19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

L’EMA aprova la vacuna de Moderna per als menors d’entre 12 i 17 anys

 

 

Europa podrà vacunar als seus xiquets d‘entre 12 i 17 anys amb Moderna. Així ho acaba d’anunciar l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que recomana que s’utilitze la vacuna Spikevax (el nou nom amb el qual es coneix la vacuna de Moderna) per a menors d’esta edat. Fins ara, este sèrum estava autoritzat només a partir dels 18 anys.

“L’ús de la vacuna Spikevax en xiquets d’entre 12 i 17 anys serà el mateix que el de les persones a partir de 18 anys“, es pot llegir en la resolució de l’EMA. Expliquen que es requeriran dos injeccions en un múscul del braç amb quatre setmanes entre cadascun.

Sobre els efectes adversos de la burxada, l’EMA explica que s’han estudiat en 3.732 xiquets i que les investigacions segueixen en curs. De moment, s’ha conclòs que Spikevax produeix una resposta similar a la dels joves d’entre 18 i 25 anys.

“A més, cap dels xiquets que van rebre la vacuna va desenvolupar COVID-19”, afig el comunicat de l’EMA, que assegura que estos resultats permeten concloure l’eficiència d’este sèrum en esta població.

Es tracta de la segona vacuna que s’aprova per a esta franja d’edat, després que l’EMA donara el vistiplau a la inoculació de Pfizer als adolescents d’entre 12 i 15 anys a la fi de maig, una opció que ja havia sigut autoritzada als Estats Units prèviament per l’Administració de Fàrmacs i Aliments.

L’agència, amb seu a Amsterdam, va dur a terme una “avaluació accelerada de les dades presentades per l’empresa”, inclosos les dades d’un “gran assaig clínic en adolescents” de més de 12 anys que va demostrar que la vacuna té una eficàcia del 100% en este grup d’edat.

 

“Rar” efecte secundari en la vacuna de Janssen

 

A més, el Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ha inclòs la síndrome de Guillain-Barré (SGB) com a efecte secundari “molt rar” després de l’administració de la vacuna contra el coronavirus de Janssen.

Després de revisar els casos notificats a nivell mundial en les campanyes de vacunació, la informació procedent dels assajos clínics i de la literatura científica, l’EMA ha conclòs que una relació causal entre l’administració d’esta vacuna i l’aparició de SGB és “possible”.

D’acord amb això, s’inclourà en la fitxa tècnica i en el prospecte d’esta vacuna com una possible reacció adversa de freqüència d’aparició “molt rara”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.