16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Fiscalia reclama documentació a dos residències del territori valencià per la gestió del coronavirus

 

La Fiscalia ha reclamat diferent documentació a dos residències del territori valencià que han registrat en els últimes setmanes un augment de contagiats per Covid-19 amb l’objectiu de supervisar, controlar i fer costat al col·lectiu d’ancians.

 

D’eixa manera ho ha indicat en declaracions a Europa Press la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, qui ha explicat que la situació en els centres de la tercera d’edat s’està començant a complicar amb la mort d’alguns residents per coronavirus i l’elevat número de contagiats en determinades residències.

 

A conseqüència i per a supervisar el correcte funcionament dels centres, des de la Fiscalia s’ha reclamat de moment documentació a dos instal·lacions: en una d’elles hi ha mig centenar de contagiats i, en l’altra, un centenar. També algun mort per Covid-19.

 

A les residències se’ls pregunta, en concret, per les mesures adoptades per a fer front al virus, els plans de contingència, intervenció per part de la conselleria, material i personal. De moment, la fiscal ha indicat que els residents estan sent ben atesos i els que presenten símptomes greus de Covid-19 s’estan traslladant als hospitals per a ser tractats en millors condicions.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.