Estos són els barris de València amb més presència de coronavirus

Les anàlisis en les aigües residuals de València per a trobar restes de coronavirus confirmen que les dades es mantenen en nivells semblants als de l'estiu per la qual cosa, després de tres setmanes amb estos paràmetres, es consolida la tendència a la baixa. Per zones, en els barris en els quals s'ha detectat major presència del virus són Poblats Marítims, Quatre Carreres – s'ha de tindre en compte que en esta zona entra l'Hospital La Fe i la dada podria estar afectada per este motiu-, Benimàmet i Extramurs.

"Es dona la circumstància que en més de cinc sectors les mostres han donat zero en l'anàlisi d'aigües residuals", ha indicat la regidora del Cicle Integral de l'Aigua a l'Ajuntament de València, Elisa Valía, qui ha puntualitzat que "no localitzar restes genòmiques del coronavirus en el clavegueram no significa necessàriament que no hi haja presència del virus, sinó que no s'ha localitzat en el moment de recollida de la mostra".

No obstant això, ho ha qualificat de "una bona notícia", ja que ha recordat que "feia molt de temps que no es donava esta situació a la ciutat". A partir de l'1 de març "hem estat especialment pendents del possible efecte que l'alçament d'algunes restriccions poguera haver tingut en la concentració de covid en la xarxa de sanejament a la ciutat", ha explicat la regidora, qui ha indicat que "no s'ha registrat cap impacte, malgrat l'obertura d'algunes activitats econòmiques i l'augment de la mobilitat". En opinió de Valía, això mostra que "la desescalada està sent correcta".

Si bé les anàlisis mostren dades més tranquil·litzadores, Elisa Valía ha insistit en "la necessitat de continuar complint les normes per a contenir la pandèmia amb l'objectiu de no fer marxa enrere en els avanços aconseguits amb tant d'esforç".

De fet, la regidora ha manifestat que "s'extremarà la vigilància per a conéixer com es reflecteixen les vacances escolars d'estos dies en les aigües residuals", al mateix temps que ha tornat a demanar a la ciutadania "mantenir la precaució durant la Setmana Santa".

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.