Una empresa valenciana distribuirà un nou test ràpid de saliva que detecta antígens en menys de 15 minuts

 

L’empresa Safadifarma distribuirà des dels seus magatzems de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), un nou test ràpid d’antigen a partir de mostres de saliva amb un sistema ràpid (resultat en menys de 15 minuts), eficaç (més del 97% de sensibilitat clínica) i més econòmic que les PCR (menys de cinc euros cada unitat).

 

Encara que només es distribuirà com a producte in vitro de categoria 1 (per a professionals sanitaris, hospitals, residències i centres públics i privats d’atenció mèdica), podria arribar a «usar-se de manera massiva com autotest o ser dispensat en farmàcies si la legislació ho permetera», ressalta la companyia en un comunicat.
 

El nou test, amb certificació de la UE, es comercialitzarà a 4,95 euros la unitat a través de la web, en caixes de 25 unitats que inclouen un recipient per a la mostra de saliva, un bastó per a obtindre la mostra, un tub amb els reactius necessaris i un dispositiu en forma de casset que analitza en qüestió de minuts la possible presència de proteïnes de la Covid-19.

 

En concret, es presenta amb una precisió del 98,1%, especificitat de 99% i sensibilitat del 97,3%, i pot minimitzar el contagi entre sanitaris i pacients en substituir l’extracció nasal per un sistema menys invasiu i més senzill.

 

Amb estes dades, la signatura està convençuda de l’eficàcia del seu nou test de saliva com a diagnòstic previ per als desplaçaments i trobades de particulars, famílies o col·lectius professionals en vespres del Nadal.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.