11.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Els efectes secundaris més comuns de la vacuna contra la Covid-19 en xiquets

En les últimes setmanes estem veient com els casos de coronavirus han augmentat en els xiquets i encara que els efectes del virus no solen ser greus en ells, sí que poden transmetre-ho a la resta d’adults. Esta setmana, la EMA ha recomanat la vacuna contra la Covid-19 de Pfizer per a xiquets entre 5 i 11 anys.

Prompte podria començar la vacunació en els menors de 12 anys

Per a vacunar-los, els pares són els que tenen l’última paraula i veuen que prompte podria començar la vacunació als xiquets europeus. De moment, s’ha aprovat el seu ús, però a Espanya, no hi ha encara una decisió per a vacunar als menuts.

Les primeres vacunacions podrien estar al caure

Esta decisió depén dels experts en la Comissió de Salut Pública. Segons Sanitat, les primeres vacunes infantils podrien arribar a mitjan desembre. Tenen el mateix principi actiu que les dels adults, però en menor quantitat, una tercera part.

Els efectes secundaris de les vacunes en xiquets

Han de passar 21 dies entre la primera i la segona dosi. Els efectes secundaris, dolor, enrogiment inflor en la zona de la burxada… sensacions molt similars a les dels adults, però segons els pediatres els menuts ho porten millor.

Té una efectivitat de quasi el 91% i encara que a ells la malaltia no els afecta de manera greu, diuen els psicòlegs que els ajudarà a no passar per aïllaments innecessaris, que els causen “molta frustració sobretot en els xiquets de 8-10 anys que veuen que porten la seua màscara i es pregunten el perquè“.

En la Comunitat Valenciana estan preparats

A la Comunitat Valenciana, el president Ximo Puig ha assegurat que els serveis sanitarisestan preparats“. “És una decisió que han de prendre els tècnics“, va apuntar el dijous Puig, que va recalcar que “com sempre, amb la màxima seguretat jurídica, som favorables per definició a aplicar totes les ampliacions de la vacuna que estiguen aprovades per la EMA i l’Agència Espanyola del Medicament“.

Incidència acumulada de 253 casos en menors de 12 anys

El Comité Assessor de Vacunes de l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) també s’ha posicionat este dijous a favor de la vacunació dels nens, basat en cinc arguments: El dret del xiquet a la seua protecció individual enfront de la malaltia, aconseguir i mantenir espais educatius segurs, aconseguir la immunitat de grup, disminuir la circulació del SARS-COV-2 i [evitar] l’aparició de noves variants i no privar a la població infantil del benefici que aporta la vacunació, del qual ja gaudeixen els majors de 12 anys.

Segons les últimes dades del Ministeri de Sanitat, corresponents a este dijous, la incidència acumulada entre els menors de 12 anys a Espanya ascendeix a 253 casos per 100.000 habitants a 14 dies, quasi 100 punts més que la registrada entre la població general. Les diferències entre comunitats, no obstant això, són molt importants. Navarra, amb 1.040 casos, és la que registra més contagis, mentre que la que menys és Astúries, amb 99.

La EMA també està avaluant la vacuna pediàtrica de Moderna, encara que no s’espera que prenga una decisió fins a les pròximes setmanes. Per als nens menors de cinc anys no hi ha de moment cap vacuna aprovada.

 

Últimes notícies

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.