Europa proposa suspendre els vols des del sud d’Àfrica per la nova variant

Ejemplo de shortcode con estilo
  La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, plantejarà als Estats membres de la Unió Europa suspendre els vols amb el sud d’Àfrica a causa de la nova variant detectada i que ja ha fet que països com el Regne Unit i Israel vetaren els vols amb sis països del continent africà. La nova variant, potencialment […]

 

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, plantejarà als Estats membres de la Unió Europa suspendre els vols amb el sud d’Àfrica a causa de la nova variant detectada i que ja ha fet que països com el Regne Unit i Israel vetaren els vols amb sis països del continent africà.

La nova variant, potencialment més perillosa que les ja conegudes, i que pot fer que les vacunes siguen menys eficaces, s’ha detectat inicialment a Sud-àfrica i també a Botswana, Hong Kong i Israel.

Els experts l’han denominada ‘B.1.1.529’ a l’espera que l’OMS l’atorgue un nom de l’alfabet grec, com ha fet amb les anteriors. Encara no es té coneixement de si mostra una gran fuita vacunal, encara que en principi, sembla ser més perillosa que les anteriors detectades al país. Les infeccions diàries s’han multiplicat per deu en el sud d’Àfrica des de principis de mes.

«La Comissió europea proposarà, en estreta coordinació amb els Estats membres, activar el fre d’emergència per a interrompre els vols procedents de la regió del sud d’Àfrica a causa de la variant B.1.1.529″, va dir en Twitter la responsable, un dia després d’una decisió similar de part del Regne Unit. Per part seua, Alemanya ha anunciat el divendres que no admetrà a viatgers procedents de Sud-àfrica.

A més del Regne Unit i Israel, també Alemanya, Singapur, i Itàlia han decidit suspendre les connexions aèries amb els països africans en els quals ja s’han detectat casos de la nova variant. Ara podrien sumar-se la resta de països de la Unió Europea.

El Ministeri de Salut d’Israel va informar en el matí del divendres que s’ha trobat en un viatger de Malawi, i que hi ha altres dos persones procedents de l’estranger amb sospites d’estar infectades amb ella.

Els tres casos són persones vacunades, encara que les dades de la seua immunització estan sent verificats, segons un comunicat del Ministeri de Salut. Els dos casos sospitosos estan sent sotmesos a proves genètiques per a verificar la seqüència de la variant de covid-19, mentre romanen en aïllament.

Les alarmes van començar a sonar aquest dijous, quan científics de Sud-àfrica van revelar haver detectat una nova variant de la Covid-19 amb «un número molt alt de mutacions», a la qual s’atribueix un augment «exponencial» dels contagis, ja que les infeccions diàries s’han multiplicat per deu des de principis de mes.

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.