L’EMA aprova la vacuna de Moderna per als menors d’entre 12 i 17 anys

 

 

Europa podrà vacunar als seus xiquets d‘entre 12 i 17 anys amb Moderna. Així ho acaba d’anunciar l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que recomana que s’utilitze la vacuna Spikevax (el nou nom amb el qual es coneix la vacuna de Moderna) per a menors d’esta edat. Fins ara, este sèrum estava autoritzat només a partir dels 18 anys.

“L’ús de la vacuna Spikevax en xiquets d’entre 12 i 17 anys serà el mateix que el de les persones a partir de 18 anys“, es pot llegir en la resolució de l’EMA. Expliquen que es requeriran dos injeccions en un múscul del braç amb quatre setmanes entre cadascun.

Sobre els efectes adversos de la burxada, l’EMA explica que s’han estudiat en 3.732 xiquets i que les investigacions segueixen en curs. De moment, s’ha conclòs que Spikevax produeix una resposta similar a la dels joves d’entre 18 i 25 anys.

“A més, cap dels xiquets que van rebre la vacuna va desenvolupar COVID-19”, afig el comunicat de l’EMA, que assegura que estos resultats permeten concloure l’eficiència d’este sèrum en esta població.

Es tracta de la segona vacuna que s’aprova per a esta franja d’edat, després que l’EMA donara el vistiplau a la inoculació de Pfizer als adolescents d’entre 12 i 15 anys a la fi de maig, una opció que ja havia sigut autoritzada als Estats Units prèviament per l’Administració de Fàrmacs i Aliments.

L’agència, amb seu a Amsterdam, va dur a terme una “avaluació accelerada de les dades presentades per l’empresa”, inclosos les dades d’un “gran assaig clínic en adolescents” de més de 12 anys que va demostrar que la vacuna té una eficàcia del 100% en este grup d’edat.

 

“Rar” efecte secundari en la vacuna de Janssen

 

A més, el Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ha inclòs la síndrome de Guillain-Barré (SGB) com a efecte secundari “molt rar” després de l’administració de la vacuna contra el coronavirus de Janssen.

Després de revisar els casos notificats a nivell mundial en les campanyes de vacunació, la informació procedent dels assajos clínics i de la literatura científica, l’EMA ha conclòs que una relació causal entre l’administració d’esta vacuna i l’aparició de SGB és “possible”.

D’acord amb això, s’inclourà en la fitxa tècnica i en el prospecte d’esta vacuna com una possible reacció adversa de freqüència d’aparició “molt rara”.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.