Els efectes secundaris més comuns de la vacuna contra la Covid-19 en xiquets

En les últimes setmanes estem veient com els casos de coronavirus han augmentat en els xiquets i encara que els efectes del virus no solen ser greus en ells, sí que poden transmetre-ho a la resta d’adults. Esta setmana, la EMA ha recomanat la vacuna contra la Covid-19 de Pfizer per a xiquets entre 5 i 11 anys.

Prompte podria començar la vacunació en els menors de 12 anys

Per a vacunar-los, els pares són els que tenen l’última paraula i veuen que prompte podria començar la vacunació als xiquets europeus. De moment, s’ha aprovat el seu ús, però a Espanya, no hi ha encara una decisió per a vacunar als menuts.

Les primeres vacunacions podrien estar al caure

Esta decisió depén dels experts en la Comissió de Salut Pública. Segons Sanitat, les primeres vacunes infantils podrien arribar a mitjan desembre. Tenen el mateix principi actiu que les dels adults, però en menor quantitat, una tercera part.

Els efectes secundaris de les vacunes en xiquets

Han de passar 21 dies entre la primera i la segona dosi. Els efectes secundaris, dolor, enrogiment inflor en la zona de la burxada… sensacions molt similars a les dels adults, però segons els pediatres els menuts ho porten millor.

Té una efectivitat de quasi el 91% i encara que a ells la malaltia no els afecta de manera greu, diuen els psicòlegs que els ajudarà a no passar per aïllaments innecessaris, que els causen “molta frustració sobretot en els xiquets de 8-10 anys que veuen que porten la seua màscara i es pregunten el perquè“.

En la Comunitat Valenciana estan preparats

A la Comunitat Valenciana, el president Ximo Puig ha assegurat que els serveis sanitarisestan preparats“. “És una decisió que han de prendre els tècnics“, va apuntar el dijous Puig, que va recalcar que “com sempre, amb la màxima seguretat jurídica, som favorables per definició a aplicar totes les ampliacions de la vacuna que estiguen aprovades per la EMA i l’Agència Espanyola del Medicament“.

Incidència acumulada de 253 casos en menors de 12 anys

El Comité Assessor de Vacunes de l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) també s’ha posicionat este dijous a favor de la vacunació dels nens, basat en cinc arguments: El dret del xiquet a la seua protecció individual enfront de la malaltia, aconseguir i mantenir espais educatius segurs, aconseguir la immunitat de grup, disminuir la circulació del SARS-COV-2 i [evitar] l’aparició de noves variants i no privar a la població infantil del benefici que aporta la vacunació, del qual ja gaudeixen els majors de 12 anys.

Segons les últimes dades del Ministeri de Sanitat, corresponents a este dijous, la incidència acumulada entre els menors de 12 anys a Espanya ascendeix a 253 casos per 100.000 habitants a 14 dies, quasi 100 punts més que la registrada entre la població general. Les diferències entre comunitats, no obstant això, són molt importants. Navarra, amb 1.040 casos, és la que registra més contagis, mentre que la que menys és Astúries, amb 99.

La EMA també està avaluant la vacuna pediàtrica de Moderna, encara que no s’espera que prenga una decisió fins a les pròximes setmanes. Per als nens menors de cinc anys no hi ha de moment cap vacuna aprovada.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022