17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Què fer si tens febra després de la vacuna del covid?

 

 

Espanya accelera el procés de vacunació contra la covid. S’han administrat ja més de 46 milions de dosis per tot el territori nacional i quasi 21 milions de persones tenen la pauta completa. No obstant això, malgrat que les vacunes es posen des de fa mesos, molts ciutadans continuen presentant dubtes sobre el que es pot fer i no fer abans i després de rebre la punxada.

El principal dubte és si s’aconsella prendre paracetamol abans o després de vacunar-se. Segons el ministeri de Sanitat, només es va recomanar per a la vacuna d’AstraZeneca, els efectes secundaris de la qual semblen més evidents, especialment amb la primera dosi. No obstant això, esta recomanació no s’ha ampliat a la resta de vacunes aprovades, com Pfizer, Moderna i Janssen.

 

Diferències entre abans i després de la vacunació

 

Els Centres per al Control i Prevenció de Malalties, CDC, de fet, no recomanen prendre medicaments de venda lliure com ibuprofèn o paracetamol abans de la vacunació contra la covid amb la finalitat de previndre els efectes secundaris relacionats amb la vacuna. Asseguren que “no se sap com estos medicaments poden afectar l’eficàcia” de la vacuna.

Respecte a prendre paracetamol o altres comprimits -com ibuprofèn- després de la vacunació, els CDC demanen consultar abans al nostre metge de capçalera per a avaluar dolors o molèsties que puguen sentir-se després de rebre la vacuna contra el coronavirus.

Paracetamol sol si “ens senta bé”

 

Raquel Jiménez, coordinadora del SUMMA de la Comunitat de Madrid, ja es va manifestar fa setmanes en este aspecte. La doctora va advertir que no s’ha de prendre medicació ni abans ni després de la vacuna.

Això sí, va voler afegir que si després notem algun efecte advers, es pot prendre un medicament que “sapiem que ens senta bé“.

“Si no eres al·lèrgic, un paracetamol sol ser una bona opció”, va subratllar.

Els sanitaris recomanen el paracetamol en estos perquè és analgèsic, alleuja el dolor i la febre, si és que esta es produeix. Si una persona és al·lèrgica al paracetamol, l’alternativa sol ser l’ibuprofèn de 400 mg, que també és analgèsic, actua contra la febra i a més és antiinflamatori. No obstant això, es recomana sempre consultar amb el metge.

Últimes notícies

Morant sosté que el nou Govern valencià s’assembla a l’anterior

Diana Morant ha afirmat que el nou Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca reproduïx el model de Carlos Mazón. Ha denunciat continuïtat en perfils i decisions.

Veterans d’Atlètic, València, Cèltic i Compostela recapten fons per a Lubo Penev

Les associacions d'exjugadors dels quatre clubs han unit esforços per a sufragar una operació complexa del exdelantero, ingressat greu per càncer de renyó. La recaptació admet aportacions públiques i privades.

López-Arostegui es perdrà els pròxims partits per un trencament muscular a la cama dreta

L'aler de València Basket va patir un trencament muscular a la cama dreta i la seua volta dependrà de l'evolució. Es perdrà Panathinaikos i Baskonia esta setmana

El Cartagena espera al València amb ànim de revenja en la Copa del Rei

El Cartagena rep al València en la segona ronda de la Copa del Rei amb l'impuls del seu bon moment i el record de dos encreuaments recents perduts per 1-2. L'ambient del Cartagonova i les rotacions en els dos bàndols marcaran el dol d'este dijous a les 21.00.

L’anestesista detingut per homicidi imprudent d’una xiqueta és sospitós de robar medicaments

La Policia ha detingut a l'anestesista que va sedar a la xiqueta de 6 anys morta en una clínica dental d'Alzira i li atribuïx també el furt de fàrmacs de l'hospital. La propietària de la clínica ha sigut arrestada i s'investiguen possibles delictes contra la salut pública i omissió del deure de socors.

Junqueras demana a Junts servir a la societat i deixar les baralles i reconciliacions constants

En una visita a zones afectades per la dana, el líder d'ERC ha instat a Junts a centrar-se en el servici públic i ha urgit a PSOE i Junts a complir compromisos. També ha mostrat suport als damnificats i ha lamentat la lentitud de les infraestructures de protecció.

Dos detinguts per l’homicidi de l’home desaparegut a Sueca al febrer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per l'homicidi d'un home desaparegut a Sueca des de febrer i va localitzar restes en una parcel·la vinculada a un d'ells. La identitat de les restes s'està verificant.

El Congrés publicarà en el Butlletí els textos en valencià de les iniciatives aprovades definitivament facilitats per l’AVL

El Congrés publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Generals les versions en valencià de les iniciatives legislatives aprovades definitivament, tal com les facilite l'AVL. El conveni, firmat per Francina Armengol i Verònica Cantó, preveu dos anys de vigència, 25.000 euros anuals i una comissió de seguiment.