Els efectes secundaris més comuns de la vacuna contra la Covid-19 en xiquets

En les últimes setmanes estem veient com els casos de coronavirus han augmentat en els xiquets i encara que els efectes del virus no solen ser greus en ells, sí que poden transmetre-ho a la resta d’adults. Esta setmana, la EMA ha recomanat la vacuna contra la Covid-19 de Pfizer per a xiquets entre 5 i 11 anys.

Prompte podria començar la vacunació en els menors de 12 anys

Per a vacunar-los, els pares són els que tenen l’última paraula i veuen que prompte podria començar la vacunació als xiquets europeus. De moment, s’ha aprovat el seu ús, però a Espanya, no hi ha encara una decisió per a vacunar als menuts.

Les primeres vacunacions podrien estar al caure

Esta decisió depén dels experts en la Comissió de Salut Pública. Segons Sanitat, les primeres vacunes infantils podrien arribar a mitjan desembre. Tenen el mateix principi actiu que les dels adults, però en menor quantitat, una tercera part.

Els efectes secundaris de les vacunes en xiquets

Han de passar 21 dies entre la primera i la segona dosi. Els efectes secundaris, dolor, enrogiment inflor en la zona de la burxada… sensacions molt similars a les dels adults, però segons els pediatres els menuts ho porten millor.

Té una efectivitat de quasi el 91% i encara que a ells la malaltia no els afecta de manera greu, diuen els psicòlegs que els ajudarà a no passar per aïllaments innecessaris, que els causen «molta frustració sobretot en els xiquets de 8-10 anys que veuen que porten la seua màscara i es pregunten el perquè«.

En la Comunitat Valenciana estan preparats

A la Comunitat Valenciana, el president Ximo Puig ha assegurat que els serveis sanitaris «estan preparats«. «És una decisió que han de prendre els tècnics«, va apuntar el dijous Puig, que va recalcar que «com sempre, amb la màxima seguretat jurídica, som favorables per definició a aplicar totes les ampliacions de la vacuna que estiguen aprovades per la EMA i l’Agència Espanyola del Medicament«.

Incidència acumulada de 253 casos en menors de 12 anys

El Comité Assessor de Vacunes de l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) també s’ha posicionat este dijous a favor de la vacunació dels nens, basat en cinc arguments: El dret del xiquet a la seua protecció individual enfront de la malaltia, aconseguir i mantenir espais educatius segurs, aconseguir la immunitat de grup, disminuir la circulació del SARS-COV-2 i [evitar] l’aparició de noves variants i no privar a la població infantil del benefici que aporta la vacunació, del qual ja gaudeixen els majors de 12 anys.

Segons les últimes dades del Ministeri de Sanitat, corresponents a este dijous, la incidència acumulada entre els menors de 12 anys a Espanya ascendeix a 253 casos per 100.000 habitants a 14 dies, quasi 100 punts més que la registrada entre la població general. Les diferències entre comunitats, no obstant això, són molt importants. Navarra, amb 1.040 casos, és la que registra més contagis, mentre que la que menys és Astúries, amb 99.

La EMA també està avaluant la vacuna pediàtrica de Moderna, encara que no s’espera que prenga una decisió fins a les pròximes setmanes. Per als nens menors de cinc anys no hi ha de moment cap vacuna aprovada.

 

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.