Europa proposa suspendre els vols des del sud d’Àfrica per la nova variant

 

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, plantejarà als Estats membres de la Unió Europa suspendre els vols amb el sud d’Àfrica a causa de la nova variant detectada i que ja ha fet que països com el Regne Unit i Israel vetaren els vols amb sis països del continent africà.

La nova variant, potencialment més perillosa que les ja conegudes, i que pot fer que les vacunes siguen menys eficaces, s’ha detectat inicialment a Sud-àfrica i també a Botswana, Hong Kong i Israel.

Els experts l’han denominada ‘B.1.1.529’ a l’espera que l’OMS l’atorgue un nom de l’alfabet grec, com ha fet amb les anteriors. Encara no es té coneixement de si mostra una gran fuita vacunal, encara que en principi, sembla ser més perillosa que les anteriors detectades al país. Les infeccions diàries s’han multiplicat per deu en el sud d’Àfrica des de principis de mes.

«La Comissió europea proposarà, en estreta coordinació amb els Estats membres, activar el fre d’emergència per a interrompre els vols procedents de la regió del sud d’Àfrica a causa de la variant B.1.1.529″, va dir en Twitter la responsable, un dia després d’una decisió similar de part del Regne Unit. Per part seua, Alemanya ha anunciat el divendres que no admetrà a viatgers procedents de Sud-àfrica.

A més del Regne Unit i Israel, també Alemanya, Singapur, i Itàlia han decidit suspendre les connexions aèries amb els països africans en els quals ja s’han detectat casos de la nova variant. Ara podrien sumar-se la resta de països de la Unió Europea.

El Ministeri de Salut d’Israel va informar en el matí del divendres que s’ha trobat en un viatger de Malawi, i que hi ha altres dos persones procedents de l’estranger amb sospites d’estar infectades amb ella.

Els tres casos són persones vacunades, encara que les dades de la seua immunització estan sent verificats, segons un comunicat del Ministeri de Salut. Els dos casos sospitosos estan sent sotmesos a proves genètiques per a verificar la seqüència de la variant de covid-19, mentre romanen en aïllament.

Les alarmes van començar a sonar aquest dijous, quan científics de Sud-àfrica van revelar haver detectat una nova variant de la Covid-19 amb «un número molt alt de mutacions», a la qual s’atribueix un augment «exponencial» dels contagis, ja que les infeccions diàries s’han multiplicat per deu des de principis de mes.

Últimes notícies

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.