Estos són els barris de València amb més presència de coronavirus

Les anàlisis en les aigües residuals de València per a trobar restes de coronavirus confirmen que les dades es mantenen en nivells semblants als de l'estiu per la qual cosa, després de tres setmanes amb estos paràmetres, es consolida la tendència a la baixa. Per zones, en els barris en els quals s'ha detectat major presència del virus són Poblats Marítims, Quatre Carreres – s'ha de tindre en compte que en esta zona entra l'Hospital La Fe i la dada podria estar afectada per este motiu-, Benimàmet i Extramurs.

"Es dona la circumstància que en més de cinc sectors les mostres han donat zero en l'anàlisi d'aigües residuals", ha indicat la regidora del Cicle Integral de l'Aigua a l'Ajuntament de València, Elisa Valía, qui ha puntualitzat que "no localitzar restes genòmiques del coronavirus en el clavegueram no significa necessàriament que no hi haja presència del virus, sinó que no s'ha localitzat en el moment de recollida de la mostra".

No obstant això, ho ha qualificat de "una bona notícia", ja que ha recordat que "feia molt de temps que no es donava esta situació a la ciutat". A partir de l'1 de març "hem estat especialment pendents del possible efecte que l'alçament d'algunes restriccions poguera haver tingut en la concentració de covid en la xarxa de sanejament a la ciutat", ha explicat la regidora, qui ha indicat que "no s'ha registrat cap impacte, malgrat l'obertura d'algunes activitats econòmiques i l'augment de la mobilitat". En opinió de Valía, això mostra que "la desescalada està sent correcta".

Si bé les anàlisis mostren dades més tranquil·litzadores, Elisa Valía ha insistit en "la necessitat de continuar complint les normes per a contenir la pandèmia amb l'objectiu de no fer marxa enrere en els avanços aconseguits amb tant d'esforç".

De fet, la regidora ha manifestat que "s'extremarà la vigilància per a conéixer com es reflecteixen les vacances escolars d'estos dies en les aigües residuals", al mateix temps que ha tornat a demanar a la ciutadania "mantenir la precaució durant la Setmana Santa".

Últimes notícies

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.

El València Basket ja coneix les dates clau contra el Madrid de Pedro Martínez en la Lliga Endesa

El València Basket rebrà el Real Madrid de Pedro Martínez i Jaime Pradilla el 4 de gener al Roig Arena i visitarà el conjunt blanc el 14 de març, en una Lliga Endesa en què els taronja defenen el títol i encaren un exigent calendari.

Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi

El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.