Fernando Simón aposta per impedir els viatges entre autonomies per Setmana Santa

 

Este dilluns, 1 de març, Fernando Simón ha oferit una roda de premsa a on s’ha mostrat en contra de permetre els viatges entre comunitats autònomes durant la Setmana Santa a causa de l’actual situació epidemiològica.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, el portaveu de Sanitat i director del CCAES, Fernando Simón, ha deixat clar que «si les condicions de transmissió no són les correctes perquè es puga tindre un poc més d’obertura quant a les mesures de mobilitat, no es deuen ni plantejar», ha assenyalat l’epidemiòleg.

 

«Fa uns quants mesos se’m preguntava moltes voltes si anàvem a poder salvar el Nadal. No sé si la vam salvar o no, però el poc que es poguera salvar de les festes de Nadal hem vist el seu impacte al gener», ha recordat Simón, fent una clara referència a la tercera ona de la pandèmia del coronavirus que va travessar Espanya després de les festes nadalenques.

 

Espanya tancada entre comunitats

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes negocien des de fa uns dies l’elaboració d’un pla destinat a evitar que el virus es descontrole per Setmana Santa com ho va fer després de Nadal. Ara com ara, no es coneixen les mesures sobre les que el Ministeri de Sanitat està treballant, però un dels punts més delicats serà la mobilitat entre comunitats autònomes.

 

Al nostre país, totes les comunitats tenen actualment les fronteres tancades, excepte Madrid i Extremadura. No obstant això, la millora de les dades pot fer que alguns territoris es plantegen obrir les seues fronteres, ja que estan sent pressionats pels sectors empresarials més perjudicats pels tancaments. De moment, la majoria es mantenen a l’espera de l’evolució dels contagis.

 

Fernando Simón posa data a la fi de la tercera ona «Queda un mes o mes i mig»

D’altra banda, Fernando Simón ha assenyalat que «les coses van bé i estem en la línia que ens interessa. La incidència acumulada descendix a nivells que no es veien des de l’agost passat, però el nivell d’ocupació en l’UCI continua sent molt alt». 

 

Per això, Simón ha recalcat que «la seua missió, com a epidemiòleg, ha de ser la d’aconsellar per a tractar de controlar la transmissió al màxim, i ha demanat «no fer una excessiva pressió perquè els tècnics que treballen per controlar la pandèmia facen les propostes correctes».

 

Per últim, el portaveu de Sanitat també ha demanat un esforç xicotet per al mes o mes i mig que queda. «Hi ha molta fatiga, però cada dia queda menys. Podem aguantar un mes o mes i mig», ha conclòs.

Últimes notícies

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.