Els efectes secundaris més comuns de la vacuna contra la Covid-19 en xiquets

En les últimes setmanes estem veient com els casos de coronavirus han augmentat en els xiquets i encara que els efectes del virus no solen ser greus en ells, sí que poden transmetre-ho a la resta d’adults. Esta setmana, la EMA ha recomanat la vacuna contra la Covid-19 de Pfizer per a xiquets entre 5 i 11 anys.

Prompte podria començar la vacunació en els menors de 12 anys

Per a vacunar-los, els pares són els que tenen l’última paraula i veuen que prompte podria començar la vacunació als xiquets europeus. De moment, s’ha aprovat el seu ús, però a Espanya, no hi ha encara una decisió per a vacunar als menuts.

Les primeres vacunacions podrien estar al caure

Esta decisió depén dels experts en la Comissió de Salut Pública. Segons Sanitat, les primeres vacunes infantils podrien arribar a mitjan desembre. Tenen el mateix principi actiu que les dels adults, però en menor quantitat, una tercera part.

Els efectes secundaris de les vacunes en xiquets

Han de passar 21 dies entre la primera i la segona dosi. Els efectes secundaris, dolor, enrogiment inflor en la zona de la burxada… sensacions molt similars a les dels adults, però segons els pediatres els menuts ho porten millor.

Té una efectivitat de quasi el 91% i encara que a ells la malaltia no els afecta de manera greu, diuen els psicòlegs que els ajudarà a no passar per aïllaments innecessaris, que els causen “molta frustració sobretot en els xiquets de 8-10 anys que veuen que porten la seua màscara i es pregunten el perquè“.

En la Comunitat Valenciana estan preparats

A la Comunitat Valenciana, el president Ximo Puig ha assegurat que els serveis sanitarisestan preparats“. “És una decisió que han de prendre els tècnics“, va apuntar el dijous Puig, que va recalcar que “com sempre, amb la màxima seguretat jurídica, som favorables per definició a aplicar totes les ampliacions de la vacuna que estiguen aprovades per la EMA i l’Agència Espanyola del Medicament“.

Incidència acumulada de 253 casos en menors de 12 anys

El Comité Assessor de Vacunes de l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) també s’ha posicionat este dijous a favor de la vacunació dels nens, basat en cinc arguments: El dret del xiquet a la seua protecció individual enfront de la malaltia, aconseguir i mantenir espais educatius segurs, aconseguir la immunitat de grup, disminuir la circulació del SARS-COV-2 i [evitar] l’aparició de noves variants i no privar a la població infantil del benefici que aporta la vacunació, del qual ja gaudeixen els majors de 12 anys.

Segons les últimes dades del Ministeri de Sanitat, corresponents a este dijous, la incidència acumulada entre els menors de 12 anys a Espanya ascendeix a 253 casos per 100.000 habitants a 14 dies, quasi 100 punts més que la registrada entre la població general. Les diferències entre comunitats, no obstant això, són molt importants. Navarra, amb 1.040 casos, és la que registra més contagis, mentre que la que menys és Astúries, amb 99.

La EMA també està avaluant la vacuna pediàtrica de Moderna, encara que no s’espera que prenga una decisió fins a les pròximes setmanes. Per als nens menors de cinc anys no hi ha de moment cap vacuna aprovada.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.