Anuncios

L’EMA aprova la vacuna de Moderna per als menors d’entre 12 i 17 anys

 

 

Europa podrà vacunar als seus xiquets d‘entre 12 i 17 anys amb Moderna. Així ho acaba d’anunciar l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que recomana que s’utilitze la vacuna Spikevax (el nou nom amb el qual es coneix la vacuna de Moderna) per a menors d’esta edat. Fins ara, este sèrum estava autoritzat només a partir dels 18 anys.

“L’ús de la vacuna Spikevax en xiquets d’entre 12 i 17 anys serà el mateix que el de les persones a partir de 18 anys“, es pot llegir en la resolució de l’EMA. Expliquen que es requeriran dos injeccions en un múscul del braç amb quatre setmanes entre cadascun.

Anuncios

Sobre els efectes adversos de la burxada, l’EMA explica que s’han estudiat en 3.732 xiquets i que les investigacions segueixen en curs. De moment, s’ha conclòs que Spikevax produeix una resposta similar a la dels joves d’entre 18 i 25 anys.

“A més, cap dels xiquets que van rebre la vacuna va desenvolupar COVID-19”, afig el comunicat de l’EMA, que assegura que estos resultats permeten concloure l’eficiència d’este sèrum en esta població.

Es tracta de la segona vacuna que s’aprova per a esta franja d’edat, després que l’EMA donara el vistiplau a la inoculació de Pfizer als adolescents d’entre 12 i 15 anys a la fi de maig, una opció que ja havia sigut autoritzada als Estats Units prèviament per l’Administració de Fàrmacs i Aliments.

L’agència, amb seu a Amsterdam, va dur a terme una “avaluació accelerada de les dades presentades per l’empresa”, inclosos les dades d’un “gran assaig clínic en adolescents” de més de 12 anys que va demostrar que la vacuna té una eficàcia del 100% en este grup d’edat.

 

“Rar” efecte secundari en la vacuna de Janssen

 

A més, el Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ha inclòs la síndrome de Guillain-Barré (SGB) com a efecte secundari “molt rar” després de l’administració de la vacuna contra el coronavirus de Janssen.

Després de revisar els casos notificats a nivell mundial en les campanyes de vacunació, la informació procedent dels assajos clínics i de la literatura científica, l’EMA ha conclòs que una relació causal entre l’administració d’esta vacuna i l’aparició de SGB és “possible”.

D’acord amb això, s’inclourà en la fitxa tècnica i en el prospecte d’esta vacuna com una possible reacció adversa de freqüència d’aparició “molt rara”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios