10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Estos són els barris de València amb més presència de coronavirus

Les anàlisis en les aigües residuals de València per a trobar restes de coronavirus confirmen que les dades es mantenen en nivells semblants als de l'estiu per la qual cosa, després de tres setmanes amb estos paràmetres, es consolida la tendència a la baixa. Per zones, en els barris en els quals s'ha detectat major presència del virus són Poblats Marítims, Quatre Carreres – s'ha de tindre en compte que en esta zona entra l'Hospital La Fe i la dada podria estar afectada per este motiu-, Benimàmet i Extramurs.

"Es dona la circumstància que en més de cinc sectors les mostres han donat zero en l'anàlisi d'aigües residuals", ha indicat la regidora del Cicle Integral de l'Aigua a l'Ajuntament de València, Elisa Valía, qui ha puntualitzat que "no localitzar restes genòmiques del coronavirus en el clavegueram no significa necessàriament que no hi haja presència del virus, sinó que no s'ha localitzat en el moment de recollida de la mostra".

No obstant això, ho ha qualificat de "una bona notícia", ja que ha recordat que "feia molt de temps que no es donava esta situació a la ciutat". A partir de l'1 de març "hem estat especialment pendents del possible efecte que l'alçament d'algunes restriccions poguera haver tingut en la concentració de covid en la xarxa de sanejament a la ciutat", ha explicat la regidora, qui ha indicat que "no s'ha registrat cap impacte, malgrat l'obertura d'algunes activitats econòmiques i l'augment de la mobilitat". En opinió de Valía, això mostra que "la desescalada està sent correcta".

Si bé les anàlisis mostren dades més tranquil·litzadores, Elisa Valía ha insistit en "la necessitat de continuar complint les normes per a contenir la pandèmia amb l'objectiu de no fer marxa enrere en els avanços aconseguits amb tant d'esforç".

De fet, la regidora ha manifestat que "s'extremarà la vigilància per a conéixer com es reflecteixen les vacances escolars d'estos dies en les aigües residuals", al mateix temps que ha tornat a demanar a la ciutadania "mantenir la precaució durant la Setmana Santa".

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.