10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

L’EMA aprova la vacuna de Moderna per als menors d’entre 12 i 17 anys

 

 

Europa podrà vacunar als seus xiquets d‘entre 12 i 17 anys amb Moderna. Així ho acaba d’anunciar l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que recomana que s’utilitze la vacuna Spikevax (el nou nom amb el qual es coneix la vacuna de Moderna) per a menors d’esta edat. Fins ara, este sèrum estava autoritzat només a partir dels 18 anys.

“L’ús de la vacuna Spikevax en xiquets d’entre 12 i 17 anys serà el mateix que el de les persones a partir de 18 anys“, es pot llegir en la resolució de l’EMA. Expliquen que es requeriran dos injeccions en un múscul del braç amb quatre setmanes entre cadascun.

Sobre els efectes adversos de la burxada, l’EMA explica que s’han estudiat en 3.732 xiquets i que les investigacions segueixen en curs. De moment, s’ha conclòs que Spikevax produeix una resposta similar a la dels joves d’entre 18 i 25 anys.

“A més, cap dels xiquets que van rebre la vacuna va desenvolupar COVID-19”, afig el comunicat de l’EMA, que assegura que estos resultats permeten concloure l’eficiència d’este sèrum en esta població.

Es tracta de la segona vacuna que s’aprova per a esta franja d’edat, després que l’EMA donara el vistiplau a la inoculació de Pfizer als adolescents d’entre 12 i 15 anys a la fi de maig, una opció que ja havia sigut autoritzada als Estats Units prèviament per l’Administració de Fàrmacs i Aliments.

L’agència, amb seu a Amsterdam, va dur a terme una “avaluació accelerada de les dades presentades per l’empresa”, inclosos les dades d’un “gran assaig clínic en adolescents” de més de 12 anys que va demostrar que la vacuna té una eficàcia del 100% en este grup d’edat.

 

“Rar” efecte secundari en la vacuna de Janssen

 

A més, el Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ha inclòs la síndrome de Guillain-Barré (SGB) com a efecte secundari “molt rar” després de l’administració de la vacuna contra el coronavirus de Janssen.

Després de revisar els casos notificats a nivell mundial en les campanyes de vacunació, la informació procedent dels assajos clínics i de la literatura científica, l’EMA ha conclòs que una relació causal entre l’administració d’esta vacuna i l’aparició de SGB és “possible”.

D’acord amb això, s’inclourà en la fitxa tècnica i en el prospecte d’esta vacuna com una possible reacció adversa de freqüència d’aparició “molt rara”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.