Fernando Simón aposta per impedir els viatges entre autonomies per Setmana Santa

 

Este dilluns, 1 de març, Fernando Simón ha oferit una roda de premsa a on s’ha mostrat en contra de permetre els viatges entre comunitats autònomes durant la Setmana Santa a causa de l’actual situació epidemiològica.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, el portaveu de Sanitat i director del CCAES, Fernando Simón, ha deixat clar que «si les condicions de transmissió no són les correctes perquè es puga tindre un poc més d’obertura quant a les mesures de mobilitat, no es deuen ni plantejar», ha assenyalat l’epidemiòleg.

 

«Fa uns quants mesos se’m preguntava moltes voltes si anàvem a poder salvar el Nadal. No sé si la vam salvar o no, però el poc que es poguera salvar de les festes de Nadal hem vist el seu impacte al gener», ha recordat Simón, fent una clara referència a la tercera ona de la pandèmia del coronavirus que va travessar Espanya després de les festes nadalenques.

 

Espanya tancada entre comunitats

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes negocien des de fa uns dies l’elaboració d’un pla destinat a evitar que el virus es descontrole per Setmana Santa com ho va fer després de Nadal. Ara com ara, no es coneixen les mesures sobre les que el Ministeri de Sanitat està treballant, però un dels punts més delicats serà la mobilitat entre comunitats autònomes.

 

Al nostre país, totes les comunitats tenen actualment les fronteres tancades, excepte Madrid i Extremadura. No obstant això, la millora de les dades pot fer que alguns territoris es plantegen obrir les seues fronteres, ja que estan sent pressionats pels sectors empresarials més perjudicats pels tancaments. De moment, la majoria es mantenen a l’espera de l’evolució dels contagis.

 

Fernando Simón posa data a la fi de la tercera ona «Queda un mes o mes i mig»

D’altra banda, Fernando Simón ha assenyalat que «les coses van bé i estem en la línia que ens interessa. La incidència acumulada descendix a nivells que no es veien des de l’agost passat, però el nivell d’ocupació en l’UCI continua sent molt alt». 

 

Per això, Simón ha recalcat que «la seua missió, com a epidemiòleg, ha de ser la d’aconsellar per a tractar de controlar la transmissió al màxim, i ha demanat «no fer una excessiva pressió perquè els tècnics que treballen per controlar la pandèmia facen les propostes correctes».

 

Per últim, el portaveu de Sanitat també ha demanat un esforç xicotet per al mes o mes i mig que queda. «Hi ha molta fatiga, però cada dia queda menys. Podem aguantar un mes o mes i mig», ha conclòs.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.