L’EMA aprova la vacuna de Moderna per als menors d’entre 12 i 17 anys

 

 

Europa podrà vacunar als seus xiquets d‘entre 12 i 17 anys amb Moderna. Així ho acaba d’anunciar l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que recomana que s’utilitze la vacuna Spikevax (el nou nom amb el qual es coneix la vacuna de Moderna) per a menors d’esta edat. Fins ara, este sèrum estava autoritzat només a partir dels 18 anys.

«L’ús de la vacuna Spikevax en xiquets d’entre 12 i 17 anys serà el mateix que el de les persones a partir de 18 anys«, es pot llegir en la resolució de l’EMA. Expliquen que es requeriran dos injeccions en un múscul del braç amb quatre setmanes entre cadascun.

Sobre els efectes adversos de la burxada, l’EMA explica que s’han estudiat en 3.732 xiquets i que les investigacions segueixen en curs. De moment, s’ha conclòs que Spikevax produeix una resposta similar a la dels joves d’entre 18 i 25 anys.

«A més, cap dels xiquets que van rebre la vacuna va desenvolupar COVID-19», afig el comunicat de l’EMA, que assegura que estos resultats permeten concloure l’eficiència d’este sèrum en esta població.

Es tracta de la segona vacuna que s’aprova per a esta franja d’edat, després que l’EMA donara el vistiplau a la inoculació de Pfizer als adolescents d’entre 12 i 15 anys a la fi de maig, una opció que ja havia sigut autoritzada als Estats Units prèviament per l’Administració de Fàrmacs i Aliments.

L’agència, amb seu a Amsterdam, va dur a terme una «avaluació accelerada de les dades presentades per l’empresa», inclosos les dades d’un «gran assaig clínic en adolescents» de més de 12 anys que va demostrar que la vacuna té una eficàcia del 100% en este grup d’edat.

 

«Rar» efecte secundari en la vacuna de Janssen

 

A més, el Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ha inclòs la síndrome de Guillain-Barré (SGB) com a efecte secundari «molt rar» després de l’administració de la vacuna contra el coronavirus de Janssen.

Després de revisar els casos notificats a nivell mundial en les campanyes de vacunació, la informació procedent dels assajos clínics i de la literatura científica, l’EMA ha conclòs que una relació causal entre l’administració d’esta vacuna i l’aparició de SGB és «possible».

D’acord amb això, s’inclourà en la fitxa tècnica i en el prospecte d’esta vacuna com una possible reacció adversa de freqüència d’aparició «molt rara».

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.