Europa proposa suspendre els vols des del sud d’Àfrica per la nova variant

 

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, plantejarà als Estats membres de la Unió Europa suspendre els vols amb el sud d’Àfrica a causa de la nova variant detectada i que ja ha fet que països com el Regne Unit i Israel vetaren els vols amb sis països del continent africà.

La nova variant, potencialment més perillosa que les ja conegudes, i que pot fer que les vacunes siguen menys eficaces, s’ha detectat inicialment a Sud-àfrica i també a Botswana, Hong Kong i Israel.

Els experts l’han denominada ‘B.1.1.529’ a l’espera que l’OMS l’atorgue un nom de l’alfabet grec, com ha fet amb les anteriors. Encara no es té coneixement de si mostra una gran fuita vacunal, encara que en principi, sembla ser més perillosa que les anteriors detectades al país. Les infeccions diàries s’han multiplicat per deu en el sud d’Àfrica des de principis de mes.

«La Comissió europea proposarà, en estreta coordinació amb els Estats membres, activar el fre d’emergència per a interrompre els vols procedents de la regió del sud d’Àfrica a causa de la variant B.1.1.529″, va dir en Twitter la responsable, un dia després d’una decisió similar de part del Regne Unit. Per part seua, Alemanya ha anunciat el divendres que no admetrà a viatgers procedents de Sud-àfrica.

A més del Regne Unit i Israel, també Alemanya, Singapur, i Itàlia han decidit suspendre les connexions aèries amb els països africans en els quals ja s’han detectat casos de la nova variant. Ara podrien sumar-se la resta de països de la Unió Europea.

El Ministeri de Salut d’Israel va informar en el matí del divendres que s’ha trobat en un viatger de Malawi, i que hi ha altres dos persones procedents de l’estranger amb sospites d’estar infectades amb ella.

Els tres casos són persones vacunades, encara que les dades de la seua immunització estan sent verificats, segons un comunicat del Ministeri de Salut. Els dos casos sospitosos estan sent sotmesos a proves genètiques per a verificar la seqüència de la variant de covid-19, mentre romanen en aïllament.

Les alarmes van començar a sonar aquest dijous, quan científics de Sud-àfrica van revelar haver detectat una nova variant de la Covid-19 amb «un número molt alt de mutacions», a la qual s’atribueix un augment «exponencial» dels contagis, ja que les infeccions diàries s’han multiplicat per deu des de principis de mes.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.