Europa proposa suspendre els vols des del sud d’Àfrica per la nova variant

 

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, plantejarà als Estats membres de la Unió Europa suspendre els vols amb el sud d’Àfrica a causa de la nova variant detectada i que ja ha fet que països com el Regne Unit i Israel vetaren els vols amb sis països del continent africà.

La nova variant, potencialment més perillosa que les ja conegudes, i que pot fer que les vacunes siguen menys eficaces, s’ha detectat inicialment a Sud-àfrica i també a Botswana, Hong Kong i Israel.

Els experts l’han denominada ‘B.1.1.529’ a l’espera que l’OMS l’atorgue un nom de l’alfabet grec, com ha fet amb les anteriors. Encara no es té coneixement de si mostra una gran fuita vacunal, encara que en principi, sembla ser més perillosa que les anteriors detectades al país. Les infeccions diàries s’han multiplicat per deu en el sud d’Àfrica des de principis de mes.

“La Comissió europea proposarà, en estreta coordinació amb els Estats membres, activar el fre d’emergència per a interrompre els vols procedents de la regió del sud d’Àfrica a causa de la variant B.1.1.529″, va dir en Twitter la responsable, un dia després d’una decisió similar de part del Regne Unit. Per part seua, Alemanya ha anunciat el divendres que no admetrà a viatgers procedents de Sud-àfrica.

A més del Regne Unit i Israel, també Alemanya, Singapur, i Itàlia han decidit suspendre les connexions aèries amb els països africans en els quals ja s’han detectat casos de la nova variant. Ara podrien sumar-se la resta de països de la Unió Europea.

El Ministeri de Salut d’Israel va informar en el matí del divendres que s’ha trobat en un viatger de Malawi, i que hi ha altres dos persones procedents de l’estranger amb sospites d’estar infectades amb ella.

Els tres casos són persones vacunades, encara que les dades de la seua immunització estan sent verificats, segons un comunicat del Ministeri de Salut. Els dos casos sospitosos estan sent sotmesos a proves genètiques per a verificar la seqüència de la variant de covid-19, mentre romanen en aïllament.

Les alarmes van començar a sonar aquest dijous, quan científics de Sud-àfrica van revelar haver detectat una nova variant de la Covid-19 amb “un número molt alt de mutacions”, a la qual s’atribueix un augment “exponencial” dels contagis, ja que les infeccions diàries s’han multiplicat per deu des de principis de mes.

Anuncios

Últimes notícies

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.