Estos són els barris de València amb més presència de coronavirus

Les anàlisis en les aigües residuals de València per a trobar restes de coronavirus confirmen que les dades es mantenen en nivells semblants als de l'estiu per la qual cosa, després de tres setmanes amb estos paràmetres, es consolida la tendència a la baixa. Per zones, en els barris en els quals s'ha detectat major presència del virus són Poblats Marítims, Quatre Carreres – s'ha de tindre en compte que en esta zona entra l'Hospital La Fe i la dada podria estar afectada per este motiu-, Benimàmet i Extramurs.

"Es dona la circumstància que en més de cinc sectors les mostres han donat zero en l'anàlisi d'aigües residuals", ha indicat la regidora del Cicle Integral de l'Aigua a l'Ajuntament de València, Elisa Valía, qui ha puntualitzat que "no localitzar restes genòmiques del coronavirus en el clavegueram no significa necessàriament que no hi haja presència del virus, sinó que no s'ha localitzat en el moment de recollida de la mostra".

No obstant això, ho ha qualificat de "una bona notícia", ja que ha recordat que "feia molt de temps que no es donava esta situació a la ciutat". A partir de l'1 de març "hem estat especialment pendents del possible efecte que l'alçament d'algunes restriccions poguera haver tingut en la concentració de covid en la xarxa de sanejament a la ciutat", ha explicat la regidora, qui ha indicat que "no s'ha registrat cap impacte, malgrat l'obertura d'algunes activitats econòmiques i l'augment de la mobilitat". En opinió de Valía, això mostra que "la desescalada està sent correcta".

Si bé les anàlisis mostren dades més tranquil·litzadores, Elisa Valía ha insistit en "la necessitat de continuar complint les normes per a contenir la pandèmia amb l'objectiu de no fer marxa enrere en els avanços aconseguits amb tant d'esforç".

De fet, la regidora ha manifestat que "s'extremarà la vigilància per a conéixer com es reflecteixen les vacances escolars d'estos dies en les aigües residuals", al mateix temps que ha tornat a demanar a la ciutadania "mantenir la precaució durant la Setmana Santa".

Últimes notícies

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.