Estos són els barris de València amb més presència de coronavirus

Les anàlisis en les aigües residuals de València per a trobar restes de coronavirus confirmen que les dades es mantenen en nivells semblants als de l'estiu per la qual cosa, després de tres setmanes amb estos paràmetres, es consolida la tendència a la baixa. Per zones, en els barris en els quals s'ha detectat major presència del virus són Poblats Marítims, Quatre Carreres – s'ha de tindre en compte que en esta zona entra l'Hospital La Fe i la dada podria estar afectada per este motiu-, Benimàmet i Extramurs.

"Es dona la circumstància que en més de cinc sectors les mostres han donat zero en l'anàlisi d'aigües residuals", ha indicat la regidora del Cicle Integral de l'Aigua a l'Ajuntament de València, Elisa Valía, qui ha puntualitzat que "no localitzar restes genòmiques del coronavirus en el clavegueram no significa necessàriament que no hi haja presència del virus, sinó que no s'ha localitzat en el moment de recollida de la mostra".

No obstant això, ho ha qualificat de "una bona notícia", ja que ha recordat que "feia molt de temps que no es donava esta situació a la ciutat". A partir de l'1 de març "hem estat especialment pendents del possible efecte que l'alçament d'algunes restriccions poguera haver tingut en la concentració de covid en la xarxa de sanejament a la ciutat", ha explicat la regidora, qui ha indicat que "no s'ha registrat cap impacte, malgrat l'obertura d'algunes activitats econòmiques i l'augment de la mobilitat". En opinió de Valía, això mostra que "la desescalada està sent correcta".

Si bé les anàlisis mostren dades més tranquil·litzadores, Elisa Valía ha insistit en "la necessitat de continuar complint les normes per a contenir la pandèmia amb l'objectiu de no fer marxa enrere en els avanços aconseguits amb tant d'esforç".

De fet, la regidora ha manifestat que "s'extremarà la vigilància per a conéixer com es reflecteixen les vacances escolars d'estos dies en les aigües residuals", al mateix temps que ha tornat a demanar a la ciutadania "mantenir la precaució durant la Setmana Santa".

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.