11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Un error amb diverses dosis de Pfizer obligarà a tornar a vacunar a algunes persones a la Comunitat Valenciana

Una trentena de veïns de Biar (Alacant) rebran una tercera dosi de la vacuna a causa d’un error, ja que a 12 persones d’este grup només se’ls va administrar sèrum. Un fet al qual, no obstant això, ha restat importància la vicepresidenta portaveu de la Generalitat valenciana, Mónica Oltra: «De les milions de vacunes que posem, 12 errors em sembla anecdòtic i un índex d’error absolutament insignificant», va resoldre en la seua compareixença setmanal després del ple de govern.

Oltra, després de remarcar que desconeix si hi ha hagut més casos, ha destacat que l’important és que els errors s’hagen detectat i es vagen a esmenar perquè estos alacantins tinguen la pauta completa. Ha aventurat a més que este error «es pot deure al fet que la persona que carregava la xeringa podia estar esgotada», per la qual cosa ha descartat «demanar responsabilitats a una professional que està vacunant com si estigués una cadena de producció automobilística».

La també consellera d’Igualtat ha puntualitzat després que amb esta frase tractava de la gent empatitze amb l’extraordinària labor de les infermeres, ja que culpabilitzar-les dels errors seria una cosa «impròpia d’una societat avançada».

Últimes notícies

Tota la Comunitat, en avís groc per pluges després de cancel·lar-se el taronja a Castelló

Aemet ha rebaixat a groc l'avís per pluges en el sud de Castelló, de manera que tota la Comunitat Valenciana manté nivell groc fins a les 18 hores. Es preveuen 20 litres per metre quadrat en una hora o 60 en dotze hores.

Dilluns de ruixats a Castelló i València i lleu pujada de les màximes

Cel molt nuvolós i ruixats localment forts a València i Castelló, que aniran remetent de sud a nord. Les màximes pujaran lleugerament i el vent rolará a oest.

Les pluges nocturnes deixen dos acovardisques i una palmera incendiada per un llamp a Alacant

Les pluges i tempestes han activat als bombers a Alacant amb dos acovardisques a Orihuela i Daya Nueva i un incendi de palmera per llamp en Callosa del Segura. A València i Castelló no s'han registrat incidències destacades.

Les pluges deixen 149 l/m² a La Font d’en Carròs i 113 a Borriana este diumenge

La borrasca Emilia va deixar els majors acumulats a La Font d'en Carròs (149,1 l/m²) i en el club nàutic de Borriana (113), amb registres generalitzats a Castelló.

Finalitza l’alerta roja a València i es manté la taronja en el sud de Castelló

L'alerta roja per pluges en el litoral de València ha finalitzat a les 6 hores. El nivell màxim passa a ser taronja a l'interior i litoral sud de Castelló fins a les 18 hores.

Finalitza l’alerta roja per pluges a València i es manté la taronja a Castelló

L'alerta roja en el litoral de València ha finalitzat a les 6.00 i el focus es trasllada a Castelló, amb nivell taronja fins a les 18.00 i fins a 100 l/m². La resta de la Comunitat seguix en nivell groc per pluges i amb avisos per tempestes a Alacant, València i Castelló.

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².