Europa proposa suspendre els vols des del sud d’Àfrica per la nova variant

 

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, plantejarà als Estats membres de la Unió Europa suspendre els vols amb el sud d’Àfrica a causa de la nova variant detectada i que ja ha fet que països com el Regne Unit i Israel vetaren els vols amb sis països del continent africà.

La nova variant, potencialment més perillosa que les ja conegudes, i que pot fer que les vacunes siguen menys eficaces, s’ha detectat inicialment a Sud-àfrica i també a Botswana, Hong Kong i Israel.

Els experts l’han denominada ‘B.1.1.529’ a l’espera que l’OMS l’atorgue un nom de l’alfabet grec, com ha fet amb les anteriors. Encara no es té coneixement de si mostra una gran fuita vacunal, encara que en principi, sembla ser més perillosa que les anteriors detectades al país. Les infeccions diàries s’han multiplicat per deu en el sud d’Àfrica des de principis de mes.

«La Comissió europea proposarà, en estreta coordinació amb els Estats membres, activar el fre d’emergència per a interrompre els vols procedents de la regió del sud d’Àfrica a causa de la variant B.1.1.529″, va dir en Twitter la responsable, un dia després d’una decisió similar de part del Regne Unit. Per part seua, Alemanya ha anunciat el divendres que no admetrà a viatgers procedents de Sud-àfrica.

A més del Regne Unit i Israel, també Alemanya, Singapur, i Itàlia han decidit suspendre les connexions aèries amb els països africans en els quals ja s’han detectat casos de la nova variant. Ara podrien sumar-se la resta de països de la Unió Europea.

El Ministeri de Salut d’Israel va informar en el matí del divendres que s’ha trobat en un viatger de Malawi, i que hi ha altres dos persones procedents de l’estranger amb sospites d’estar infectades amb ella.

Els tres casos són persones vacunades, encara que les dades de la seua immunització estan sent verificats, segons un comunicat del Ministeri de Salut. Els dos casos sospitosos estan sent sotmesos a proves genètiques per a verificar la seqüència de la variant de covid-19, mentre romanen en aïllament.

Les alarmes van començar a sonar aquest dijous, quan científics de Sud-àfrica van revelar haver detectat una nova variant de la Covid-19 amb «un número molt alt de mutacions», a la qual s’atribueix un augment «exponencial» dels contagis, ja que les infeccions diàries s’han multiplicat per deu des de principis de mes.

Últimes notícies

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.