Què fer si tens febra després de la vacuna del covid?

 

 

Espanya accelera el procés de vacunació contra la covid. S’han administrat ja més de 46 milions de dosis per tot el territori nacional i quasi 21 milions de persones tenen la pauta completa. No obstant això, malgrat que les vacunes es posen des de fa mesos, molts ciutadans continuen presentant dubtes sobre el que es pot fer i no fer abans i després de rebre la punxada.

El principal dubte és si s’aconsella prendre paracetamol abans o després de vacunar-se. Segons el ministeri de Sanitat, només es va recomanar per a la vacuna d’AstraZeneca, els efectes secundaris de la qual semblen més evidents, especialment amb la primera dosi. No obstant això, esta recomanació no s’ha ampliat a la resta de vacunes aprovades, com Pfizer, Moderna i Janssen.

 

Diferències entre abans i després de la vacunació

 

Els Centres per al Control i Prevenció de Malalties, CDC, de fet, no recomanen prendre medicaments de venda lliure com ibuprofèn o paracetamol abans de la vacunació contra la covid amb la finalitat de previndre els efectes secundaris relacionats amb la vacuna. Asseguren que “no se sap com estos medicaments poden afectar l’eficàcia” de la vacuna.

Respecte a prendre paracetamol o altres comprimits -com ibuprofèn- després de la vacunació, els CDC demanen consultar abans al nostre metge de capçalera per a avaluar dolors o molèsties que puguen sentir-se després de rebre la vacuna contra el coronavirus.

Paracetamol sol si “ens senta bé”

 

Raquel Jiménez, coordinadora del SUMMA de la Comunitat de Madrid, ja es va manifestar fa setmanes en este aspecte. La doctora va advertir que no s’ha de prendre medicació ni abans ni després de la vacuna.

Això sí, va voler afegir que si després notem algun efecte advers, es pot prendre un medicament que “sapiem que ens senta bé“.

“Si no eres al·lèrgic, un paracetamol sol ser una bona opció”, va subratllar.

Els sanitaris recomanen el paracetamol en estos perquè és analgèsic, alleuja el dolor i la febre, si és que esta es produeix. Si una persona és al·lèrgica al paracetamol, l’alternativa sol ser l’ibuprofèn de 400 mg, que també és analgèsic, actua contra la febra i a més és antiinflamatori. No obstant això, es recomana sempre consultar amb el metge.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.