Una empresa valenciana distribuirà un nou test ràpid de saliva que detecta antígens en menys de 15 minuts

 

L’empresa Safadifarma distribuirà des dels seus magatzems de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), un nou test ràpid d’antigen a partir de mostres de saliva amb un sistema ràpid (resultat en menys de 15 minuts), eficaç (més del 97% de sensibilitat clínica) i més econòmic que les PCR (menys de cinc euros cada unitat).

 

Encara que només es distribuirà com a producte in vitro de categoria 1 (per a professionals sanitaris, hospitals, residències i centres públics i privats d’atenció mèdica), podria arribar a «usar-se de manera massiva com autotest o ser dispensat en farmàcies si la legislació ho permetera», ressalta la companyia en un comunicat.
 

El nou test, amb certificació de la UE, es comercialitzarà a 4,95 euros la unitat a través de la web, en caixes de 25 unitats que inclouen un recipient per a la mostra de saliva, un bastó per a obtindre la mostra, un tub amb els reactius necessaris i un dispositiu en forma de casset que analitza en qüestió de minuts la possible presència de proteïnes de la Covid-19.

 

En concret, es presenta amb una precisió del 98,1%, especificitat de 99% i sensibilitat del 97,3%, i pot minimitzar el contagi entre sanitaris i pacients en substituir l’extracció nasal per un sistema menys invasiu i més senzill.

 

Amb estes dades, la signatura està convençuda de l’eficàcia del seu nou test de saliva com a diagnòstic previ per als desplaçaments i trobades de particulars, famílies o col·lectius professionals en vespres del Nadal.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.