Una empresa valenciana crea una mascareta intel·ligent que mata al Covid-19 amb una eficàcia del 99%

 

La divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza han creat un teixit ecològic amb biocides estàtics per a mascaretes que mata activament el Covid-19 i qualsevol virus amb una eficàcia del 99%. Les seues propietats continuen inalterables després de més de 100 rentades, segons han informat fonts d’esta empresa valenciana.

 

Es tracta d’Ecodry, un tèxtil intel·ligent que té la capacitat de matar al virus per contacte, prevenint el creixement de microorganismes nocius que es formen per la humitat i la temperatura dins de la mascareta, garantint la prevenció i evitant haver de tirar-les a les poques hores.

 

Ecodry és el primer teixit ecològic de fabricació i confecció espanyola que desinhibix activament qualsevol virus, inclòs el coronavirus i totes les seues soques, amb un grau d’eficàcia del 99%, i ha sigut creat per la divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València).

 

L’acció dels biocides estàtics sobre el virus del Covid-19 és bàsicament una cadena de gens replicables, continguts en un embolcall de lípids (forma científica de denominar al greix). Els seus inhibidors tèxtils actius dissolen este greix i deixen al virus sense embolcall, desfent-lo.

 

D’esta manera, quan el virus entra en contacte amb el teixit de la mascareta Ecodry, comença un procés químic que fa que el 99% de la càrrega viral desaparega en menys de dos hores i, a demés de matar el Covid-19 i les seues soques, eliminen fongs, bacteris i altres virus.

 

Eviten les al·lèrgies

Si bé esta classe de productes biocides ja eren coneguts, la gran revolució de la tecnologia Ecodry enfront d’altres marques és que, a través de nanotecnologia és capaç de fixar-los a la fibra d’una manera efectiva, conseguint que actuen exclusivament sobre la mascareta, evitant la seua migració i qualsevol problema o al·lèrgies al contacte amb la pell, segons les mateixes fonts.

 

La seua efectivitat ha sigut testada en laboratori, certificant que les seues propietats continuen inalterables després de 100 rentades consecutives a 60 graus. Les mascaretes Ecodry, són de cotó orgànic al 70%, complixen tots els requisits de seguretat i fins i tot superen a les FFP2 en filtració bacteriana. A demés, són hidròfugues, transpirables, impermeables, sense additius químics i llavables; especialment indicades per a esportistes, han ressaltat.

 

Les mascaretes poden ser usades durant llargs períodes de temps amb comoditat i sense riscos i han superat totes les proves clíniques i científiques, obtingut la certificació europea CWA17553:2020, superior a la UNE0065 i estan disponibles en totes les talles amb diferents dissenys, han destacat.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.