Una empresa valenciana distribuirà un nou test ràpid de saliva que detecta antígens en menys de 15 minuts

 

L’empresa Safadifarma distribuirà des dels seus magatzems de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), un nou test ràpid d’antigen a partir de mostres de saliva amb un sistema ràpid (resultat en menys de 15 minuts), eficaç (més del 97% de sensibilitat clínica) i més econòmic que les PCR (menys de cinc euros cada unitat).

 

Encara que només es distribuirà com a producte in vitro de categoria 1 (per a professionals sanitaris, hospitals, residències i centres públics i privats d’atenció mèdica), podria arribar a «usar-se de manera massiva com autotest o ser dispensat en farmàcies si la legislació ho permetera», ressalta la companyia en un comunicat.
 

El nou test, amb certificació de la UE, es comercialitzarà a 4,95 euros la unitat a través de la web, en caixes de 25 unitats que inclouen un recipient per a la mostra de saliva, un bastó per a obtindre la mostra, un tub amb els reactius necessaris i un dispositiu en forma de casset que analitza en qüestió de minuts la possible presència de proteïnes de la Covid-19.

 

En concret, es presenta amb una precisió del 98,1%, especificitat de 99% i sensibilitat del 97,3%, i pot minimitzar el contagi entre sanitaris i pacients en substituir l’extracció nasal per un sistema menys invasiu i més senzill.

 

Amb estes dades, la signatura està convençuda de l’eficàcia del seu nou test de saliva com a diagnòstic previ per als desplaçaments i trobades de particulars, famílies o col·lectius professionals en vespres del Nadal.

Últimes notícies

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.