateix temps que li la donava, però ella s’ha negant-se rotundament, pel que li han dit que en eixe cas haurien de procedir a alçar-li una acta de denúncia per Decret llei 11/20 per no fer ús d’esta.

 

Ja havia sigut avisada 8 voltes

La dona ha continuat en la seua actitud, pel que els agents l’han revisat per vore si portava mascaretes i li han trobat diferents. Minuts més tard, els agents han descobert que la dona ja havia sigut advertida en més ocasions el que implicava el no portar posada la mascareta d’ús obligatori.

 

Finalment, els policies després d’instar-li en reiterades ocasions que se la posara i tindre coneixement que havia sigut proposada per a sanció en huit ocasions, tres per Decret llei 11/20 i cinc per Acta infracció Llei orgànica 4/2015, ha sigut detinguda com a presumpta autora d’un delicte de desobediència greu. La detinguda, sense antecedents policials, ha passat este matí de dijous a disposició judicial.

Últimes notícies

Un intent de robatori acaba en xapes amb la cara del lladre que s’esgoten en hores

Una botiga de Benimaclet va convertir un intent de robatori en una sèrie de xapes amb la cara desdibuixada del merodeador. El producte a 1 euro es va esgotar en hores i ja frega el mig miler de vendes.

Un estudi atribuïx els primers desbordaments a Paiporta a L’Horteta i Gallego

La investigació del IIAMA-UPV reconstruïx la dana del 29 d'octubre de 2024 i conclou que els desbordes inicials no van procedir de la Rambla de Poio. La resposta sobtada de les conques de L'Horta Sud i la distribució de la pluja expliquen la seqüència de l'episodi.

Massanassa necessitarà entre 3 i 4 anys per a recuperar el nivell previ al 28-O després de la DANA

L'alcalde situa la recuperació completa entre 3 i 4 anys després de la DANA del 29 d'octubre. Demana agilitat en les ajudes i obres hidràuliques aigües amunt per a reduir el risc.

Pocs núvols i temperatures sense canvis este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós, boires a l'interior i temperatures sense canvis. El diumenge augmentarà la nuvolositat en el nord.

Una altra mala primera part llastra al València: 90-84 a Mònaco

El València va encadenar la seua tercera derrota en l'Eurolliga en perdre 90-84 en la pista del Mònaco. Un 30-15 en el segon quart va marcar el xoc malgrat la reacció.

Que el valencià vixca en tots els llocs

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre la polèmica que ha generat el lema de la Generalitat València per al 9 d'Octubre i si és correcte o no

Josep Planells guanya el Premi Reina Sofia de Composició per ‘Metalepsis’

Josep Planells Schiaffino s'imposa en la XLII edició amb 'Metalepsis', que s'estrena en el Teatre Monumental amb l'Orquestra RTVE. El guardó, dotat amb 100.000 euros, reforça una trajectòria lligada a bandes i conservatoris.

El funeral d’Estat per les víctimes de la DANA serà el 29 a les 18 hores a València

L'homenatge d'Estat per les víctimes de la DANA se celebrarà el dimecres 29 d'octubre a les 18 hores en el Museu Príncep Felip de València. Es recordarà a 237 morts i assistiran autoritats i famílies amb invitació personal.